Kuovi

hädässä

Tekevätkö kuovit pesän maahan? meillä päin eräs kuovi lentelee aivan sekopäisenä ilmeisesti sillä on poikanen hävinnyt ja on etsinyt sitä jo pari päivää ympäri vuorokauden huudellen. Säälittävää kun mitään ei voi tehdä. Mitkä pedot saalistavat kuovin poikasia?

3

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Kuovin pesä on maassa niin kuin useimpien kahlaajien, useimmiten pellolla tms suht aukealla heinikkoisella paikalla. Poikasia voivat pyydystellä kaikki pedot, irtokissoista alkaen... Poikanen on voinut myös jäädä esim heinäntekokoneiden alle.

Jos emo (tai isä kuovin tapauksessa, äiskä on todennköisesti tähän aikaan jo etelässä ottamassa aurinkoa) on levoton ei poikanen kuitenkaan välttämättä ole hukassa vaan ehkä lähtenyt pesästä liikkeelle ja isi varoittelee muita kulkijoita / poikasta epäilyttävistä liikkujista.

• Heinäpellolla

Kyllä kuovit ainakin meilläpäin tekevät entisille heinäpelloille pesiään. Ja voi mahoton mikä mekkala meilläkin on öisin, kun ilmeisesti poikaset liikkuvat syömässä ja herra kuovi vahtii jokaisen ylimääräisen liikkeen lähistöllä. Siinä ovat lähiseudun kissat ym. tulilinjalla, vaikka eivät kissat tietenkään lähde kotipihalta minnekään. Ja näin helteillä on aivan mahdotonta nukkua läpi yön ikkunat avoimina. Kuovi kyllä huutelee varoitusääniä niin voimakkaasti, että siinä on pakko laittaa ikkunat kiinni. Röyhkeiksi ovat kuovit tulleet minun mielestäni, ei niistä ennen ole ollut tälläista harmia. Liekö populaatio kasvanut liiaksi? Kuovihan on kahlaaja ja olen olettanut, että ainakin ennen se on ollut pelkästään soitten asukas, vai?

• poikasista

Minkä ikäisinä kuovin poikaset ovat lentokykyisiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe