Keskosen saaneet

Selina..

onko teillä ollut odotus aikana minkäänlaisia "oireita"? Aavistitteko että vauva tulee aikaisin?

7

5370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, ei ollut mitään oireita, edellisenä iltana oli kaikki hyvin ja normaalisti. Yöllä sitten heräsin vessaan ja pöntöltä noustessa ihmettelin että miksi edelleen valuu, et eihän mulla niin huonossa kunnossa alapää pitäis olla et ei enää pysty pidättää :) Eli kalvo oli vaan mennyt rikki, siitä 25 tunnin päästä syntyi sektiolla poika rv 31 5.

      Olin kyllä koko raskauden ajan ajatellut jotenkin ettei tämä vauva ainakaan yliaikaa ole ja aina ajattelin etuajassa synnyttämistä ja katselin dokumentteja keskosista yms. Silti oli tosi uskomatonta että omalle kohdalle sattuisi muka jotain tämmöistä kun lääkäri sanoi että ei mitään hätää, mutta vauva syntyy viimeistään rv 34, jos ei muuten niin käynnistämällä! Ja tulihan siinä semmoinen ajatuskin että olenkohan mä maalannut piruja seinille kun semmoisia ajattelin ja katsoin sitä dokumenttia ja muuta.. Eli siis lyhyesti ja jälkiviisaasti, juu aavistin :)

      • jore

        Meillä katsottiin eräänä iltana videolta Gibsonin Jeesuksesta kertovaa elokuvaa. Ja melko pian sen jälkeen emännälle iski raskausmyrkytys. Terve tyttö syntyi: 30 4.

        Tuo leffajuttu pisti mielikuvituksen liikkeelle :-)


      • taas.....
        jore kirjoitti:

        Meillä katsottiin eräänä iltana videolta Gibsonin Jeesuksesta kertovaa elokuvaa. Ja melko pian sen jälkeen emännälle iski raskausmyrkytys. Terve tyttö syntyi: 30 4.

        Tuo leffajuttu pisti mielikuvituksen liikkeelle :-)

        mielessä oli koko päivän Liisamaija Laaksosen näytelmä "Lumikit", ja illalla istukka irtosi ja lapsi syntyi hätäsektiolla.


    • Äippä

      Minulla ei varsinaisesti ollut "oireita", mutta supistuksia oli melkein koko raskaus ajan.Poika syntyi rv38, leikkauksella 44cm ja 2195g.Synnytystapa -arvioinnissa huomattiin ettei vauvalla ollut enää tilaa kasvaa, vettä ei ollut kuin nimeksi ja niin sitä oltiinkin jo sairaalassa.Koko raskaus aika oli melko tuskallinen, veden vähyyden takia, potkut ja liikkeet tekivät todella kipeää, kun ei ollut vettä vaimentamassa.näin minulla, nyt terve 4v.poika.

    • kiharapään äiti

      Alusta asti alkanut runsas veren vuoto joka aiheutti rv17 vedenmenon. Pieni poika syntyi hätäsektiolla rv30 istukan irtoamisen takia. Tuo oli ERITTÄIN tiivistelty kertomus raskaudestani. Nyt ukkeli 1v ja 8kk. Oppi juuri kävelemään. :) Kehitys tulee jonkinverran jäljessä ja jaloissa näkyy vedettömyys mutta muuten täysin terve lapsi!!! Lääketieteen ihme, sanotiin jo kun lähdimme kotiin sairaalasta.

    • Jossu¤

      Sairastuin talviseen A-virukseen josta en palautunutkaan kunnolla, olo oli flunssan jälkeen todella vetämätön ja verenpainekin temppuili. Korkea vp teki olon utuiseksi ja olin kuin sumussa. Poika syntyi hätäsektiolla viikolla 31 (v-paineet oli 216/168 ja dg raskausmyrkytys.) Jälkeenpäin lääkäri sanoi, että rv oli ollut todennäköisesti vasta 30. (ristimittausten mukaan odotettavissa olisi 42cm ja 1800g taapero). Pikkuinen apinamieheni oli syntyessään 42 cm ja 1300g.

      Keskolan lämpökaapin jälkeen hän pääsi lämpöpedille ja happiviikset olivat parinviikon projekti. Mielessäni olen usein kiittänyt tuntematonta äidinmaidonluovuttajaa, poika sai hyvät lähtökuopat vaikka oma maito ei koskaan noussutkaan. Vieläkin muistuvat mieleen ne ensimmäiset kaksi tippaa jotka sain tiputtaa nenäletkuun :)

      Tänään poika on vilkas, suosittu, sosiaalinen ekaluokkansa aloittava soturi, joka taistelee mahtivoimia vastaan milloin milläkin taikamiekalla ja lukee ja kirjoittaa sujuvasti.
      Painokäyrä on seitsemän vuoden ajan kulkenut alakäyrillä, mutta pituuskäyrä taas käyrällä :)

      Keskolan lääkäri jo sanoi, että näihin pikkuisiin pätee koiranpenikka-teoria, katso tassuista, minkä kokoiseksi pentu kasvaa ;)

      Hassua, kaikki muistot ovat mielessä kuin eilinen.

    • outo aavistus

      Minulla oli koko raskauden ajan outo aavistus...ja kiirehdinkin miestä ottamaan syntyvälle vakuutuksen, kerkesimmekin sitten juuri ajoissa saamaan päätöksen. Päätös tuli maanantaina ja vedet menivät torstaina, silloin rv. 23 6, vauva syntyi 26 5 viikolla. 1150g ja 36 cm. Nyt poika on potra puolivuotias :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe