Rodinal eri väkevyyksillä

Filminkehittelijä

Rodinalia on varastossa ja silä aion filmejäni kehitellä.Sitä voidaan käyttää suhteessa 1:25, 1:50, 1:100 ja jopa 1:200. Kysyisin kokeneilta pimiöharrastajilta, mikä vaikutus on tuolla sekoitussuhteella lopputulokseen, tuleeko enemmän sävyjä näkyviin, mitä laihempi seos? Mitä väkevyyttä suosittelette, filmi 100 ASA:sta Agfa APX:ää.

4

1162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttänyt

Sanoisin, mitä laimeampi seos-suhde sitä pienenpi rae.Kehitteenä minusta parempi kuin Kodakin D-76 tai muut kilpailijat.Onhan tuotteella ikää yli sata vuotta joten kai ne osaa hommansa.

• ......

Todella helppokäyttöinen ja varmaan markkinoiden edullisin kehite. On Agfan tuotemerkkejä, joten toivottavsti joku myös tulevaisuudessa valmistaa sitä.

• ...... kirjoitti:

Todella helppokäyttöinen ja varmaan markkinoiden edullisin kehite. On Agfan tuotemerkkejä, joten toivottavsti joku myös tulevaisuudessa valmistaa sitä.

Katsopa fotoimpex.de ja downloadaa lista sieltä.
        Myyvät suomalaisillekin Adolux APH 09 -kehitettä (s. 32), joka vastaa alkuperäistä Rodinal-reseptiä (ks. s. 36 saksankielisestä versiosta). Litrahinta 10 e Saksan alv että ei ole kallistakaan.
        Myös Rodinal on, ainakin vielä, myynnissä.

• 30vkehitystä

filmin kehitykseen vaikuttaa nesteen lämpö kehitteen väkevyys aika liikuttelu.mitä laihempi kehite sen sen loivempi filmi.näiden arvojen muuttelu tekee hulluksi en suosittele.
      Itse kehitän kodak t-max 100 asa
      20ml rodinal 480 ml vettä 20 astetta
      filmi purkkiin,kehite sisään,kello käymään purkki ympäri kopaus pöytään sama toisen kerran,sen jälkeen puolen ja tasa minuutin aikana purkki ympäri noin 3-4 sekunttia koko kehitys
      aika 6 minuuttia. jos olet mitannut valotuksen oikein (harmaa kortista) niin onnistuu myös apx 100 filmillä. tästä ajasta en ole varma jos on mahdollista laita filmi poikki pimiössä ja kehitä
      toinen pää 8 min.APX 400 asa kehitys aika 7 min.
      jossa desintomittarilla saatu tulos on V keskiharmaa 0,64 D ja VIII taivas 1,20 D eli paras mahdollinen.Ainut keino oppia kehitys on muuttaa aikaa ja muut arvot samana.Muuten menee sekaisin,30 vuoden kokemus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe