Olen kuullut, että (vanhasta) pc koneesta saa tehtyä tehokkaan Linux-palomuurin toiselle tietokoneelle. Omat tiedot Linuxin käytöstä on olemattomat, joten tiedättekö mistä löytyisi tähän "operaatioon" mahdollisimman YKSITYISKOHTAISET ohjeet, koska Linuxin opettelu ei nyt noin muuten jaksa kiinnostaa :)
Linux palomuuri?
10
1180
Vastaukset
- riittävän helpot ohjeet
- -linux
http://distrowatch.com/table.php?distribution=Coyote
siinä on ihan tuohon tarkoitettu ilmainen jakelu.- hyvin kelpaa
Lisää on runsaasti, mutta laitetaanpa tyrkylle pieni ja yksinkertainen levykkeeltä toimiva FloppyFW:
http://www.zelow.no/floppyfw/
Soveltuu varsin vaatimattomiinkin koneisiin palomuuri/reitittimeksi. - korppu..
hyvin kelpaa kirjoitti:
Lisää on runsaasti, mutta laitetaanpa tyrkylle pieni ja yksinkertainen levykkeeltä toimiva FloppyFW:
http://www.zelow.no/floppyfw/
Soveltuu varsin vaatimattomiinkin koneisiin palomuuri/reitittimeksi.myös coyotesta saa luonnollisesti korppuversion:
http://www.coyotelinux.com/downloads/
- Pentti Nelonen
Windows XP:n ja etenkin Vistan mukana tuleva palomuuri on huomattavasti turvallisempi kuin linuxin palomuuri. Linuxissa palomuuri ei ole edes oletuksena päällä.
- Pentti sot sot
laita se pullonkorkki kiinni ja ja mene maate.
raudasta, niin tässä hyvä vaihtoehto...
Asennus menee eka "txt" pohjaisena, sen jälkeen kaikki (jollei halua kikkailla) tapahtuu selaimella etänä sisäverkosta käsin...
http://smoothwall.org/get/- se on hyvä ja helppo!
http://m0n0.ch/wall/
Tosi yksinkertainen konffia. Ei tosin perustu Linuxiin, mutta on ilmainen yhtälailla ja yhtä turvallinen. - Epätietoinen2
http://freesco.sourceforge.net/
Jos ennestään ei ole linuxia, niin...
Jos mukana tulee joku DOS-ajokelpoinen EXE, tee levykkeet sillä.
Jos ei tule, niin rawrite.exe on se työkalu, jolla DOSissa voi tehdä linux -imageista levykkeitä.
linuxissa taas dd -komennolla
lisää infoa siitä:
dd --help
tai
man dd
Jos vielä ongelmia, imuta knoppix -linux ja kokeile sillä linuxia käytännössä, silti asentamatta sitä kiintolevylle.
http://www.knopper.net/- huvittaa.
Päivän PARAS "vitsi" tai VITSI!!. =)..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437