Rintaraivarit

apua...

Meidän 2kk vauva on aloittanut raivoamaan rinnalla. Valittaa nälkää, kun yritän rinnalle alkaa huuto, pois rinnalta niin vähän aikaa hiljaista ja kohta valittaa taas nälkää, rinnalle ja huutoa jne... Pitkän yrityksen jälkeen onnistuu syöttämään vaan kun on jo jatkunut pidempään niin alkaa olla hermot koetuksella. Auttaako tähän mikään? Maitoa kyllä riittää, että ei ole siitä kyse...

8

5280

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Se että pumppaat maidon ja siirrät pulloon. Itse tein näin. Meillä kans vauva itki rinnalla ja ei ottanut siitä kunnolla kiinni. Itku meinasi itselläänkin tulla. Ystäväni kuitenkin kehoitti lopettamaan imetyksen ja antamaan maidon pullosta. Tämä oli erittäin hyvä neuvo ja kaikki sujui hyvin.

• ei kannata tehdä!

Sen verran kyllä tiedän itsekin ettei imettämistä tämän vuoksi kannata lopettaa koska tämä on ohi menvä vaihe. Kyselen van vinkkejä miten tämän vaiheen ohi pääsisi ilman harmaita hiuksia :)

Imetystä ei missään nimessä lopeteta vielä piiiiiiitkään aikaan jos vaan maitoa yhtä hyvin riittää kuin tähänkin asti!

• Anonyymi
        ei kannata tehdä! kirjoitti:

Sen verran kyllä tiedän itsekin ettei imettämistä tämän vuoksi kannata lopettaa koska tämä on ohi menvä vaihe. Kyselen van vinkkejä miten tämän vaiheen ohi pääsisi ilman harmaita hiuksia :)

Imetystä ei missään nimessä lopeteta vielä piiiiiiitkään aikaan jos vaan maitoa yhtä hyvin riittää kuin tähänkin asti!

Rauhaisaa elämää

• yttinen

Meillä yleensä auttaa imetys kävellessä tai sängynreunalla istuen pomppien. Jossain vaiheessa oli niinkin että vauva suostui syömään vain kotona makuuhuoneessa... Raskastahan se on kun vauva vain huutaa (meillä tuntuu olevan raskaampaa isälle)ja itku meinaa itseltäkin tulla. Nyt meillä vauva 5 kk ja raivareita ei ole yli kuukauteen ollut.

Jaksamista pikkuisen kanssa ja luota että ne raivarit menevät kyllä aikanaan ohi.

• äiti ja vauveli

eräs kätilö ehdotti rintaraivareihin maidon ruiskuttamista lääkeruiskulla kun vauva on ottanut rinnan suuhun. Ruiskuta maitoa rinnan seunasta lääkeruiskulla ja "puijaa" vauvaa luulemaan, että maito tulee rinnasta. kävellen imettäminenkin voi tepsiä.

• jännä juttu

terve

aika jännä juttu..en oo koskaa kuullu rintaraivareista (ekakertalainen äiti)..meillä poika ois tissillä koko aika jos vaa nännit ja mun hermot kestäs..maitoo ei kyl tuu nii paljoo ku se tahtos..ainoostaa saa raivot rinnalla ku maito loppuu kesken ja on puolen vaihto toiselle tissille..

tsemii teille

• minä vaan

oli vähän sama juttu, mutta siihen on auttanut kun annan ensin imeä tuttia hetken ja rauhoittua, ja siirrän sen jälkeen nännin "salaa" suuhun. Meillä imettäminen onnistuu silloin myös makuulla parhaiten. Vauva kohta kolme kk, eikä raivareita tule kuin jos joutuu odottelemaan tissiä "liian kauan".

• Anonyymi

Älä touhua liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      403
      1557
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      747
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      694
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      54
      669
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      407
      633
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe