eli olen luovuttaja ja sijoitus on tehty kennelliiton sopimuksella,takuu oli 400e.Nyt yllättäen vastaanottaja haluaa purkaa sopimuksen koska koiralle on tullut hot spot.(ajatelkaa,luopuu siksi ystävästä)Olenko velvollinen maksamaan takuun takaisin kun en ole itse ehdottanut sopimuksen purkua?Tätä tälläistä kohtaa en löydä mistään kirjoista ja ajattelin että kenties joku täällä tietää kun tietoa muutenkin tuntuu olevan,kiitos jos joku osaa ja jaksaa vastata.
Sijoituksesta taas
12
751
Vastaukset
mutta en ole juristi, ei kuulu maksaa. Minkälaisen sopimuksen olette tehneet sopimuksen purun osalta? Kysy tältä ihmiseltä hän todella tietää.
http://www.sukoka.com/kun se kohta jonka yritin linkittää ei onnistunut.
Lakiasiat
LAKIASIAINTOIMISTO
KENNETH DEGERT
Oikeustieteen kandidaatti
Lehtitie 13 A
01300 Vantaa
Puh. (09) 870 3757
fax 020 755 6209
GSM 040 510 7389- kovasti umalehtinen
umalehtinen kirjoitti:
kun se kohta jonka yritin linkittää ei onnistunut.
Lakiasiat
LAKIASIAINTOIMISTO
KENNETH DEGERT
Lehtitie 13 A
01300 Vantaa
Puh. (09) 870 3757
fax 020 755 6209
GSM 040 510 7389emme kirjoittaneet mitään siitä,sopimuksessa lukee mitä lukee,sen mukaan minun ei tarvitse vakuutta palauttaa,mutta mietin onko käytäntö sama kuin kirjoitettu teksti?Soitan tuolle henkilölle vielä kun arki koittaa.
- tämä on?
umalehtinen kirjoitti:
kun se kohta jonka yritin linkittää ei onnistunut.
Lakiasiat
LAKIASIAINTOIMISTO
KENNETH DEGERT
Lehtitie 13 A
01300 Vantaa
Puh. (09) 870 3757
fax 020 755 6209
GSM 040 510 7389Nytkö se toisten nimien ja yhteystietojen levittäminen onkin sallittua?
tämä on? kirjoitti:
Nytkö se toisten nimien ja yhteystietojen levittäminen onkin sallittua?
Luvallista.
- nyt...
kuitenkin pääasia olisi koiran kohtalo eikä joku vaivainen 400 euroa? Selvästikin koiran haltija haluaa päästä siitä jostain syystä eroon. Hot spot on vain tekosyy. Minä etsisin uuden paremman kodin koiralleni ja sellaisen joka ei jokaisen pienen elämänkolhun kohdalla näe parhaaksi vaihtoehdoksi koirasta luopumisen.
- maksaa takaisin
Ei sitä tarvitse palauttaa, jos sopimusta kerran ei noudateta. Ei asiasta tarvitse lakimieheltä kysyä, johan jo ko. summa menee hänelle!
Meillä oli vastaava tapaus monia vuosia sitten, jolloin kennelliitossa oli vielä lakimies. Häneltä tuolloin myös varmistimme asian.
Tee paperi sopimuksen purusta, ettei sijoituskoti voi vaatia koiraa enää takaisin (siis jos et halua antaa sitä enää heille).jos toinen alkaa vaatia rahojaan takaisin. Ei pelkkä kysely SUKOKAN lakimieheltä joka on erikoistunut juuri koirajuttuihin niin paljon maksa. Homman saa puhelimessakin selväksi.
- $$$$
umalehtinen kirjoitti:
jos toinen alkaa vaatia rahojaan takaisin. Ei pelkkä kysely SUKOKAN lakimieheltä joka on erikoistunut juuri koirajuttuihin niin paljon maksa. Homman saa puhelimessakin selväksi.
hot spot?
$$$$ kirjoitti:
hot spot?
ihotulehdus jonka voi aiheuttaa kosteus,aurinko,allergiat
http://www.koirakopla.com/hotspot.htm
- utelias aatu
ihan vain sivullisena kyselen kun jää muuten vaivaamaan tuo tuollainen.
Jos joku tyhmääkin valistaisi. ;) - molossi
Et ole velvollinen maksamaan,ellet nyt ole tehnyt mitään ihmeellistä teidänkeskistä lisäystä sopimukseen esim.koira on myyty jotain tiettyä käyttötarkoitusta varten ostajalle joka ei toteudukkaan ( siis ostajaa varten).
Hot spot on kuitenkin ihan " normaali" sairaus ( tosin joillakin roduilla tyypillisempää,josta voisi olla hyväksi mainita,jos omassa rodussa sitä paljon esiintyy),kuten esim.korvatulehdukset,ripulit ym.Eli ei voi edes syyttää mitään piilevää perinnöllistä puolta.
Jos normaalien sairauksien takia on jo palauttamassa koiraa,niin toivottavasti seuraava koira on sitten ihmiselle Stokkan leluosastolta... ;=)
Tosin koiralle voisi olla parempi,jos löytäisi toisen kodin,jossa sen tajuttaisiin olevan ihan elävä olento,eikä mikään virheetön lelukoira.
Jos alku jo takkuaa noin pahasti,niin mitä sitten voi olla vielä edessä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743