Malesiaan...tääl keskustelus on TOSI hiljaista. Olisi kiva kuulla kokemuksia matkalta ja ehdotuksia missä kannattaa käydä jne... Olen lähdössä lokakuussa 2 viikkoo malesiaan ja samalla olisi tarkoitus käydä thaimaassa muutaman päivän retkellä.
eikö ketään
5
1192
Vastaukset
- mano-65
- kivirta
Itse en ole sinne lähdössä, mutta kiertelin kyllä siellä rinkan kanssa kuukauden verran 1999. En tiedä intressejäsi, joten on vaikea suositella mitään. Mutta tässä reitti jonka tein silloin;
-Kuala Lumpur, pari yötä. Hyvää ruokaa.
-lento Kuala Terengganuun, josta taksilla etelään päin ja sieltä veneellä Pulau Perhentianille
-Pulau Perhentianilla viikon verran loikoillen ja snorklaillen. Paratiisi.
-rannikkoa etelään ja taas laivalla saarelle.
-Pulau Kapas, chillailua, auringon ottoa ja snorklailua.
-bussilla etelään, Johor Bahruun
-JB:stä lentäen Kuchingiin, Borneon saarelle
-Kuchingista veneellä Bakon kansallispuistoon noin neljäksi päiväksi. Nenä-apinoiden, monitori-liskojen, makaki-apinoiden ja muiden eläimien bongailua, viidakko trekkausta. Paratiisi.
-Kuchingista lentäen JB:n
-JB:stä bussila Melakkaan. Siellä pari päivää kolonialistisia rakennuksia ja temppeleitä tutkien. Paskamainen liikenne ja kapeat kadut=huono yhdistelmä.
-Melakkasta bussilla Penangiin, Georgetowniin. Hyvää safkaa ja leppoista meininkiä. Ei hyviä rantoja(verratuna siis itä-Malesiaan).
Että silleen. Jos kiinnostaa joku enemmän, heitä meilillä. - ennykeksimitää
Tioman saari (valitse ranta harkiten!)
Taman Negara (pari yötä riittänee)
Kuala Lumpur (moderneja nähtävyyksiä)
Busseissa on muuten useimmiten jopa kylmempää kuin Thaimaassa!- olen lähdössä
tosin joulukuussa vasta. jotem länsi-malesia taitaa valitettavasti jäädä näkemättä. kun on jotain monsuuneja silloin, kuulemma.
- nalle-jkl
olen lähdössä kirjoitti:
tosin joulukuussa vasta. jotem länsi-malesia taitaa valitettavasti jäädä näkemättä. kun on jotain monsuuneja silloin, kuulemma.
Siellä yleensä sataa iltapäivällä aina samaan aikaan.
Tunti pari reipasta sadetta,kyllä sinne sekaan mahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467505
- 334133
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons532409- 542348
- 402299
- 432278
- 162256