Sibenik ja Hvarin saari

jaanah

Millainen paikka on Sibenik? Onko yöelämää vai ei? Olen ymmärtänyt, että pienehkö paikka, mutta kiinnostaisi siltikin kovasti. :) Entäs Hvarin saari kokonaisuudessaan (ei siis kaupunki)? Mitä muita saaria Kroatian-matkalla kannattaisi koluta?

Stten ihan sellainen yleisluontoinen kysymys, eli kuinka rauhassa huuteluilta saa olla blondi, skandinaavisen näköinen nuori naisturisti? Olen ymmärtänyt, että Kroatiassa hyvinkin rauhassa, minkä takia olenkin sinne suuntaamassa. Viime kesän tuskanhetkiä Kreikassa en halua kokea uudestaan!

5

1502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustelija

Naisturisti saa olla Kroatiassa ihan suht rauhassa, ainakin siellä Hvarin saarella. Kroatia on tosi rauhallinen ja siisti maa.
      Hvarin saarella on monia pieniä kyliä, Suomesta matkoja tehdään Jelsaan, muista maista myös Hvariin, Stari Gradiin ja Vrboskaan, varmaan muuallekin. Kauniit rannat, joskin kiviset. Puhtaat vedet, kaunis luonto ympärillä, rauhallista. Hyvää ruokaa, ihania viinejä ja mahtavaa jäätelöä. Halvempaa verrattuna Suomeen.
      Kansainvälisiä retkiä mantereelle ja muille saarille voi kysellä matkatoimistosta.
      Suosittelen!

• erkkap

Sibenik on tosiaan aika pieni paikka, jossa upea vanha kaupinki rannan tuntumassa. Yöelämää aika vaisua, muutamia baareja/kahviloita/
      ravintoloita, tais joku diskokin olla mutta ei käyty. Lähistöllä Vodice (noin 10 km) joka rantakohde jossa löytyy enemmän yöelämää. Siellä ulkoilma disko/klubi joka kuulemma kroatian suurin.

• koole

.. ja ihan Vodicen vieressä uusi Tribunji, jossa idyllinen pikkukaupunki mutta ei sanottavaa yöelämää.

os Vodiceen menet, on se ihan Ok juttu, mutta samalla sitten Trogiriin tai Splitiin. Vodice tehtiin 'vanha vallan' aikana splitiläisille ns. hyväosaisille huvittelukaupungiksi, jota se toki vieläkin on :)

• mikä suuri
        koole kirjoitti:

.. ja ihan Vodicen vieressä uusi Tribunji, jossa idyllinen pikkukaupunki mutta ei sanottavaa yöelämää.

os Vodiceen menet, on se ihan Ok juttu, mutta samalla sitten Trogiriin tai Splitiin. Vodice tehtiin 'vanha vallan' aikana splitiläisille ns. hyväosaisille huvittelukaupungiksi, jota se toki vieläkin on :)

Käväisin pari viikkoa Dalmatian saaristossa ja rannikolla. Minusta Sibenik tuntui isolta kaupungilta. Torstai ilta hiljeni yllättävän nopeasti vai enkö löytänyt oikeita paikkoja?

Mielestäni turistit oli kovempia naistenmiehiä kuin paikalliset.

• brodar
        mikä suuri kirjoitti:

Käväisin pari viikkoa Dalmatian saaristossa ja rannikolla. Minusta Sibenik tuntui isolta kaupungilta. Torstai ilta hiljeni yllättävän nopeasti vai enkö löytänyt oikeita paikkoja?

Mielestäni turistit oli kovempia naistenmiehiä kuin paikalliset.

Sibenik on tavallaan sellainen semimetropoli; ei iso, ei pieni. Jos halua yöelämää, niin voisihan sitä Sibenikistä suunnata kohti Vidicea, joka oli Titon aikaan pääkaupuniseudun eliitin lomakohde. Kun olen siellä vieraillut, on se mukava menomesta vieläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163