Kalli on jämpti ukko

Satakuntalainen

Timo Kalli julkistaisi maataloustuet tilaa kohden eli toteutuisi se rehellisyyden periaate ja salailu loppuisi.
Muutenkin mies on niitä harvoja, jotka ovat työpaikallaan eduskunnassa istuntojen aikana.
Kannatus on meilläpäin vahva.

12

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viljelijä

      Timo Kalli julkistaisi maataloustuet tilaa kohden, ja sen jälkeen Kallin omat tuet on takuuvarmasti luettavissa Satakunnan Kansan etusivulta. Samalla pitäisi julkistaa kaikkien henkilöiden ja yritysten kaikki tuet. Kalli maksaa tästä seuraavissa vaaleissa kovan hinnan, vaikka ennustaja en olekkaan.

      • tuottaja

        Ihmentelen kun tukitietoja ei saa julkasta. Kyllähän ne on laskettavissa helposti. Vastustus johtuu varmaan nautapalatsien rakentajien suurista eurosummista. Tilaa kohti ne voi olla miljoona luokkaa.


      • Hys hys
        tuottaja kirjoitti:

        Ihmentelen kun tukitietoja ei saa julkasta. Kyllähän ne on laskettavissa helposti. Vastustus johtuu varmaan nautapalatsien rakentajien suurista eurosummista. Tilaa kohti ne voi olla miljoona luokkaa.

        Mutta Komissiossa on käsittelyssä aloite siitä, että yhdelle tilalle ei maksettaisi yli 300 000 euroa. Myös rajan vetäminen 200 tai 100 tuhanteen on ollut esillä.

        Tällä otettaisiin selkeä kanta siihen minkälaista elintarviketuotantoa halutaan edistää. Halutaanko halpaa keinolla millä hyvänsä vai perheviljelmiin ihan oikeasti pohjautuvaa tuotantoa.

        Montaako tilaa kyseiset rajat sitten suomessa koskisivat? Kasvinviljelytilan koko pitäisi olla yli 500 hehtaaria, että kolmensadantuhannnen raja ylittyisi. Näitä tiloja ei suomessa ole varmasti kymmentä enempää ja mikä parasta niistäkin suurin osa on valtion tai säätiöiden omistuksessa. Kotieläintiloilla tilanne voi olla toinen. Mutta halutaanko edistää teollista, pelkästä tehokkuusajattelusta lähtevää toimintaa vai antaa myös eläimille oikeuksia?


      • Paalinpyörittäjä
        Hys hys kirjoitti:

        Mutta Komissiossa on käsittelyssä aloite siitä, että yhdelle tilalle ei maksettaisi yli 300 000 euroa. Myös rajan vetäminen 200 tai 100 tuhanteen on ollut esillä.

        Tällä otettaisiin selkeä kanta siihen minkälaista elintarviketuotantoa halutaan edistää. Halutaanko halpaa keinolla millä hyvänsä vai perheviljelmiin ihan oikeasti pohjautuvaa tuotantoa.

        Montaako tilaa kyseiset rajat sitten suomessa koskisivat? Kasvinviljelytilan koko pitäisi olla yli 500 hehtaaria, että kolmensadantuhannnen raja ylittyisi. Näitä tiloja ei suomessa ole varmasti kymmentä enempää ja mikä parasta niistäkin suurin osa on valtion tai säätiöiden omistuksessa. Kotieläintiloilla tilanne voi olla toinen. Mutta halutaanko edistää teollista, pelkästä tehokkuusajattelusta lähtevää toimintaa vai antaa myös eläimille oikeuksia?

        Ainakin täälä etelässä 100 tonnin tukikatto riittäisi isolle osalle tiloista.
        Minunkin 100 hehtaaria ja 200 nautaa sopisi tuon tukirajan alle.
        Eri asia sitten on se halutaanko tilojen kehittämistä ja rakennekehitystä?


      • Hys hys
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Ainakin täälä etelässä 100 tonnin tukikatto riittäisi isolle osalle tiloista.
        Minunkin 100 hehtaaria ja 200 nautaa sopisi tuon tukirajan alle.
        Eri asia sitten on se halutaanko tilojen kehittämistä ja rakennekehitystä?

        Eikö se juuri ole kehittämistä jos tuotanto muuttuu siihen suuntaan mitä maksajat haluavat?

        Halutaanko isoja teollisuusmaisia tuotantoyksiköitä vai onko tuotantotavoilla jokin erityinen arvo josta ollaan valmiita maksamaan?

        Tukirajoilla olisi suurin vaikutus saksaan ja englantiin jotka luonnollisesti esityksen näinollen tyrmäsivät. http://www.farmsubsidy.org/?q=paymentlimits

        Moinen esitys olisi suomelle hyvin edullinen, koska kyse on CAP/tilatuesta ja tämän kokonaan yhteisestä budjetista maksettavan tuen osuushan on suomessa keskimääräistä pienempi.


    • Joku Muu

      Ittekehu haisee.

    • kysyn vaan......

      Varsinainen pelle tämä Timo Kalli!
      Kysyttäessä pitäisikö kansanedustajien saamat ulkopuoliset rahoitukset ilmaismatkoista ja vastaavista julkistaa, niin Kalli vastasi ettei se ole tarpeellista.

      Kalliin pätee demarimääritelmät, että toisen omaisuutta on helppo sosialisoida kun omat vain jätetään rauhaan.
      Että semmoinen Kalli!

      • aina ihmetelly

        kuka Kallia äänestää,,,metsänomistajien kokouksessa E-Pohjanmaalla käski myymää puuta, vaikka nouseva hitatilanne,että paperimiehille olis töitä ja teollisuudelle halpaa raaka-ainetta...


      • N.N.
        aina ihmetelly kirjoitti:

        kuka Kallia äänestää,,,metsänomistajien kokouksessa E-Pohjanmaalla käski myymää puuta, vaikka nouseva hitatilanne,että paperimiehille olis töitä ja teollisuudelle halpaa raaka-ainetta...

        Siinäs näet, selvä demari kepun vaatteissa.


    • Mitä hyvää se demari kalli on saanu aikaan? Ei voi kansanedustaja enää enempi perseen nuolia olla kuin ko. mutta hyvin näyttää pyyhkivän hänellä.

      • jurttijussi

        Kalli on tullu tosi kalliiks meille maajusseille. Kyllä jämpti on niin että tää demarikepuli tippuu seuraavissa vaaleissa.


    • t kalli on hvyä

      Joo kyllä sen lupaukset on hyviä.
      Mutta toteutuisko noista mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe