Tyttöjen tupakointi

Kummastunut

Vaikka tupakointi on typerää kenellä tahansa, olen tullut siihen tulokseen, että vaikka tyttöjä yleensä pidetään poikia kypsempinä ja järkevämpinä, niin tässä asiassa se ei kyllä päde.
Näyttää sitä että paljon useampi tyttö kuin poika polttaa. Ihmettelen kovasti, miksi?

Eikö ole vielä mennyt perille tieto, että paitsi rahat, tupakka vie myös terveyden. Huonontaa ihoa, vanhentaa, mm. vaihdevuodet aikaistuvat, vaikuttaa monien sairauksien syntyyn ja on monien kuolemaan johtavien sairauksien tärkein syy.
Lyhentää elinikää keskimäärin kahdeksan vuotta.

Ja mitä tupakka sitten antaa? Ei mitään muuta kuin vaikean addiktion, josta pitää hampaat irvessä kamppailla irti. Kannattaako?

28

3721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle kuuluu!

      Ei kuulu sulle, ja ensteks vaan sanon, että kattelen just tollaisa sun kaltasia lapsellisia penikoita koulussa. Vielä lumiukkojakin rakentelevat ja sil viissii jonku pikkusiskonsa kanssa että daah. En ymmärrä, meidän luokalla on niin lapsia, eivät kaikki edes koskaan koittaneet tupakkaa. Tupakointi kunniaan. Parantaa elämänlaatua huomattavasti!

      • only-me

        Ensteks vaan sanon, että kattelen just tollasia sun kaltaisia lapsellisia penikoita koulussa. Se on lapsellisuutta, että ei ajattele pitkälle, miettii vain, että paraneekohan tämä elämänlaatu, kun näytän "coolilta", koska poltan. Ei ajattele mitään niitä sairauksia ja ongelmia, joita tupakka tuo.
        Tupakassa on tietysti hyvätkin puolensa, joista suurin osa taitaa olla näitä "jengiin" kuulumisia sun muita sosiaalisia syitä, mutta haittoja on monta kertaa enemmän. Jos et itseäsi ajattele, ajattele sademetsiä ja muita henkilöitä, jotka joutuvat haistelemaan sinua, kun kuljet ohi.
        Ennemmin mun mielestä rakentaa lumiukkoja pikkusiskon kanssa kuin istuu jossain tupakka suussa. Lumiukkojen rakentaminen on yllättävän hauskaa, ja olen joskus yllättänyt tarhatätejä, opettajia ja nuorisotyöntekijöitä rakentamasta lumiukkoja.
        Eivät fyysiset teot kerro lapsellisuudesta puoliksikaan niin hyvin, kuin omat valinnat ja kyky kantaa vastuuta itsestään.


      • rekkamiesss
        only-me kirjoitti:

        Ensteks vaan sanon, että kattelen just tollasia sun kaltaisia lapsellisia penikoita koulussa. Se on lapsellisuutta, että ei ajattele pitkälle, miettii vain, että paraneekohan tämä elämänlaatu, kun näytän "coolilta", koska poltan. Ei ajattele mitään niitä sairauksia ja ongelmia, joita tupakka tuo.
        Tupakassa on tietysti hyvätkin puolensa, joista suurin osa taitaa olla näitä "jengiin" kuulumisia sun muita sosiaalisia syitä, mutta haittoja on monta kertaa enemmän. Jos et itseäsi ajattele, ajattele sademetsiä ja muita henkilöitä, jotka joutuvat haistelemaan sinua, kun kuljet ohi.
        Ennemmin mun mielestä rakentaa lumiukkoja pikkusiskon kanssa kuin istuu jossain tupakka suussa. Lumiukkojen rakentaminen on yllättävän hauskaa, ja olen joskus yllättänyt tarhatätejä, opettajia ja nuorisotyöntekijöitä rakentamasta lumiukkoja.
        Eivät fyysiset teot kerro lapsellisuudesta puoliksikaan niin hyvin, kuin omat valinnat ja kyky kantaa vastuuta itsestään.

        noniin ei ne kaikki tytötkään nyt näämmä niin tyhmiä ja pissiksiä oo


      • 434343

        Mä poltan, mä oon aikuinen.

        lål


      • fewe

        piäni pissis!!!!sä ny varmaa poltat siks että pojat kattoos sua!!mun miälestä paremminki tua on lapsellista,että piretää niitä kersoona,jokka ei halua pilata keuhkojansa,huonontaa kuntoansa ja niin erellee!!


      • -(-_-)-
        only-me kirjoitti:

        Ensteks vaan sanon, että kattelen just tollasia sun kaltaisia lapsellisia penikoita koulussa. Se on lapsellisuutta, että ei ajattele pitkälle, miettii vain, että paraneekohan tämä elämänlaatu, kun näytän "coolilta", koska poltan. Ei ajattele mitään niitä sairauksia ja ongelmia, joita tupakka tuo.
        Tupakassa on tietysti hyvätkin puolensa, joista suurin osa taitaa olla näitä "jengiin" kuulumisia sun muita sosiaalisia syitä, mutta haittoja on monta kertaa enemmän. Jos et itseäsi ajattele, ajattele sademetsiä ja muita henkilöitä, jotka joutuvat haistelemaan sinua, kun kuljet ohi.
        Ennemmin mun mielestä rakentaa lumiukkoja pikkusiskon kanssa kuin istuu jossain tupakka suussa. Lumiukkojen rakentaminen on yllättävän hauskaa, ja olen joskus yllättänyt tarhatätejä, opettajia ja nuorisotyöntekijöitä rakentamasta lumiukkoja.
        Eivät fyysiset teot kerro lapsellisuudesta puoliksikaan niin hyvin, kuin omat valinnat ja kyky kantaa vastuuta itsestään.

        TUPAKKA ON PASKAA. SIITÄ EI PÄÄSE MIHINKÄÄN. KAIKKI JOTKA POLTTAVAT OVAT VITUN SÄÄLITTÄVIÄ PELLEJA.

        SORRY FOR CAPSLOCK


      • oKALSARI eJUOPPO

        Kuka sit on niin vitun tyhmä et alottaa tupakoinnin et voi luulla olevansa muita järkevämpi kun on niin vitun aikuinen. Todellisuudessa vasta hyvin lapsi, mutta niin itteänsä täynnä niissä kaveriporukoissa, ettei tule ajatelleeksi mitään muuta kuin että luulee näyttävänsä hyvältä. Siis jos yleensäkin näkee tytön kadulla, en usko että pojat kiinnittävät huomiota tupakkaan: "Hei toi polttaa röökii, mennäämpä heti pokaamaan tota!!". Siis kukaan ei todellakaan ole tällainen. Tupakasta on paasattu niin paljon näille helvetin ihqdaa kakaroille, että ne ovat alkaneet polttamaan pelkän mielenkiinnon takia.

        HAHHAH!!Nauranpa vaan sille, että tupakoitsijoilla ei olisi niitä umpi tyhmiä kavereita ilman tupakkaa! Ilman tupakkaa heillä voisi sentään olla kunnon kavereita, jotka välittävät muustakin kuin tupakasta.

        Se on omaa tyhmyyttä kun menee luulemaan, että tupakka tekee cooliksi, siinä pääsee vain monen mustalle listalle ja menettee monienkin kiinnostusta. TUPAKOITSIJAT EIVÄT KIEHDO KETÄÄN!
        Minusta se on siis aivan helv... lapsellista leikkiä aikuismaista ja yleensäkin polttaa tupakkaa, se herättääkin monissa hilpeyttä nähdä kun pennut imee tumppia ja leikkii aikuista; "hei mennääks koulun jälkee leikkimää aikuiste leikkei hei" *sanoo sillee silmät kieros ja kieli ulkona*

        Muistakaa huviksenne; sitten vuosien päästä te kadutte aivan jumalattomasti että aloitte polttamaan. Ensiongelmien ilmaannuttua, keksitte heti syylliseksi jotain aivan muuta kuin tupakka. Te puolustelette tupakkaa viimeiseen asti, kunnes keuhkosyövän saatuanne tajuatte tupakan tuhonneen teidät. *Defeat*
        Nythän se on toki niin coolia, mutta sittenhän olette niin jumalattoman katuvaisia ja itkette vikat päivänne katuen tupakoimisen aloittamista.

        Jos joku luulee saavansa poikaystävän tupakoimalla... nojoo... enpä sano piruuttani mitään tuohon ;D

        Juup, on tässä käyty jo niin vituttavaa tekstiä läpi (tupakoitsijoille tietenkin hahhah), että päästän teidät nyt menemään, hyvästi. Ainiin, jos seuraava kuva ei toimi, niin naurakaa sitten kippurassa tälle sotkuiselle tikkuläjälle ja etenkin sen tekijälle. Niinpä, enkö olekin tyhmä vaivaisen epäonnistuneen kuvan takia, eikö totta?!


        ( )
        .\''/.
        \/
        ''
        ^^^^^^
        ^^^^^^ *OMG*----> *PWNED!*


      • Smoukkeri

        tupakointi parantaa elämänlaatua? Ei kuulosta kovin mahtavalta lentää vaikka Japaniin tai muualle, minne matka kestää tuntikausia, kun ei pääse sauhuttelemaan ja elimistö kaipailee nikotiinia. Sellainen reissu on tupakoitsijalle tuskaa. Nikotiiniriippuvuus lisää taukojen tarvetta, mikä haittaa esim. työtä. Lisäksi bonuksena on hajuhaitta, mihin eivät mitkään sumuttimet tms. pure. Tätä eivät tupakoitsijat itsekään siedä, minkä vuoksi he usein junissa käyvät polttamassa vaunuissa joissa saa tupakoida, levittäen palatessaan tupakinhajua savuttomiinkin vaunuihin. Ulkonäkö myös paranee hampaiden kellastuessa.

        Itse pesin kerran erään tupakkahuoneen ikkunaa. Vihreä, lähes kiinteä mönjä valui ikkunassa. Monta kertaa piti vedellä puhtaalla ammoniakilla, että se lähti. Yhtä vastenmielistä oli ainoastaan teurastamon ikkunan pesu.

        Missä mielessä on kivaa vuorata keuhkojaan tuolla vihreällä mömmöllä?


      • Anonyymi
        fewe kirjoitti:

        piäni pissis!!!!sä ny varmaa poltat siks että pojat kattoos sua!!mun miälestä paremminki tua on lapsellista,että piretää niitä kersoona,jokka ei halua pilata keuhkojansa,huonontaa kuntoansa ja niin erellee!!

        Minä etsin tyttön joka polta


    • että tekis

      sen takia että tekis vaikutuksen poikiin.

      • ihmettelijä.

        Tekeekö nopea rumeneminen ja haiseminen muka vaikutuksen.

        Ilmeisesti tupakkaa käytetään keinona "kusettaa" tyttöjä. Joihinkin se näköjään onnistuu!


      • kerran

        tupakoivaa tyttöä, täytyy sanoa, että kokemus oli pöyristyttävä. Kuin olisi tuhkakuppi haissut, täynnä vanhoja sätkiä. Ei tehnyt mieli uudestaan.


      • Anonyymi

        Kuka kysyi sultta


      • Anonyymi

        Hän on kova tyttö. Sinä olet vittun lapsellinen. itse en haluaisin sun kaltaista tyttöystävä


    • ###

      Olen tuon itsekin huomannut. Vaikka tytöt yleensä huolehtivat ulkonäöstään näkee niitä silti aina koulujen nurkilla pössyttelemässä, mutta eipä tupakan ulkonäköä huonontavat vaikutukset heti ala näkymäänkään. Luultavasti niitä tyttöjä kaduttaa sitten kun alkavat rupsahtamaan aikaisessa iässä. Eikä se tupakointi tietenkään pojillekaan tee hyvää, mutta ihmiset ovat erilaisia, jotkut eivät vain välitä terveydestään.

    • vaan

      Tupakointi on harmillisen yleistä, tuntuu että kaikki polttaa ja aloittavat sen aina nuorempana ja nuorempana vain.

      Mä en polta. En oo koskaan kokeillut edes yhtä.
      Ymmärrän kyllä heitä hyvin, ja miten siitä tulee riippuvaiseksi ja on vaikea lopettaa, mutta kaikesta huolimatta silti tietty olen tupakointia vastaan.

      Tuntuu tosiaan että kaikki polttaa!!

      On tosi paha olla kaveriporukassa kun muut polttaa ja joutuu hengittämään ja karttamaan sitä savua.
      Samoin kun suuteleminen henkilön kanssa joka polttaa, yäk.

      Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen miten päivittäin niin monta kertaa monet ihmiset tarjoavat polttaessaan savuketta ja sanon että ei ei, en polta.

      Että miten monia kertoja aina joudun kietäytymään, ja taas toisaalta jos polttaisin, miten paljon minäkin polttaisin -omat tupakat ja päivittäin lukuisat kavereilta saadut.

      Paska juttu koko polttaminen ja siihen liittyvät asiat... *lol*

    • tupakointia

      Meillä päin ei ole koskaan katsottu hyvällä tupakointia. Ennemminkin heitä pidetään jonkinlaisena lapsellisena rupusakkina ja ongelmanuorina. Tupakka on valinta. Jos ei osaa lopettaa, niin ei kannata aloittaakaan.

    • antti -90

      Niinpä niin. Sellaiset teinipissikset, jotka polttavat tupakkaa, kuvittelevat, että tulevat sillä tavalla suosituiksi ja ihailluiksi. Toisin on: suurin osa ihmisistä halveksii heitä.

      Puhumattakaan seurustelusta: tupakoinnillaan he osoittavat kuuluvansa rupusakkiin, eikä kukaan halua heidän kanssaan olla. Ja haisevat niin pahalta, että suurin osa hylkää heidät jo siksi. No, onneksi myös osa pojista on samanlaisia, ja heidän kanssaan nämä tytöt voivat seurustella. Rupusakki löytää toisensa. Kukaan muu ei kelpuuta tupakoivaa tyttöä kuin tupakoiva poika.

      • tupakoimaton

        Älkääpäs kuitenkaan katselko toisia ihmisiä alaspäin tollain. Se on aika typerää.


      • Minä minä minä

        Olen siis aivan samaa mieltä


      • ehkä 15v:llä

        mutta ei enää aikuisiällä...


      • antti -90
        ehkä 15v:llä kirjoitti:

        mutta ei enää aikuisiällä...

        Ai aikuiset rupeavat arvostamaan tupakoitsijoita, sitäkö tarkoitat? Tuskinpa vaan, ei kai kukaan haisevaa tyttö/poikaystävää halua. Ellei sitten itse haise myös...


    • Hui hai hei

      Yhdyn samaan.. Se on vähä sellasta, että en itse alkais sellasen kans joka röökää, ja varsinkaan ku ite en polta..

      Ja sitten on se juominen, ei koske vaan tyttöjä mutta kun tytöistä kerta puhutaan niin sellane joka viikonloppune humalajuominen on iha tyhmää.. Mitä sillä sitten saavutaan.. Noh pään särkyä ja oksentelua...

    • rööki

      Joo voi olla että sellainen joka polttaa 20 savuketta päivässä sairastuu keuhkosyöpään. Mutta mitä jos polttaakin kohtuudella eli sellaiset viisi tai kuusi savuketta päivässä niin kuin minä teen niin tuskinpa sairastuu kovin helposti keuhkosyöpään.

      Olen minä joskus polttanut askin päivässä mutta huomasinkin että kun polttaa viisi tai kuusi savuketta päivässä niin se maistuu paremmalle.

    • fjbmhkfåpgkpåk<å

      Miksi he ketkä eivät tupakoi saavat arvostella niitä jotka tupakoivat..? Oma päätöshän se on, eikä ketään ihmistä saisi koskaan sen perustella arvostella... Sellainen henkilö joka tupakoi VOI silti olla aivan ihana ihminen luonteeltaan jne... typerää ja lapsellista arvostella jota kuta vain sen perusteella että hän polttaa!! He ovat myös yhtä rakastettavia ihmisiä, koittakaa nyt tajuta tämä hyvin yksinkertainen asia, idiootit

    • joku

      no eihän. kyl ihan tosi monet pojatki polttaa, mielstäni vähemmän tytöt, ja eiköhän se kuitenki oo jokasen oma-asia polttaako vai ei. voihan porkkanaanki tukehtua, tai fasaani lentää silmään.

    • Poikaonsesillai

      Mutta jos moni tyttö poltaa tupakkaa niin aika moni poika teidän huomaamattanne käyttää nuuskaa joka on viellä vaarallisemapaa kuin tupakointi!! että antaa sauhuta vaan ja omapahan on häpee jos terveyden runneloi että onhan heita VAROITETTU!!!
      terveisin poika

    • Syys siihe on

      se,että tupakointi estää lihoamasta koska se nopeuttaa aineenvaihduntaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe