Kuovi

hädässä

Tekevätkö kuovit pesän maahan? meillä päin eräs kuovi lentelee aivan sekopäisenä ilmeisesti sillä on poikanen hävinnyt ja on etsinyt sitä jo pari päivää ympäri vuorokauden huudellen. Säälittävää kun mitään ei voi tehdä. Mitkä pedot saalistavat kuovin poikasia?

3

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Kuovin pesä on maassa niin kuin useimpien kahlaajien, useimmiten pellolla tms suht aukealla heinikkoisella paikalla. Poikasia voivat pyydystellä kaikki pedot, irtokissoista alkaen... Poikanen on voinut myös jäädä esim heinäntekokoneiden alle.

      Jos emo (tai isä kuovin tapauksessa, äiskä on todennköisesti tähän aikaan jo etelässä ottamassa aurinkoa) on levoton ei poikanen kuitenkaan välttämättä ole hukassa vaan ehkä lähtenyt pesästä liikkeelle ja isi varoittelee muita kulkijoita / poikasta epäilyttävistä liikkujista.

    • Heinäpellolla

      Kyllä kuovit ainakin meilläpäin tekevät entisille heinäpelloille pesiään. Ja voi mahoton mikä mekkala meilläkin on öisin, kun ilmeisesti poikaset liikkuvat syömässä ja herra kuovi vahtii jokaisen ylimääräisen liikkeen lähistöllä. Siinä ovat lähiseudun kissat ym. tulilinjalla, vaikka eivät kissat tietenkään lähde kotipihalta minnekään. Ja näin helteillä on aivan mahdotonta nukkua läpi yön ikkunat avoimina. Kuovi kyllä huutelee varoitusääniä niin voimakkaasti, että siinä on pakko laittaa ikkunat kiinni. Röyhkeiksi ovat kuovit tulleet minun mielestäni, ei niistä ennen ole ollut tälläista harmia. Liekö populaatio kasvanut liiaksi? Kuovihan on kahlaaja ja olen olettanut, että ainakin ennen se on ollut pelkästään soitten asukas, vai?

    • poikasista

      Minkä ikäisinä kuovin poikaset ovat lentokykyisiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe