Pirjo Maria

tuleva äiti

Minua viehättää suuresti nimi Pirjo. Se kuulostaa jotenkin viehkolta ja kauniilta kun sen lausuu.

Tulevan lapsen nimeksi olenkin kaavaillut Pirjo Mariaa. Maria on toinen erittäin kaunis nimi.
Muita vaihtoehtoja olisivat Pirjo Inkeri tai Pirjo Saara.
Ehdotuksia lisää otetaan mielellään!

32

3551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain

      en pidä nimestä pirjo, joten ehdottaisin nimeä
      Aino Maaria.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Pirjo kulkee suvussa.
        Sitä paitsi makuasioista ei sovi kiistellä ja voi olla että Pirjosta tulee vielä yksi trendinimistä kun lapsi on aikuinen!


    • -hgh

      MÄ SÄÄLIN SITÄ LASTA JOS SIITÄ TULEE PIRJO PIRJO ON VANHA MUMMO NIMI !!! (PALJON NAURUA)

      • mutsin

        nimi on pirjo :), 50v. ja lapseni mummo tietenki. en osaa kuvitella vauvalle pirjo nimeä


      • Sade-Pilvi

        Monet nykyisin lapsille laitetuista nimistä on "mummonimiä". Kuten on Aino, Helmi (oli mummoni nimi), Maria (ajaton), Sanni, Alina, Elina, Ellen (mieheni mummon nimi). On niitä muitakin, mutta nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

        Pirjo on pirteä ja kiva nimi :)


    • en......

      ...pidä Pirjosta sitten yhtään (omasta mielestäni se kuulostaa kaikkea muuta kuin viehkolta ja kauniilta), mutta makuasiahan se tietenkin on!!
      Noista paras on Pirjo Maria, Maria on kaunis nimi, ja miksei Inkerikin. Pirjo Saara ei kuulosta hyvältä yhdessä, vaikka Saara-nimestä muuten pidänkin.

    • Eufrosiina

      Pirjetta, Pirita tai Piritta? Kaikkien perään sopisi Maria.

    • Täti

      Pirjo Maria on ihan hyvä nimi. Myös Pirjo Inkeri rimmaa, mutta Pirjo Saara ei ole hyvä nimipari. Pirjo -nimisiä ei varmaan ole kovin paljon tämän päivän pikkuihmisillä.
      Mitä pidät Pirja- tai Pirje-nimistä? Ei yleisiä nekään.

    • on!!

      Pirjo Maria on todella hyvä ja kaunis ja sointuva nimi tytöllesi!! Päädy ihmeessä siihen älä muuta mieltäsi!! Mulla Pirjo ollut työkaveri ja sukulais-tyttö on myöskin ja molemmat iloisia ja positiivisia ihmisiä.

    • Liisa-Maria

      Ainoa huono puoli siinä on, että o-päätteisenä sitä ulkomailla helposti luullaan pojannimeksi. Suomalaiset tytönnimet Pirjo, Pirkko ja Marjo ovat diminutiiveja, mutta eiväthän muut sitä tiedä.

      Miten olisi Pirjon sijasta Pirja? Se on niin harvinainen nimi, ettei sitä pidetä mummonimenä ja a-päätteisenä kaikki (ulkomaalaisetkin) mieltävät sen tytön nimeksi.

      • äättä

        mitä helvetin pirjo maria nimiä täällä taas ehdotellaan!!!okei,makuasiahan tämäkin tokija minä tuon omani julki tässä myös.

        yök!meinaatteko,ettei suomessa ole jo tarpeeksi marioita ja annoja??siis niitähän on pilvin pimein!
        siis onko siinä mitään järkeä enää,että lapsen luokalla on 7 sannaa ja 5 mariaa ja muut ovat sitten niitä matteja??

        miksi ei antaa omalle lapselleen jokin hieman harvinaisempi nimi?ei sen nimen tarvitse olla mikään mega erikoinen,mutta ei ihan se sama mikä naapurillakin on jo.


        pirjo...voi yökötys sentään!en voisi ikinä kuvitellakkaan vastaavaa nimeä lapsilleni.
        itse annoin kaikille lapsilleni suhteellisen harvinaiset ja erikoiset nimet ja ylpeä niistä.


      • valinta...
        äättä kirjoitti:

        mitä helvetin pirjo maria nimiä täällä taas ehdotellaan!!!okei,makuasiahan tämäkin tokija minä tuon omani julki tässä myös.

        yök!meinaatteko,ettei suomessa ole jo tarpeeksi marioita ja annoja??siis niitähän on pilvin pimein!
        siis onko siinä mitään järkeä enää,että lapsen luokalla on 7 sannaa ja 5 mariaa ja muut ovat sitten niitä matteja??

        miksi ei antaa omalle lapselleen jokin hieman harvinaisempi nimi?ei sen nimen tarvitse olla mikään mega erikoinen,mutta ei ihan se sama mikä naapurillakin on jo.


        pirjo...voi yökötys sentään!en voisi ikinä kuvitellakkaan vastaavaa nimeä lapsilleni.
        itse annoin kaikille lapsilleni suhteellisen harvinaiset ja erikoiset nimet ja ylpeä niistä.

        Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia millaisen nimen lapselleen antaa! Kukin lapsi saa sen nimen, jonka vanhemmat päättävät hänelle antaa ja sen voi sitten myöhemmin aikuisena vaihtaa, jos se ei omasta mielestä tunnu hyvältä.

        Oletko sinä täysin varma siitä, että lapsesi pitävät myöhemmin omista nimistään? Vanhemmat voivat toki hakea erikoisuutta ja pönkittää omaa erinomaisuuttaan lasten erikoisilla nimillä, mutta kannattaa muistaa, että lapsille muodostuu ajan mittaan myös oma käsitys itsestään ja omasta nimestään. Silloin ei paljon vanhempien sanomiset paina, jos esimerkiksi Nico-Ercci haluaisikin olla ihan vain Niko.

        Mielestäni Pirjo on ihan hyvä nimi ja luulenpa, että se on tänä päivänä paljon trendinimiä harvinaisempi. Tuntuu, että joka toinen tyttö on nykyään joko Ada Olivia tai Sara Sofia. Niitä taitaa olla tulevaisuudessa enemmän koululuokissa, kuin Pirjoja...


      • tänä päivänä
        äättä kirjoitti:

        mitä helvetin pirjo maria nimiä täällä taas ehdotellaan!!!okei,makuasiahan tämäkin tokija minä tuon omani julki tässä myös.

        yök!meinaatteko,ettei suomessa ole jo tarpeeksi marioita ja annoja??siis niitähän on pilvin pimein!
        siis onko siinä mitään järkeä enää,että lapsen luokalla on 7 sannaa ja 5 mariaa ja muut ovat sitten niitä matteja??

        miksi ei antaa omalle lapselleen jokin hieman harvinaisempi nimi?ei sen nimen tarvitse olla mikään mega erikoinen,mutta ei ihan se sama mikä naapurillakin on jo.


        pirjo...voi yökötys sentään!en voisi ikinä kuvitellakkaan vastaavaa nimeä lapsilleni.
        itse annoin kaikille lapsilleni suhteellisen harvinaiset ja erikoiset nimet ja ylpeä niistä.

        Uskallanpa väittää, että tänä päivänä ei montaa Pirjo -nimistä alle kouluikäistä lasta löydy. Sofiaa, Juliaa, Aavaa, Aadaa ja Tinkaa on varmaan paljon enemmän.

        Pirjo -nimeä on paljon 40-60 -vuotiailla, mutta tuskinpa sentään montaa 100 -vuotiasta.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        äättä kirjoitti:

        mitä helvetin pirjo maria nimiä täällä taas ehdotellaan!!!okei,makuasiahan tämäkin tokija minä tuon omani julki tässä myös.

        yök!meinaatteko,ettei suomessa ole jo tarpeeksi marioita ja annoja??siis niitähän on pilvin pimein!
        siis onko siinä mitään järkeä enää,että lapsen luokalla on 7 sannaa ja 5 mariaa ja muut ovat sitten niitä matteja??

        miksi ei antaa omalle lapselleen jokin hieman harvinaisempi nimi?ei sen nimen tarvitse olla mikään mega erikoinen,mutta ei ihan se sama mikä naapurillakin on jo.


        pirjo...voi yökötys sentään!en voisi ikinä kuvitellakkaan vastaavaa nimeä lapsilleni.
        itse annoin kaikille lapsilleni suhteellisen harvinaiset ja erikoiset nimet ja ylpeä niistä.

        Mieluummin annan lapselleni suomalaisen nimen kuin yritän väenväkisin tunkea nimeksi jotain erikoista Ciia, Wiiaa tai Vadelmaa.
        Parempi vain kun on oikea nimi eikä mikään trendikäs yritelmä.


    • mielipiteeni

      En silti ala haukkua nimeä Pirjo samaan tyyliin kuin esim. edellinen vastaaja. Miksi pitää olla noin kauhean jyrkkä ja epäkohtelias ilmaisussaan? Mielipiteenäni sanon, etten vaan miellä nimeä Pirjo kauniiksi, mutta eipä se mitään haittaa, jos se kuitenkin teistä itsestänne on kaunis. Äkkiähän kaikki sukulaiset ja tuttavat nimeen tottuu, jos nyt yleensä on mitään tottumisvaikeuksia.

      Tunnen erään Pirjon (40v.), josta minulla ei todellakaan ole positiivista kuvaa. Sekin vaikuttaa mielipiteeseeni varmasti varsin paljon.

    • Gil

      nimeksi, jos ja kun se itsellesi on se kaunehin -muiden mieleipiteille ei silloin paljon painoa kannata asettaa. Maria tai Inkeri käy hyvin 2. nimeksi.

      Uusi ehdotus - Pirjo kanssa samansukuinen nimi: Pirita/Piritta.
      Inka Pirita, Piritta Inkeri, Saara Pirita..

      • Gil

        niin uusi ehdotus. Ylempänä oli jo ehditty ehdottamaan. Kirj.vihreitäkin, peehana. *nolostuu hieman*


      • mindi
        Gil kirjoitti:

        niin uusi ehdotus. Ylempänä oli jo ehditty ehdottamaan. Kirj.vihreitäkin, peehana. *nolostuu hieman*

        yhdyn erääseen kirjoittajaan,että nimi on mitä kauhein!
        itse en näe siinä mitään kaunista taikka edes lähelläkään kaunista.
        mutta,mielipiteet kaikilla!
        pirjo on mitä tavallisimpia suomalaisia nimiä.
        itse en ainakaan viihtyisi\haluaisi olla pirjo nimisenä :)

        ystäväni haki nimelleen pirjo muutoksen,vihasi sitä nimeä yli kaiken.
        nimi jäi suomalaiseksi,mutta pirjoa kauniimmaksi.
        minkäs sille voi jos ei kertakaikkiaan siedä nimeään.


      • M arja-Hannele
        mindi kirjoitti:

        yhdyn erääseen kirjoittajaan,että nimi on mitä kauhein!
        itse en näe siinä mitään kaunista taikka edes lähelläkään kaunista.
        mutta,mielipiteet kaikilla!
        pirjo on mitä tavallisimpia suomalaisia nimiä.
        itse en ainakaan viihtyisi\haluaisi olla pirjo nimisenä :)

        ystäväni haki nimelleen pirjo muutoksen,vihasi sitä nimeä yli kaiken.
        nimi jäi suomalaiseksi,mutta pirjoa kauniimmaksi.
        minkäs sille voi jos ei kertakaikkiaan siedä nimeään.

        lapsellista tekstiä sinulta mindi.
        Oikein naurattaa ajatella muutamaa vuotta eteenpäin kun Pirjokin on taas muotia.
        Siinä sitten mindikin vauhkoaa kun esim. lapsenlapsi saa nimen tyyliin pirjo-marjo-sirpa, hah haa!
        Mitä ihmeen muodin orjia sitä täytyykin olla! Onko todella pakko antaa lapselle Iida Sofia tai Ronja Emilia, jotta nimi olisi kaunis? Heitä sitten istuu koulupenkeillä rivettäin niin kuin Pirjoja aikoinaan.
        Hyvä idea on antaa lapselle "viiskymmentäluvun mummonimi", jotta erottuu kansan syvistä riveistä ainakin omassa ikäluokassaan.


      • voi itku...
        M arja-Hannele kirjoitti:

        lapsellista tekstiä sinulta mindi.
        Oikein naurattaa ajatella muutamaa vuotta eteenpäin kun Pirjokin on taas muotia.
        Siinä sitten mindikin vauhkoaa kun esim. lapsenlapsi saa nimen tyyliin pirjo-marjo-sirpa, hah haa!
        Mitä ihmeen muodin orjia sitä täytyykin olla! Onko todella pakko antaa lapselle Iida Sofia tai Ronja Emilia, jotta nimi olisi kaunis? Heitä sitten istuu koulupenkeillä rivettäin niin kuin Pirjoja aikoinaan.
        Hyvä idea on antaa lapselle "viiskymmentäluvun mummonimi", jotta erottuu kansan syvistä riveistä ainakin omassa ikäluokassaan.

        hah,ei millään pahalla,mutta täällä meilläpäin on tapana sanoa kun oksentaa niin "nyt tulee PIRJO"

        vähän vastaava lausahdus kuin esim.

        "lexa,laatta,yrjö,ykä,oku jne"(oksennuksien erilaisia sanamuotoja)

        hmm..jos saatte vielä veljen tälle PIRJOLLE,niin laittakaa YRJÖ nimeksi =)


      • nimestä lainkaan...
        voi itku... kirjoitti:

        hah,ei millään pahalla,mutta täällä meilläpäin on tapana sanoa kun oksentaa niin "nyt tulee PIRJO"

        vähän vastaava lausahdus kuin esim.

        "lexa,laatta,yrjö,ykä,oku jne"(oksennuksien erilaisia sanamuotoja)

        hmm..jos saatte vielä veljen tälle PIRJOLLE,niin laittakaa YRJÖ nimeksi =)

        eipä ne sofiat ja melinat ym ole mielestäni ollenkaan mitenkään hienoja\harvinaisia nimiä kuitenkaan vaikka joku niin luulikin.

        (itse henkilökohtaisesti pidän ulkomaalaisista nimistä)

        mutta,Pirjo(hannelet, marjot,tertut,orvokit ym samaa kategoriaa) on mielestäni aika erikoisen hirvittävä nimivalinta.

        mutta,valintahan on aina vanhempien ja heidän oma mieltymys vaikuttaa asiaan.


      • nti maallikko
        nimestä lainkaan... kirjoitti:

        eipä ne sofiat ja melinat ym ole mielestäni ollenkaan mitenkään hienoja\harvinaisia nimiä kuitenkaan vaikka joku niin luulikin.

        (itse henkilökohtaisesti pidän ulkomaalaisista nimistä)

        mutta,Pirjo(hannelet, marjot,tertut,orvokit ym samaa kategoriaa) on mielestäni aika erikoisen hirvittävä nimivalinta.

        mutta,valintahan on aina vanhempien ja heidän oma mieltymys vaikuttaa asiaan.

        anna sille pennulle etunnimeks vaik sitten se saara ja toiseksi se hiton PIRJO!!
        mieti lapsesi tulevaisuutta edes vähän.




        SAARA PIRJO.


      • peruskoululainenko?
        nti maallikko kirjoitti:

        anna sille pennulle etunnimeks vaik sitten se saara ja toiseksi se hiton PIRJO!!
        mieti lapsesi tulevaisuutta edes vähän.




        SAARA PIRJO.

        Opettele sinä ensin oikeinkirjoitus.


      • voi sarkastinen hymy...
        voi itku... kirjoitti:

        hah,ei millään pahalla,mutta täällä meilläpäin on tapana sanoa kun oksentaa niin "nyt tulee PIRJO"

        vähän vastaava lausahdus kuin esim.

        "lexa,laatta,yrjö,ykä,oku jne"(oksennuksien erilaisia sanamuotoja)

        hmm..jos saatte vielä veljen tälle PIRJOLLE,niin laittakaa YRJÖ nimeksi =)

        kun sitä ollaan nuoria ja tietäviä!
        Sanotaan vaikka näin, että minun nuoruudessani ei kukaan IKINÄ olisi antanut lapselleen Voittoa, Väinöä, Suloa, Onnia, Kerttua, Iidaa tai vaikka Ainoakaan.
        Siskoni oli luokkansa ivana päivästä toiseen etunimensä takia, ja se oli AINO! Se tarkoitti suurin piirtein tolloa, ainakin Hesassa.
        Silloin oli tyttöjen nimenä vaikka se nykyisin -niin kauhea Pirjo-.
        Näin ne ajat ja muodit muuttuvat, vaikka ei sitä nuorena ja lapsellisena halua ymmärtääkään.


    • alkuperäinen kirjoittaja

      Nyt on tullut mieleen Pirjo Marian lisäksi Pirjo Marketta, Pirjo Miia tai Pirjo Matleena.
      Mitäs mieltä? M-kirjain sopii jotenkin hyvin yhteen Pirjon kanssa joten siinä aion pitäytyä.
      Pirja/ Piritta yms nimet ovat ok mutta eivät yhtä hyvä vaihtoehto kuin Pirjo. Joka siis kulkee suvussa ja on oma henkilökohtainen suosikkini! Makuasia!

      • Gil

        Pirjo Miia hieman ontuu, miten olisi kolme nimeä: Pirjo Miia Maria/Marketta?
        Tai sitten Pirjo Miia-Marketta/Miia-Matleena?


      • Gil
        Gil kirjoitti:

        Pirjo Miia hieman ontuu, miten olisi kolme nimeä: Pirjo Miia Maria/Marketta?
        Tai sitten Pirjo Miia-Marketta/Miia-Matleena?

        piti kyllä olla Miia-Maria, mutta käyhän se noinkin. ;)


    • lapsen nimenä

      Pirjo on nykyisin todella harvinainen nimi, joten sellaista tuskin tulee koulunpenkillä vastaan toista :)

      v. 2000-2005 on Pirjo annettu 21:lle tyttölapselle nimeksi, tänä vuonna tähän mennessä yhdelle.

      Mitenkä olisi Pirjo Tuulikki?

      • yhden

        Pirjo-Marjan (väliviivalla)


    • bertta

      Haluaisin vähän puolustaa nimivalintaasi, tuleva äiti.

      Riippumatta siitä mitä mieltä kukin kommentoijista saattaa olla Pirjo-nimestä minusta olet rohkea ja omilla aivoillasi ajatteleva tuleva äiti. Et kumarra trendejä vaan uskallat kuunnella yksinkertaisesti sitä mikä kuulostaa hyvältä 'tavallisista' nimistä.

      Valitsemalla nimen joka juuri nyt ei ole trendiaallon harjalla varmistat ettei kaimoja ole lapsen omassa ikäluokassa valtavia määriä. Mutta se on silti sellainen jonka jokainen tuntee eikä kenenkään tarvitse kysellä että 'miten se kirjoitetaan?'

      Pirjo Maria on kaunis yhdistelmä, mutta minun korvaani Pirjo Inkeri kuulostaa vielä nätimmältä.

    • Anonyymi

      Hyi v*ttu, et sä voi nimetä lasta PIRJOKSI! Siitä tulee mieleen joku kauhea tiukkis mummo!

    • Anonyymi

      Minulla on äiti ja nimi ePirjo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe