Rodos, Mäkkäri?

häpimiil

Lasten kanssa ollaan reissuun lähdössä ja olen kuullut että Rodolla on mäkkäri...missähän päin kaupunkia se sijaitsee, osoitekin ois kiva jos joku sattuu muistamaan.

18

3291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninie

      luulis niitä löytyvän useempikin..tai ainakin joitain vastaavanlaisia hampurilaisketjuja.

    • HannesH

      No niin se maailma avautuu lapsille, muista ottaa myos ruisleipaa ja hernekeittoa mukaan.

    • toki__

      Se on siinä ellin baarin vieressä. Menette itse ellin baariin ja lapset mäkkäriin!

      • Matka Mimmi

        Ei tasan tarkkaan ole ellin vieressä.

        Tulin itse juuri eilen Rodokselta ja mäkkäri oli samassa talossa kuin meidän hotelli.


    • real

      Mäkkäriin etelänlomalla? Kannattaisi tutustua johonkin aidompiin ruokapaikkoihin myös pikaruuan osalta mahdollisimman paljon ja jättää mäkkärit sikseen. No, kertoo toisaalta nimenomaan Rodokselle matkustavista. Halutaan hernerokkaa, lihapullia ja pikaruoaksi mäkkärin mättöä. Sama kyllä myös kanarialla ja monessa muussa paikassa. Hauskaa lomaa joka tapauksessa.

      • mäkkäriin

        Kyllä siellä lomalla ehtii käydä sekä pitalla että mäkkärillä ja muillekin makuelämyksille jää aikaa.

        Minuakaan aikuista ruuasta nautiskelijaa ei paljon Rodoksen ravintolaruokatarjonta hätkäyttänyt. Kunhan oli mahan täytettä. Samanlaista saa nykyään kyllä Suomestakin. Yhteenkään oikein hyvään ruokapaikkaan en viikon lomallani osunut, vaikka monenlaista tuli kokeiltua. Olisi siinä jossain välissä vaikka hampurilainen mennyt. No, en tosin syönyt niitä, kun en syö täälläkään.

        Lopettakaa vaan ne moraalimarinat ja antakaa lasten käydä mäkkärillä myös Rodoksella. Ei yksi hampurilainen kesää tee edes siellä.


    • rodotar

      Kaupungin keskustassa on yksi ja Falirakissa toinen. Kaupungissa oleva taisi olla Venizelous-kadulla. :)

    • Lelle

      "Lasten kanssa ollaan reissuun lähdössä ja olen kuullut että Rodolla on mäkkäri..."

      Toi kuullostaa jo ihan siltä että ensisijainen peruste matkakohteen valinnalle on että onko siellä mäkkäriä.
      Ja kuinka paljon parempia hampurilaisia saakaan paikallisten omista pikaruokapaikoista...

      • makoisia giroja!

        Toivottavasti lapsille ei kuitenkaan Kreikassa anneta maistettavaksi paikallisia giropittoja! Sen jälkeen ei ehkä hampurilaiset maistukaan ja mistäs sitten Suomesta enää giropaikkaa löytyy...


      • Shop
        makoisia giroja! kirjoitti:

        Toivottavasti lapsille ei kuitenkaan Kreikassa anneta maistettavaksi paikallisia giropittoja! Sen jälkeen ei ehkä hampurilaiset maistukaan ja mistäs sitten Suomesta enää giropaikkaa löytyy...

        Mäkkäri kyllä löytyy aivan keskustasta mutta suosittelisin kyllä aivan ehdottomasti muksuille myös muuta purtavaa kuin sitä ainaista hampparia. aivan ihana vaihtoehto olisi esimerkiksi juuri tuo Gyrospitajuttu, mieletöntä ruokaa! Ja varmasti lähtee nälkä! Oikeastaan lähes kaikkialla Rodoksella uskaltaa syödä mitä vain. Tietysti kannattaa katsoa sellainen paikka missä on muitakin ihmisiä. Näin vinkkinä, että britit ja saksalaiset kyllä tietää parhaimmat ruokamestat. ;)


    • ntön

      Jos kysytään osoitetta, voitaisiin se ystävällisesti neuvoa tai olla neuvomatta, mutta
      asiallisesti, please.
      Kun ei ole pakko rekisteröityä tälle palstalle, voi näpytellä, mitä sattuu ja loukata muita.

    • Matka Mimmi

      50 Gr Lambraki/Themeli, Rhodos.
      (tämä oli meidän hotellin osoite)

      Tässä varmaa tietoa mäkkärin osoitteesta.
      Tultiin eilen rodokselta ja meidän hotelli oli samassa talossa kuin mäkkäri

      • Vaihtoehto

        Valitkaa nyt edes kreikkalainen "mäkkäri" eli Goody´s.


      • edes..??

        Miten niin edes kreikkalainen??!! Rodos on niin pahainen turistirysä, ettei sillä ole varmaan enää mitään tekemistä kreikkalaisuuden, tai muun aitoiden, kanssa. Eikö siis ole aivan yksi lysti, mitä ruokaa tai millaisessa mäkkärissä lapsiperhe jokun päivn kenties viettää. Mikään siellä ei ole kuitenkaan aitoa! Ja jos sitä aitoa hakee, niin onhan siellä monta muuta päivää aikaa sitä tehtä.

        Eikun mäkkärille kaikki kiinnostuneet. Ja kaikki, jotka hakevat jostain jotain aitoa, menkää jonnekin muutalle - vaikkapa Intiaan1


    • mielummin

      sika paljon parempia, kuin hampurilaiset, oikeesti!!!!! Vieppä muksut maistamaan, varmasti ei tee mieli mitään lötköjä hampurilaisia enää sen jälkeen. Ja toi yks kirjoitti ihan oikein, kun sanoi, että varo, sillä sellaisia herkkuja ei valitettavasti täältä kotomaasta löydy. Vai löytyykö, mä meen heti! Syötiin usein pitoja, kun käytiin Rodoksen keskustassa. n. 2 ekee kpl eli vielä halpojakin. Ja täyttäviä, nam!

      • huhuhhuu

        .. jos ei lomallansa saa syödä mitä haluaa. Eiköhän siellä muutenkin ehdi kokeilemaan paikallisiakin herkkuja moneen kertaan. Jokaisella on omat syynsä miksi syö ennemmin jotain tiettyä, voihan aloittajallakin olla jo ihan tarpeeksi kokemusta paikallisista ruoista. Itse ymmärrän hyvin miksi kiinnostaa joku "tutumpi" ruokapaikka, herkkä vatsa eikä mitään uusia tohdi paljon kokeilla ja jostain syystä nämä mäkkäreiden yms. ranskalaiset sopii vatsalle. Kaikkia ei myöskään yksinkertaisesti kiinnosta lomallansa paikallinen kultturi ja ihmiset, joillekin voi olla tärkeintä vain lämmin ilmasto ja rentoutuminen tai sitten jotain muuta.


      • Minä myös
        huhuhhuu kirjoitti:

        .. jos ei lomallansa saa syödä mitä haluaa. Eiköhän siellä muutenkin ehdi kokeilemaan paikallisiakin herkkuja moneen kertaan. Jokaisella on omat syynsä miksi syö ennemmin jotain tiettyä, voihan aloittajallakin olla jo ihan tarpeeksi kokemusta paikallisista ruoista. Itse ymmärrän hyvin miksi kiinnostaa joku "tutumpi" ruokapaikka, herkkä vatsa eikä mitään uusia tohdi paljon kokeilla ja jostain syystä nämä mäkkäreiden yms. ranskalaiset sopii vatsalle. Kaikkia ei myöskään yksinkertaisesti kiinnosta lomallansa paikallinen kultturi ja ihmiset, joillekin voi olla tärkeintä vain lämmin ilmasto ja rentoutuminen tai sitten jotain muuta.

        Joo olen siellä minäkin käynyt, siis Mäkkärissä. Kokemuksia on Suomen lisäksi Tukholma, Tallinna, Napoli, Rodos, Larnaka, Hersonissos, Korfu ym. Niin, sama paikka mutta kuitenkin erilainen. Jokaisessa paikassa on jotain omaa. Ruoka tietysti on takuu varmaa. Lisänä Rodoksella ainakin oli joku kreikkalainen hampurilainen (pitaleivällä). Miksei matkalla voisi mennä Mäkkäriin? Syöthän kotonasi lihapullia ja myös Rodoksella. Kreikassa lihapullat maistuvat vaan erilaiselta. Toivottavasti löydätte Mäkkärin ja hampurilaiset maistuvat.


    • Anonyymi

      Mutta eikö kannattaisi samalla vaivalla opettaa lapset syömään oikeata ruokaa...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe