kiroilu

Niina-91

Mites muilla porukat suhtautuu kiroiluun? Jos siis kiroilee himassa. Ovatako täysin välittämättä, huomauttavatko vai antavatko jotain rangaistuksia peräti?

13

1685

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joooo-o

      eivät sano mitään vaikka joka toisen sanan jälkeen pääsee suusta pahoja sanoja. ja itsekkin kun he kiroilevat aika järkyttävästi, joten mitään sanomista kirouluuni ei pitäs olla. siskoni vikahan tämä kaikki, kun tuli kylvämään niitä kirosanoja niin, että nyt kaikki meillä kiroilee ihan koko ajan.

    • Hellurei92

      Olen siis 14v ainoa kotona asuva lapsi.

      ennen(ku olin joku 9-11)Jos kirosin jotenkin lievästi, esim.p*ska,k*si, yms. niin reaktiot oli seuraavat: äiti: Sarita! Älä puhu noin. Isoveli:En tykkää kuulla pikkutyttöjen suusta tommosii rumuuksii! Isä: Sarita nyt käyttäydyt kunnolla, ei tollassii sanoja mun kuullen!
      Taas isommat kirosanat (v*ttu,p*rkele yms.)
      isä: Kuules likka, mennää kylppärii ja pestään suus saippualla jos suustas tulee viel yksiki tommone sana!
      äiti:Noh,noh, nyt puhut kunnolla, mee kiroilee ulos jos siltä tuntuu, siellä voit puhuä tommoisia hävyttömyyksiä vaikka tunnin. veli:Sarita!! Lopeta!!

      Nykyään(12-14v) lievemmistä sanoista veli:(ei sano mtn.) äiti: (joskus ei sano mtn.) nyt loppu toi kiroilu isä: Sarita lopeta, ei oo mukavan kuulosta! tulee arestia tommossesta.

      "pahemmista": äiti: nyt omaan huoneeseesi, tämä keskustelu loppu!! (antaa lopun ja seuraavan päivän arestia) isä: NYT LOPPU! SÄHÄN ET MUN TALOSSA KIROILE! (antaa arestia) veli: et puhu noin (sanoo iskälle)

      Näin meillä, on ankaria, mutta oon ihan tyytyväinen, koska kiroilu on rumaa..
      Mua on pienestä pitäen valistettu olemaan kiroilematta..

      • kiroilija poikakö?

        **** **** *****


      • lkk
        kiroilija poikakö? kirjoitti:

        **** **** *****

        Meillä ei sanota mitään, (14) olen. Meillä kiroilu on jotenkin niin arkipäiväistä ja sellaista, että kukaan ei välitä. Pikkusisko (täyttäää 5) kiroilee myös joskus, mutta eipä sanota mitään.


      • Anonyymi
        lkk kirjoitti:

        Meillä ei sanota mitään, (14) olen. Meillä kiroilu on jotenkin niin arkipäiväistä ja sellaista, että kukaan ei välitä. Pikkusisko (täyttäää 5) kiroilee myös joskus, mutta eipä sanota mitään.

        Sit kyl vanhemmat eivät ole fiksuja


    • miia12v

      minä ja isosiskoni saadaan piiskaa jos kiroillaan...en uskalla kiroilla kotona kuin joskus vahingossa.

    • Koko ajan :D

      Kiroilen välillä etten etes huomaa porukat valittaa että kauhiaa kiroomista ja sanon vaa että JAA et sano mitää jos veli kirjoilee tms tms

    • 14 v. poittsu

      Meillä saa kirota jos on aihetta, ku vanhemmatki kiroo sillon. Vaikka jos lyö varpaansa kirjahyllyn kulmaan nii sitte saa huutaa "voi saatana" tai jotain. Mut tiettyjä sanoja ei saa sanoo niinku esim homo ja huora. "Ne ovat loukkaavia sanoja" sanoo äiti.

      Ei siitä kyl mitään rangaistusta seuraa jos kiroilee mut sanomista kuitenki. Tai en kyl tiiä mitä kävis jos jatkaisin kiroilua kiellosta huolimatta tai haistattelisin vanhemmille.

    • Barbaric

      Eipä nuo mitään mörähä. Itte olen ainakin hyvin kova kiroaja, joten kaippa ne on tottunut.

    • äite...................

      vuotiaat pojat ei meillä normaalisti kiroile kuin "tarpeen" tullen kuten itsekin teen. Eli jos lyön vasaralla peukaloon.

      Mutta vanhempi muuttuu teitsikalla pelatessaan aivan toiseksi persoonaksi. Kielen käyttö on aivan hirveää: v... perk..saatana..homo kusipää... (Välikysymys eille nuorille, onko tämä yleisempikin ilmiö? Yleensä pelaa Wordld war Craft - meniköhän oikein?)
      Aikani kuuntelen ja sitten palaa käämit... kenenkään ei tarvitse kuunnella tuollaista kiellem käyttöä kotonaan tai muualla. Varsinaisia rangaistuksia ei ole, mutta yleensä puhe tehoaa joksikin aikaa.

      Työssäni ( amis-lukioikäisiä) välillä kuulen kiroilua. Tuo v.... käyttö kyllä särähtää korvaan. Siihen tosin voi huomauttaa: Kaikkihan tiedämme,että tytöillä on tuo välttämätön elin, joten sitä ei tarvitse koko ajan toistaa... Tai ettei sitä värkkiään tarvi koko ajan mainostaa...

    • Nimetön

      no mun vanhemmat antaa mun kiroilla.Ei ne jaksa välittää, kun ne aina itekkin joskus kiroilee.

    • ainakin......

      Kun mä oo periaattees ainut joka kiroilee ni kyl mutsi sanoo joskus että älä taas kiroile ni sanon takas et vittu kiroilen jos huvittaa ni ei se enää siihen mitään.
      Joskus se ei taas välitä ja antaa vaa olla.
      Esim. Jos nään kadul vaik jonkun ihmisen esim. känniläisen konttaamas ni sanon mutsille et vittu mikä kusipää ni se sanoo et niimpä.

    • Kiroilen kuiskaten. Eivät kuule

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe