Peltipoliisi

Räpsähti

Ajoin firman autolla kameraan. Tapahtuneesta tulee ilmeisesti pian kysely auton omistajalle/haltialle (=työnantaja), että kuka ajoi autoa silloin. Kysymys kuuluukin, että tuleeko sakko postitse minulle vai pitääkö se käydä lunastamassa oman paikkakunnan poliisilta?

Toinen kysymys: Lasketaanko saamani sakkorangaistus ja ajokielto törkeästä liikenteen vaarantamisesta mukaan siihen 3 sakkoa/vuosi -kiintiöön, jolla menettää taas korttinsa joksikin aikaa? Entä jos kolmas ylinopeus saman vuoden sisällä on sen verran suuri, että siitäkin menettää korttinsa, niin ei kai päälle tule vielä kolmesta sakosta vielä ylim. ajokielto kaupan päälle?

6

5366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saulu

      1. Henk.koht. käynti, koska pitää antaa tiedoksi eli allekirjottaa.

      2.Ei lasketa. Voihan se vähän vaikuttaa, kun huomaa kuskin asenteen.

    • niku

      voidaan lähettää postitse (ylinopeus enint. 20 km tunnissa). Tässä tapauksessa se ei kuitenkaan onnistu, koska kyseessä yrityksen auto, eikä poliisi siis voi tietää kuka autoa ajoi.Yksityishenkilön kohdalla se lähetetään omistajalle tai haltijalle, jos kuva häneen jotenkin täsmää. Esim. jos mieskuljettaja ja nainen omistaa, ei sakkoa tietenkään lähetetä naiselle.

      • ottaen

        Lain mukaan näin voidaan toimia, eli lähettää rikesakko postissa, mutta käytännössä näin ei vielä toimita. Eli toistaiseksi pitää käydä itse nimi kirjailemassa lomakkeeseen. Tämä siksi, että poliisin osalta atk ja koulutusasiat menevät peppu edellä. Ensin säädetään lait, ilmoitetaan asiasta kansalle ja sitten vasta aletaan suunnittelemaan koulutusta ja järjestelemään toimintaresursseja ko. toimintaan. En tiedä mitään muuta näin suuren suurennuslasin alla olevaa organisaatiota, jossa tähän tyyliin asioita hoidellaan. Ja kansahan kuvittelee poliisimiesparkojen olevan syypäänä näihin asioihin.


      • Saulu
        ottaen kirjoitti:

        Lain mukaan näin voidaan toimia, eli lähettää rikesakko postissa, mutta käytännössä näin ei vielä toimita. Eli toistaiseksi pitää käydä itse nimi kirjailemassa lomakkeeseen. Tämä siksi, että poliisin osalta atk ja koulutusasiat menevät peppu edellä. Ensin säädetään lait, ilmoitetaan asiasta kansalle ja sitten vasta aletaan suunnittelemaan koulutusta ja järjestelemään toimintaresursseja ko. toimintaan. En tiedä mitään muuta näin suuren suurennuslasin alla olevaa organisaatiota, jossa tähän tyyliin asioita hoidellaan. Ja kansahan kuvittelee poliisimiesparkojen olevan syypäänä näihin asioihin.

        sai sen käsityksen, että poliisi säätää lait...???


      • käsitys
        Saulu kirjoitti:

        sai sen käsityksen, että poliisi säätää lait...???

        en kyllä sellaista tarkoittanut. Lähinnä tarkoitin, että joku nero ehdottaa jotain uutta juttua poliisille tehtäväksi. Sitten homma saadaan siihen pisteeseen, että uusi juttu pitäisi ottaa "operatiiviseen käyttöön". Tässä vaiheessa havahdutaan huomaamaan, että ei ole koulutusta, ei laitteita eikä oikeastaan rahaakaan...Mutta idea oli hyvä, ja ehkä se joskus saadaan toimimaankin.


    • KUVA MENEE FIRMAAN JOKA SELVITTÄÄ KUSKIN .KUSKIKUITTAA JOLLOIN KATSOTAAN MITÄ ON SYNTEJÄ .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe