Miettikää mitä syötte.

Hyris

Täytynee taas muistuttaa kaikkia Baltian matkaajia...
miettikää, mitä syötte ja missä.
Itse olin Vilnassa 05.05.2006-11.05.2006 välisen ajan. Muuten meni ihan hyvin... mutta sitten tuli keskiviikko 11.05. ja ravintola Milky Way Vilnan tv tornissa. Syötiin siellä matkakumppanin kanssa ainoan kerran koko matkalla eri ruoat, ja mulle se iski.
Pari päivää kotiintulon jälkeen tautinen ripuli ja kuume 39,7... työ terv.huolto sanoi normaali turistiripuli, ei muuta, ottivat kuitenkin viljelyn. Sain myös salmonella antibiootit.
30.05.2006 ambulanssilla sairaalaan...tila hengenvaarallinen..munuaisarvot yli 1900..diagnoosi lavantauti. Nyt luojankiitos hengissä ilman dialyysiä..mutta entistä tarkenpana syömisten suhteen.

6

2579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olavi Sylikummitus

Olen ollut Baltiassa 17 kertaa. Kertaakaan ei ole tullut
      mitään pöpöjä, ja joka kerta on syöty -- ei aina juotu.

Siellähän asuu omaperäistä väkeä, eivät nekään
      paskaa syö. Itse olen saanut vatsataudin Helsingissä
      Kellarikrouvista ja eräästä keskustahotellista, jonka
      nimeä en lahjuksen takia mainitse. Niin että sattuu
      sitä paremmissakin jne.

Eri asia on se, että yksittäinen vessassa käynyt ravintola-
      työntekijä, joka ei pese käsiään, saa tällaista aikaan.
      Siitä sitten kärsitään. Hankalaa on se, että kätensä voi
      pestä, muttei ravintola-annostaan. Hyvä että selvisit!

• tss

Pari vuotta sitten sain Puolasta kampylobakteerin, joka tuli aika rajuna. Luultavasti jääpaloista tai salaatista tuli, oikein hyvästä ravintolasta. Ulosteeta kuulemma tulee eli ilmeisesti siis pesemättömistä käsistä... Terveysekskuksessa pitivät aikuisen ihmisen viidettä päivää jatkuvaa ja sahaavaa 38-39,5 kuumetta ja vatsatautia ihan normaalina ja lähettivät kotiin ilman testejä. Parin päivän päästä menin yksityiselle lääkärille, kampylobakteeri lähti vasta tosi vahvalla antibiootilla, eikä olisi itsekseen parantunutkaan aikoihin. Lisäksi jälkitautina voi tulla krooninen niveltulehdus.

Olen silti ollut ennen jälkeen mm. Baltiassa monta kertaa ja syönyt normaalisti, mutta irtojäätelöä, pullottamatonta vettä, salaattia ja jääpaloja vältän.

• oscars

sun kannattaa tehdä ilmoitus myös Vilnan terveysvirastolle jos kyseessä on lavantauti

käyvät tarkistamassa paikan !!!

www.vet.lt/

• vihjepuhelin

Ota yhteyttä ravintolaan, niin laittavat keittiön kuntoon ennen tarkastusta !

• olipa_järkyttävää

Kiitos varoittavasta esimerkistä.

• Valitukset-hyyyyym

Mielestäni mihinkään ei kannta tehdä mitään valituksia (koska, milloin muka vastataan). Otat vain seuraavalla kerralla omat eväät mukaan ja se on siinä. Näin ainakin itse olenn pähkäillyt ja onnistunut täydedellisesti..... Ei mitään vatsa-tauteja eikä mitään muutakaan. Näin se vain on, ainakin minun kohdallani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2251
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2221
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      50
      2107
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      220
      1484
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1396
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1096
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1086
    Aihe