Alkoholi Japanissa

K@lle

Terve!
Olen lähdössä Japaniin ensi syksynä. Ikää minulla on 18 vuotta. Siinähän se mutta onkin. Ikärajahan Japanissa on 21 vuotta ja se pätee sekä alkoholiin sekä tupakkaan. Miten olisi mahdollista vai onko se mahdollista päästä viettämään iltaa johonkin baariin tai yökerhoon? Ulkomaalaisilla pitäisi kuulemma olla passi mukana kun menee yökerhoon ja sitten minulla ei ikä riitä. Onko kellään kokemuksia "alaikäisenä" Japanissa jostain yökerhosta tai vastaavasta? Vai pitääkö huvitukset jättää kokonaan väliin???

15

4407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanissa naukkaillut

      Automaateista saa ostaa alkoholia kuka vaan, joten sen hankkiminen ei ole ongelma eikä mikään. Yksi mahdollisuus on siis juoda kavereiden kanssa kämpillä. Toinen mahdollisuus on vuokrata ns. karaoke box, eli pienehkö huone jossa on karaokelaitteisto ja paikasta riippuen erilainen varustus. Joissakin on diskovalot, pieni tanssilattia, vessa jne, joten siellä voi järkätä hyvät bileet. Karaoke boxeihin saa yleensä tuoda omat juomat mukana. Kolmas vaihtoehto on se, että vältät isoimpia yökerhoja ja käyt pikkubaareissa, joissa ei välttämättä kysytä papereita. Japanilaisten mielestä länkkärit näyttävät yleensä ikäistään vanhemmilta ja sinulle todennäköisesti tarjoillaan, jollet ole mikään babyface.

    • asiat

      Suomalainen lähdössä ulkomaille ja tärkein
      asia on että mistä saa viinaa ettei kuole
      sen puutteeseen?
      Alkoholisti jo noin nuorella iällä?

      • K@lle

        Ihmiset nauttivat elämästään hyvinkin monin eri tavoin, toiset eivät ollenkaan ja niuhottavat.


    • Sasae

      Ikäraja on tosiaan sama kuin jenkeissä, mutta sitä ei ilmeisesti valvota paljoakaan, koska olen törmännyt diskoissa jopa 16-vuotiaisiin japanilaisiin, joilla alkoholijuoma kourassa. Luulenpa, että japanilaisten kauppojen ja baarien käytäntö on, että jos koulu-univormussa tulet ostamaan viinaa, sitä ei sulle myydä, mutta muuten myydään. Voinpa melkein sanoa, että jos et yhdestä baarista saa ostettua, seuraavasta saat.

      Olutautomaatit ovat vähentyneet viime vuosina, joten sellaisen varaan ei kannata aina laskea.

    • Tohvelieläin

      Hmm.. mulla on tänä kesänä hieman sama "ongelma", itsekin olen vasta 18 ja lähdössä Tokioon. Sinäänsä se viina ei minua houkuta, vaan mahdollisuus päästä tanssibaanalle ja kunnon meininki Japanin yöelämässä. Oluesta en pidä, sake on luultavasti aivan järkyttävää ja viski ei oikeen mene kurkusta alas.. Eli mikäs tässä, vedellä eletään kaksi viikkoa.

      Näytän kyllä ikäsitäni vanhemmalta, mutta kaverini taas on aika nuoren näköinen. Ratkaisu: Jätä kaveri hotellille ja matkaan? :D

      • Guaglione

        Sake on itseasiassa erittäin hyvää ja helposti juotavaa, sopii siis nuorille aloittelijoille :-)
        Sakea on tosin montaa eri sorttia, mutta kannattaa käydä jossain paikallisessa tavaratalossa, niissä on omat juomaosastot, jossa voit maistella ja löytää sinulle sopivan merkin.
        Erittäin todennäköisesti papereita ei missään kysytä, mutta katso, että olet baanalle lähtiessä hyvin pukeutunut, koska clubit eivät laske sisään yhtäkään juntilta näyttävää asiakasta.
        Kannattaa myös kokeilla japanilaista pubia eli izakayaa.
        Joo, eiköhän tässä jo ollut ihan riittävästi...


    • Docomo

      Alkoholin ja tupakan ostoon vaaditaan Japanissa 20 vuoden ika ! Papereita kysellaan hyvin harvoin jos lainkaan. Passia en ole kenenkaan kuullut joutuvan esittamaan taalla, ja harva naista osaa edes sita lukea ! Joku kirjoitti etta karaoke-baariin saa vieda omat juomat? Enpa ole sellaista baaria taalla viela nahnyt joka omat juomat sallii.
      Tokion, lahinna jossain Shinjukun, baareissa kannattaa sitten olla myos varuillaan, monelle on tullut turhan kallis ilta !!!

      • sasae

        En minäkään ole omat juomat -baariin törmännyt. Karaokeboksissa on nappi tai puhelinluuri, josta tilataan juomia, tarjoilija tuo ne sitten.

        Jos pölähtää vahingossa johonkin mama-san tai hostess-baariin, voi lasku tosiaan olla valtava.


      • japanissa naukkaillut
        sasae kirjoitti:

        En minäkään ole omat juomat -baariin törmännyt. Karaokeboksissa on nappi tai puhelinluuri, josta tilataan juomia, tarjoilija tuo ne sitten.

        Jos pölähtää vahingossa johonkin mama-san tai hostess-baariin, voi lasku tosiaan olla valtava.

        Ei kukaan ole ainakaan ruvennut tarkistamaan laukkuja kun ollaan kavereitten kanssa menty omien juomien ja eväiden kanssa karaokeboxiin.

        Jos olut, sake tai väkevät eivät maistu, myydään kaupoissa monia erilaisia breezer- tai lonkerotyyppisiä drinkkisekoituksia. Ainakaan jossain konbinissa, kuten 7elevenissä tai Lawsonissa tuskin kysytään papereita kun suurin osa myyjistäkin on alaikäisiä.

        Olutautomaatit eivät ole kadonneet mihinkään, vaan siirtyneet sisätiloihin. Melkein jokaisen hotellin aulasta löytynee olutautomaatti.


      • Dude-

        Joo eli itsekin kuulun alaikäisiin japanilaisesta näkökulmasta katsottuna eli olen siis 18 vuotta. Olen menossa Tokioon ja viihteelle tietenkin... Olen ikäistäni vanhemman näköinen ja uskon, että vaikka en olisikaan ei silti olisi mikään ongelma päästä klubeille ja yökerhoihin. Minua kiinnostaa minkälainen on japanilaisten poliisien ratsaamis-into. Kun olen päässyt johonkin sisälle viettämään mukavaa iltaa, mitä sitten tapahtuu jos poliisit ratsaavat paikan? Kysyvät papereita? Mitä tapahtuu kun näyttää papereitaan ja he huomaavat minun olevan alaikäinen? Minkälaiset ovat seuraamukset? Ovatko ratsiat yleisiä vai harvinaisia? Kiitos jo etukäteen informaatiosta! =)


    • Tohvelieläin

      Rohkaistuneena viesteistänne alan pikkuhiljaa jo uskoa mahdollisuuksiini viettää iltaelämää..

      Seuraava kysymys kuuluukin: mistä tunnistat nämä hostess ym. ylihintaiset baarit? Haluaisitteko te asiantuntevammat ihmiset mahdollisesti suositella hyviä ja budjettiystävällisiä clubeja/baareja?

      Onhan iltaelämäkin keskeinen osa kulttuuria, mukava sitäkin on päästä vähän haistelemaan.

      • sasae

        No ainakin yksi vinkki on, että jos kapakan ulkopuolella lukee Snack tai katakanoilla sunakku, se on kallis.


    • jeps

      Multa kysyttiin vain KERRAN paperit vuoden aikana. Se oli roppongissa vanillaan. Ja kiersin kyllä ihan kiitettävästi niitä klubeja ja baareja ja monesti vietetiin iltaa jossain ulkosalla omilla juomilla

      • Nimetön

        minkä ikänen olit sillo?


    • Japanilaistunut

      Olen asunut Japanissa 5 vuotta ja muutin tänne 19 vuotiaana opiskelemaan :) kaksi kertaa on kysytty papereita ja on kavereiden kanssa kierrelty ahkerastikin. Omia juomia EI ARVOSTETA. Japanilaiset eivät pidä omien juomien tuomisesta klubeihin. Eivät tarkasta, ainakaan usein, mutta jos jäät kiinni, lennät todennäköisesti baarista ulos. Melko varmasti saman tien.
      Olutautomaatteja löytyy, niin kuin edellä mainittu, sisätiloista ja tavarataloissa on valikoimia paljon :)
      Hostess baarit ovat kalliita ja tunnistaa juuri edellä mainituista tuntomerkeistä :)
      Karaoke-boxeissa saa hyvät bileet aikaan, mutta joissakin on henkilömäärärajat :)
      Tervetuloa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe