Ajoin firman autolla kameraan. Tapahtuneesta tulee ilmeisesti pian kysely auton omistajalle/haltialle (=työnantaja), että kuka ajoi autoa silloin. Kysymys kuuluukin, että tuleeko sakko postitse minulle vai pitääkö se käydä lunastamassa oman paikkakunnan poliisilta?
Toinen kysymys: Lasketaanko saamani sakkorangaistus ja ajokielto törkeästä liikenteen vaarantamisesta mukaan siihen 3 sakkoa/vuosi -kiintiöön, jolla menettää taas korttinsa joksikin aikaa? Entä jos kolmas ylinopeus saman vuoden sisällä on sen verran suuri, että siitäkin menettää korttinsa, niin ei kai päälle tule vielä kolmesta sakosta vielä ylim. ajokielto kaupan päälle?
Peltipoliisi
6
5366
Vastaukset
- Saulu
1. Henk.koht. käynti, koska pitää antaa tiedoksi eli allekirjottaa.
2.Ei lasketa. Voihan se vähän vaikuttaa, kun huomaa kuskin asenteen. - niku
voidaan lähettää postitse (ylinopeus enint. 20 km tunnissa). Tässä tapauksessa se ei kuitenkaan onnistu, koska kyseessä yrityksen auto, eikä poliisi siis voi tietää kuka autoa ajoi.Yksityishenkilön kohdalla se lähetetään omistajalle tai haltijalle, jos kuva häneen jotenkin täsmää. Esim. jos mieskuljettaja ja nainen omistaa, ei sakkoa tietenkään lähetetä naiselle.
- ottaen
Lain mukaan näin voidaan toimia, eli lähettää rikesakko postissa, mutta käytännössä näin ei vielä toimita. Eli toistaiseksi pitää käydä itse nimi kirjailemassa lomakkeeseen. Tämä siksi, että poliisin osalta atk ja koulutusasiat menevät peppu edellä. Ensin säädetään lait, ilmoitetaan asiasta kansalle ja sitten vasta aletaan suunnittelemaan koulutusta ja järjestelemään toimintaresursseja ko. toimintaan. En tiedä mitään muuta näin suuren suurennuslasin alla olevaa organisaatiota, jossa tähän tyyliin asioita hoidellaan. Ja kansahan kuvittelee poliisimiesparkojen olevan syypäänä näihin asioihin.
- Saulu
ottaen kirjoitti:
Lain mukaan näin voidaan toimia, eli lähettää rikesakko postissa, mutta käytännössä näin ei vielä toimita. Eli toistaiseksi pitää käydä itse nimi kirjailemassa lomakkeeseen. Tämä siksi, että poliisin osalta atk ja koulutusasiat menevät peppu edellä. Ensin säädetään lait, ilmoitetaan asiasta kansalle ja sitten vasta aletaan suunnittelemaan koulutusta ja järjestelemään toimintaresursseja ko. toimintaan. En tiedä mitään muuta näin suuren suurennuslasin alla olevaa organisaatiota, jossa tähän tyyliin asioita hoidellaan. Ja kansahan kuvittelee poliisimiesparkojen olevan syypäänä näihin asioihin.
sai sen käsityksen, että poliisi säätää lait...???
- käsitys
Saulu kirjoitti:
sai sen käsityksen, että poliisi säätää lait...???
en kyllä sellaista tarkoittanut. Lähinnä tarkoitin, että joku nero ehdottaa jotain uutta juttua poliisille tehtäväksi. Sitten homma saadaan siihen pisteeseen, että uusi juttu pitäisi ottaa "operatiiviseen käyttöön". Tässä vaiheessa havahdutaan huomaamaan, että ei ole koulutusta, ei laitteita eikä oikeastaan rahaakaan...Mutta idea oli hyvä, ja ehkä se joskus saadaan toimimaankin.
KUVA MENEE FIRMAAN JOKA SELVITTÄÄ KUSKIN .KUSKIKUITTAA JOLLOIN KATSOTAAN MITÄ ON SYNTEJÄ .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483