Omatoimimatka Kuubaan

Stella

Haluaisin tehdä omatoimimatkan Kuubaan. Onko kenelläkään kokemuksia? Voisiko joku kertoa matkastaan. Olisi kiva kuulla mitä ootte tehneet, missä yöpyneet, millä reissanneet jne...
Ja tietenkin vähän budjetista. Halusisin hiukan halvemmalla päästä kun noi pakettimatkat, ja muutenkin ne on mun makuun kamalan tylsiä... :-)

4

1486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhemmat viestit

Moni kertoo matkastaan tällä palstalla. Eli lue vanhat viestit ensin läpi.

• Matkustaja

Menossa yksin kuubaan havannaan marraskuussa. Mieluummin tekisin reppureissun kuin pakettimatkan. Olen tsekannut että n.850e on lennot...

Kiinnostunut myös miten paikanpäällä hotellit hoituu.. kusetusta vai kannattaako netin kautta laittaa varaus.

• kekkuli

Casa partucular -tyyppinen majoitus on edullista, ja yleensä hinta/laatu-suhteeltaan parempi. Osoitteita saa matkaoppaista ja netistä (on minullakin muutama osoite). Omatoimimatkailijalle espanjan kielen taito on erittäin hyväksi Kuubassa, ei toki välttämätön. Vähäkin auttaa elämää.

• kekkuli
        kekkuli kirjoitti:

Casa partucular -tyyppinen majoitus on edullista, ja yleensä hinta/laatu-suhteeltaan parempi. Osoitteita saa matkaoppaista ja netistä (on minullakin muutama osoite). Omatoimimatkailijalle espanjan kielen taito on erittäin hyväksi Kuubassa, ei toki välttämätön. Vähäkin auttaa elämää.

Casa particularin pitäjä yleensä voi suositella/järjestää vastaavan majoituksen esim. toisesta kaupungista. Helpottaa varsinkin jos itse ei osaa espanjaa. Yksi helppo ja kohtuullinen vaihtoehto alkuun on antaa suomalaisen matkatoimiston järjestää turistikortin ja 2-3 ensimmäistä (hotelli)yötä. Paikanpäällä voi valita ensimmäisen casa particularin vaikkapa "tarkistuskäynnin" jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe