Kalli on jämpti ukko

Satakuntalainen

Timo Kalli julkistaisi maataloustuet tilaa kohden eli toteutuisi se rehellisyyden periaate ja salailu loppuisi.
Muutenkin mies on niitä harvoja, jotka ovat työpaikallaan eduskunnassa istuntojen aikana.
Kannatus on meilläpäin vahva.

12

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viljelijä

      Timo Kalli julkistaisi maataloustuet tilaa kohden, ja sen jälkeen Kallin omat tuet on takuuvarmasti luettavissa Satakunnan Kansan etusivulta. Samalla pitäisi julkistaa kaikkien henkilöiden ja yritysten kaikki tuet. Kalli maksaa tästä seuraavissa vaaleissa kovan hinnan, vaikka ennustaja en olekkaan.

      • tuottaja

        Ihmentelen kun tukitietoja ei saa julkasta. Kyllähän ne on laskettavissa helposti. Vastustus johtuu varmaan nautapalatsien rakentajien suurista eurosummista. Tilaa kohti ne voi olla miljoona luokkaa.


      • Hys hys
        tuottaja kirjoitti:

        Ihmentelen kun tukitietoja ei saa julkasta. Kyllähän ne on laskettavissa helposti. Vastustus johtuu varmaan nautapalatsien rakentajien suurista eurosummista. Tilaa kohti ne voi olla miljoona luokkaa.

        Mutta Komissiossa on käsittelyssä aloite siitä, että yhdelle tilalle ei maksettaisi yli 300 000 euroa. Myös rajan vetäminen 200 tai 100 tuhanteen on ollut esillä.

        Tällä otettaisiin selkeä kanta siihen minkälaista elintarviketuotantoa halutaan edistää. Halutaanko halpaa keinolla millä hyvänsä vai perheviljelmiin ihan oikeasti pohjautuvaa tuotantoa.

        Montaako tilaa kyseiset rajat sitten suomessa koskisivat? Kasvinviljelytilan koko pitäisi olla yli 500 hehtaaria, että kolmensadantuhannnen raja ylittyisi. Näitä tiloja ei suomessa ole varmasti kymmentä enempää ja mikä parasta niistäkin suurin osa on valtion tai säätiöiden omistuksessa. Kotieläintiloilla tilanne voi olla toinen. Mutta halutaanko edistää teollista, pelkästä tehokkuusajattelusta lähtevää toimintaa vai antaa myös eläimille oikeuksia?


      • Paalinpyörittäjä
        Hys hys kirjoitti:

        Mutta Komissiossa on käsittelyssä aloite siitä, että yhdelle tilalle ei maksettaisi yli 300 000 euroa. Myös rajan vetäminen 200 tai 100 tuhanteen on ollut esillä.

        Tällä otettaisiin selkeä kanta siihen minkälaista elintarviketuotantoa halutaan edistää. Halutaanko halpaa keinolla millä hyvänsä vai perheviljelmiin ihan oikeasti pohjautuvaa tuotantoa.

        Montaako tilaa kyseiset rajat sitten suomessa koskisivat? Kasvinviljelytilan koko pitäisi olla yli 500 hehtaaria, että kolmensadantuhannnen raja ylittyisi. Näitä tiloja ei suomessa ole varmasti kymmentä enempää ja mikä parasta niistäkin suurin osa on valtion tai säätiöiden omistuksessa. Kotieläintiloilla tilanne voi olla toinen. Mutta halutaanko edistää teollista, pelkästä tehokkuusajattelusta lähtevää toimintaa vai antaa myös eläimille oikeuksia?

        Ainakin täälä etelässä 100 tonnin tukikatto riittäisi isolle osalle tiloista.
        Minunkin 100 hehtaaria ja 200 nautaa sopisi tuon tukirajan alle.
        Eri asia sitten on se halutaanko tilojen kehittämistä ja rakennekehitystä?


      • Hys hys
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Ainakin täälä etelässä 100 tonnin tukikatto riittäisi isolle osalle tiloista.
        Minunkin 100 hehtaaria ja 200 nautaa sopisi tuon tukirajan alle.
        Eri asia sitten on se halutaanko tilojen kehittämistä ja rakennekehitystä?

        Eikö se juuri ole kehittämistä jos tuotanto muuttuu siihen suuntaan mitä maksajat haluavat?

        Halutaanko isoja teollisuusmaisia tuotantoyksiköitä vai onko tuotantotavoilla jokin erityinen arvo josta ollaan valmiita maksamaan?

        Tukirajoilla olisi suurin vaikutus saksaan ja englantiin jotka luonnollisesti esityksen näinollen tyrmäsivät. http://www.farmsubsidy.org/?q=paymentlimits

        Moinen esitys olisi suomelle hyvin edullinen, koska kyse on CAP/tilatuesta ja tämän kokonaan yhteisestä budjetista maksettavan tuen osuushan on suomessa keskimääräistä pienempi.


    • Joku Muu

      Ittekehu haisee.

    • kysyn vaan......

      Varsinainen pelle tämä Timo Kalli!
      Kysyttäessä pitäisikö kansanedustajien saamat ulkopuoliset rahoitukset ilmaismatkoista ja vastaavista julkistaa, niin Kalli vastasi ettei se ole tarpeellista.

      Kalliin pätee demarimääritelmät, että toisen omaisuutta on helppo sosialisoida kun omat vain jätetään rauhaan.
      Että semmoinen Kalli!

      • aina ihmetelly

        kuka Kallia äänestää,,,metsänomistajien kokouksessa E-Pohjanmaalla käski myymää puuta, vaikka nouseva hitatilanne,että paperimiehille olis töitä ja teollisuudelle halpaa raaka-ainetta...


      • N.N.
        aina ihmetelly kirjoitti:

        kuka Kallia äänestää,,,metsänomistajien kokouksessa E-Pohjanmaalla käski myymää puuta, vaikka nouseva hitatilanne,että paperimiehille olis töitä ja teollisuudelle halpaa raaka-ainetta...

        Siinäs näet, selvä demari kepun vaatteissa.


    • Mitä hyvää se demari kalli on saanu aikaan? Ei voi kansanedustaja enää enempi perseen nuolia olla kuin ko. mutta hyvin näyttää pyyhkivän hänellä.

      • jurttijussi

        Kalli on tullu tosi kalliiks meille maajusseille. Kyllä jämpti on niin että tää demarikepuli tippuu seuraavissa vaaleissa.


    • t kalli on hvyä

      Joo kyllä sen lupaukset on hyviä.
      Mutta toteutuisko noista mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe