sony H5

utelijaana

onko jollain jo kyseisestä kamerasta kokemuksia? itse ostoa harkitsemassa ja olisi kiva kuulla joko kokemuksia löytyy ?

10

2708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma_ke

      itselläni on dsc-r1, joten tuosta h5 ei ole kokemusta. mutta teknisten ominaisuuksien mukaan todella kelpo peli. esim optinenzoomi on parempi kuin r1. itse olen nyt ensimmäistä kertaa sony kameran omistaja, ja kuvia on tullut otettua noin vajaa tuhat, ja täytyy sanoa että olen ollut todella tyytyväinen.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,
      • Jatkossakin Sony

        H1 mallin ja vaihdoin sen H2 jossa on ollut pientä ongelmaa.Virtaa kytkettäessä kamera käskee sammuttamaan laitteen ja käynnstämään sen uudelleen.Edellinen malli ei koskaan tehnyt näin, samoin oikein kuumana päivänä kamera voi pyyttää kortin asettamista paikoilleen vaikka se on sisällä.Näistä pikkuongelmista huolimatta pidän laitteesta tosi paljon, huomaamaton,hyvä kuvanlaatu,selvät valikot ja jne..Jos noista pikku vioista ei pääse niin onhan ainakin takuuta jäljellä melkein vuosi.


    • ...

      Joo, älä osta sonya, varsinkaan tuollaisella carl zeiss optiikalla, oma meni paskaksi itsestään 2 kuukauden sisällä ja korjaus maksaa satasia, oma vikani kuitenkin kun en säilyttänyt ostokuittia mutta kuitenkin... surkeaa laatua...

      • meinaat

        Siis jos laite menee paskaksi takuuaikana, kaikki samanlaiset laitteet ovat huonoja? Sittenpä markkinoilla ei ole yhtään hyvää tuotetta. Muuta sitten vaikka metsään asumaan ja elä luonnon antimilla.


      • ...
        meinaat kirjoitti:

        Siis jos laite menee paskaksi takuuaikana, kaikki samanlaiset laitteet ovat huonoja? Sittenpä markkinoilla ei ole yhtään hyvää tuotetta. Muuta sitten vaikka metsään asumaan ja elä luonnon antimilla.

        Kuulehan, noiden yritysten pitäisi pikkuhiljaa alkaa ottamaan jonkinlaista vastuuta valmistamistaan laitteistaan, eikä toimia sillä periaatteella että rakentaa mahdollisimman halvalla jossain köyhässä maassa olettaen että tietty prosentti laitteista on käyttökelvottomia mutta yrityksellä on varaa antaa uusi tilalle tai toivoa ettei osa ihmisistä edes vaivaudu valittamaan. Kyse on periaatteesta, ei ole okei jos kamera menee paskaksi itsestään kahdessa kuukaudessa. Sitäpaitsi kameran suunnittelu oli muutenkin aika kökköä, esim. Canonilla tuntuu olevan asiat paljon paremmin.


      • Piu pau
        ... kirjoitti:

        Kuulehan, noiden yritysten pitäisi pikkuhiljaa alkaa ottamaan jonkinlaista vastuuta valmistamistaan laitteistaan, eikä toimia sillä periaatteella että rakentaa mahdollisimman halvalla jossain köyhässä maassa olettaen että tietty prosentti laitteista on käyttökelvottomia mutta yrityksellä on varaa antaa uusi tilalle tai toivoa ettei osa ihmisistä edes vaivaudu valittamaan. Kyse on periaatteesta, ei ole okei jos kamera menee paskaksi itsestään kahdessa kuukaudessa. Sitäpaitsi kameran suunnittelu oli muutenkin aika kökköä, esim. Canonilla tuntuu olevan asiat paljon paremmin.

        paremmin heh heh, älä luule.Sonyt tehdään Japanissa, katsoppa missä Canon (ei kai vain lapsityövoimalla)


    • Erinomainen kamera tämä H5

      Minä olen ollut ylenpaltisen tyytyväinen omaan H5 kameraani. :)

      Zoomi riittää vaikka mihin ja valovoimainen optiikka ja iso kenno 7 megapikselssin kanssa takaa terävät sävykkäät kuvat.

      Olen kuvannut mm. liikkuvia kohteita sarjassa, lähikuvia ilman lisävarusteoptiikkaa, zoomannut 12x asti ja ottanut todella mahtavan yksityiskohtaisia kuvia linnuista ja jopa smart zoom on yllättävän terävä pitkällekin zoomattaessa. Kuvaus onnistuu erinomaisesti myös hämärissä ilman salamaa ja jopa melko pimeässäkin olen onnistunut saamaan upeita taltiointeja. Huom. En ole mestarikuvaaja edes.

      Ainut asia mikä tällähetkellä hieman harmittaa, on se, että pulitin omasta kamerastani 505 euroa ja 1 gigan muistikorttiinkin meni 69 euroa. Nyt joku myy (ilmeisesti???) vastaavaa pakettia Huuto.netissä. Uskon että hinta jää halvemmaksi kuin se hinta minkä itse maksoin: 574 euroa. Mutta tämä kamera on ollut nyt muutaman viikon käytössä ja joskus joutuu maksaman siitä että saa tuotteen ilman viikkojen odotusta.

      Rakastun tähän kameran yhä enemmän!
      Jotkut kritisoi kompakteja että ne on muovisia leluja, mutta kaikki ihmiset ei halua kantaa matkassa painavaa ja monimutkaista järjestelmäkameraa monine putkineen.

      Valokuvaus voi olla sekä helppoa ja kamera kohtuuhintainen ja silti kuvat ovat tavan harrastajakuvaajalle riittävän laadukkaita isoihinkin tulostuksiin.

      Kevyt ja kompakti kamera soveltuu ainakin minun käyttöön täydellisesti ja tässä kamerassa ainakin itselleni riittävästi ominaisuuksia.

      Ainahan voi osta lisävarusteita tähän malliin, jos innostuu kuvaamaan esim. luontoa lähikuvin, telellä ja laajakulmalla.

      Myös videokuyvan latu on oikein hyvä ja zoomaus toimii etäällekin. Monissa muissa kompaktimalleissa pitkä zoomi ei toimi videokuvauksen aikana. ;) Tämä rulettaa!

      HYVÄ OSTOS!

      • Ogis81

        Kiitos hyvien kokemuksien jakamisesta. Olen vertaillut eri kameramalleja ja tässä hieman tämän hetken ajatuksia:

        Tarvitsen siis pitkäzoomisen Bridge-kameran, jossa on optinen kuvanvaikain ja mahdollisimman suuri - ja oikeasti toimiva - ISO-herkkyys. Kuvan-ja näytön laatu ovat hyvin tärkeitä seikkoja, mutta tarkastelemilla malleilla oli melko tasaisen hyvä kuvanlaatu. Videokuvauksen aikana toimiva zoomi olisi myös hyödyllinen lisäominaisuus. Minulla on Sonyn tuoteperheen muita laitteita, joten MemoryStick Duo olisi suotavaa, muttei välttämätöntä.

        Kuvaustottumukset

        Tykkään kuvata luotokuvia, urbaania ympäristöä, taidekuvia, ihmisiä ja liikettä sisältäviä tilanteita, kuten esim. urheilutapahtumia. Lisäksi haluaisin oppia hyödyntämään paremmin valon vaikutusta eri vuorokauden aikoina, mutta nykyisellä kamerallani ei paljon hämärässä kuvailla. Kyseessä on taskukamera DSC-T3, johon olen ollut muuten tyytyväinen, mutta kun haluan kehittyä kuvaajana niin on otettava seuraava askel myös laitteistonkin osalta. Suoraan järkkäreihin en näe järkeä siirtyä, joten tämän kategorian kamerat lienevät oikeita tarpeisiini.

        Vahvimmat ehdokkaat:

        Sony DSC-H5
        hyvä kuvanlaatu ja erinomainen iso näyttö
        ei juurikaan kohinaa paitsi korkeimmilla ISO-herkkyyksillä
        optinen kuvanvakaaja
        videokuvaus ja zoomimahdollisuus
        MemoryStick Duo
        -korkeilla ISO-herkkyyksillä kohinaa
        -purple fringing (tätä valitellaan joka puolella, voisiko joku selittää tarkemmin mitä käytännössä tarkoittaa?)
        -käynnistyy hitaasti

        Sony DSC-H2
        samat ominaisuudet kuin yllä, paitsi
        -pienempi ja epätarkempi näyttö kuin H5:ssä, joka tosin vie vähemmän virtaa
        -ei RAW-tallennusta
        -tarkkuus 7Megan sijasta 6Megaa
        periaatteessa muuten samat ominaisuudet kuin H5:ssä
        hinta 100 euroa isoveljeä halvempi ja hinta-laatusuhde on hyvä

        Fuji FinePix S6000fd
        kameran ja kuvaamisen ominaisuudet
        korkea ISO-mahdollisuus
        perustarkka kuvanlaatu
        videozoomi
        manuaalizoomi
        -ei kuvanvakainta
        -kohina ja kuvan suttuuntuminen isoilla herkkyyksillä
        -xD

        Panasonic Lumix DMC-FZ7
        toimiva ja tehokas kuvanvakain
        kuvanlaatu
        valikko ja ohjelmisto
        ilmeisesti nopea toimimaan
        hinta
        -järkyttävä kohina jo ISO200 jälkeen
        -huono LCD
        -hitaampi USB-liitäntä
        -SD/MMC

        Canon PowerShot S3 IS
        kääntyvä näyttö
        kuvanlaatu
        optinen kuvanvakain
        stereoäänen nauhoitus ja zoomi videossa
        erilaisia muita pieniä poinstseja, kuten monipuoliset kuvaustilat
        -pieni näytön koko
        -elektroninen etsin ei niin tarkka
        -SD/MMC

        Tämänhetkinen päätelmäni:

        Olen vertaillut malleja ominaisuuksien sekä arvostelujen avulla, ja joudun toteamaan, että ykkösvaihtoehtoni tarpeisiini sopivaksi kameraksi on edelleen DSC-H5. Mikäli päätän odottaa uudempia malleja, niin saatan silti hankki DSC-H2:den ns. välimalliksi, sillä se ei eroa ominaisuuksiltaan juurikaan isoveljestään, mutta on 100 euroa halvempi. Mikäli olette kuulleet luotettavia huhuja tämän sarjan uusista mullistavista malleista niin vihjatkaa ihmeessä ennen kuin teen lopullisen päätökseni. ;)


      • ja mieti...
        Ogis81 kirjoitti:

        Kiitos hyvien kokemuksien jakamisesta. Olen vertaillut eri kameramalleja ja tässä hieman tämän hetken ajatuksia:

        Tarvitsen siis pitkäzoomisen Bridge-kameran, jossa on optinen kuvanvaikain ja mahdollisimman suuri - ja oikeasti toimiva - ISO-herkkyys. Kuvan-ja näytön laatu ovat hyvin tärkeitä seikkoja, mutta tarkastelemilla malleilla oli melko tasaisen hyvä kuvanlaatu. Videokuvauksen aikana toimiva zoomi olisi myös hyödyllinen lisäominaisuus. Minulla on Sonyn tuoteperheen muita laitteita, joten MemoryStick Duo olisi suotavaa, muttei välttämätöntä.

        Kuvaustottumukset

        Tykkään kuvata luotokuvia, urbaania ympäristöä, taidekuvia, ihmisiä ja liikettä sisältäviä tilanteita, kuten esim. urheilutapahtumia. Lisäksi haluaisin oppia hyödyntämään paremmin valon vaikutusta eri vuorokauden aikoina, mutta nykyisellä kamerallani ei paljon hämärässä kuvailla. Kyseessä on taskukamera DSC-T3, johon olen ollut muuten tyytyväinen, mutta kun haluan kehittyä kuvaajana niin on otettava seuraava askel myös laitteistonkin osalta. Suoraan järkkäreihin en näe järkeä siirtyä, joten tämän kategorian kamerat lienevät oikeita tarpeisiini.

        Vahvimmat ehdokkaat:

        Sony DSC-H5
        hyvä kuvanlaatu ja erinomainen iso näyttö
        ei juurikaan kohinaa paitsi korkeimmilla ISO-herkkyyksillä
        optinen kuvanvakaaja
        videokuvaus ja zoomimahdollisuus
        MemoryStick Duo
        -korkeilla ISO-herkkyyksillä kohinaa
        -purple fringing (tätä valitellaan joka puolella, voisiko joku selittää tarkemmin mitä käytännössä tarkoittaa?)
        -käynnistyy hitaasti

        Sony DSC-H2
        samat ominaisuudet kuin yllä, paitsi
        -pienempi ja epätarkempi näyttö kuin H5:ssä, joka tosin vie vähemmän virtaa
        -ei RAW-tallennusta
        -tarkkuus 7Megan sijasta 6Megaa
        periaatteessa muuten samat ominaisuudet kuin H5:ssä
        hinta 100 euroa isoveljeä halvempi ja hinta-laatusuhde on hyvä

        Fuji FinePix S6000fd
        kameran ja kuvaamisen ominaisuudet
        korkea ISO-mahdollisuus
        perustarkka kuvanlaatu
        videozoomi
        manuaalizoomi
        -ei kuvanvakainta
        -kohina ja kuvan suttuuntuminen isoilla herkkyyksillä
        -xD

        Panasonic Lumix DMC-FZ7
        toimiva ja tehokas kuvanvakain
        kuvanlaatu
        valikko ja ohjelmisto
        ilmeisesti nopea toimimaan
        hinta
        -järkyttävä kohina jo ISO200 jälkeen
        -huono LCD
        -hitaampi USB-liitäntä
        -SD/MMC

        Canon PowerShot S3 IS
        kääntyvä näyttö
        kuvanlaatu
        optinen kuvanvakain
        stereoäänen nauhoitus ja zoomi videossa
        erilaisia muita pieniä poinstseja, kuten monipuoliset kuvaustilat
        -pieni näytön koko
        -elektroninen etsin ei niin tarkka
        -SD/MMC

        Tämänhetkinen päätelmäni:

        Olen vertaillut malleja ominaisuuksien sekä arvostelujen avulla, ja joudun toteamaan, että ykkösvaihtoehtoni tarpeisiini sopivaksi kameraksi on edelleen DSC-H5. Mikäli päätän odottaa uudempia malleja, niin saatan silti hankki DSC-H2:den ns. välimalliksi, sillä se ei eroa ominaisuuksiltaan juurikaan isoveljestään, mutta on 100 euroa halvempi. Mikäli olette kuulleet luotettavia huhuja tämän sarjan uusista mullistavista malleista niin vihjatkaa ihmeessä ennen kuin teen lopullisen päätökseni. ;)

        http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20051005/109314/

        Nikkei Electronicsin juttu, jonka mukaan yli 60 ulkomailla myytävässä ja yli 40 japanissa myytävässä Sonyn mallissa on kennovikoja

        sekä Sony Finlandin sivulta kai löytyy uusin lista. Lisäksi on joku vanhempi, jota ei ole julkaistu Suomessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      22599
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      134
      22193
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      120
      12052
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9887
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      272
      6985
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5861
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      152
      3104
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2385
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1834
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe