Monet lapset ovat mielissään kun kesällä ei tarvitse lukea.
Miten teillä on?
Luetteko itse ja oletteko lukeneet pienille lapsillenne aikoinaan?
MIKSI PITÄÄ LUKEA?
7
584
Vastaukset
- Minun Afrikkani
Elokuvassa rouva kertoo brittien osaavan lukea.
Tumma nappisilmä kysyy:
"Pitä hyötyä heille on ollut siitä?"
Onko meille hyötyä lukemisesta?- on,
koska, ethän olisi muuten pystynyt tähänkään vastaamaan!
- Päästävedettävä kivinavetta
kokemukseni ja näkemykseni mukaan, mikään muu ajanviete ei kehitä mielikuvitusta niin paljon, kuin lukeminen. Itse olen lapsesta asti lukenut paljon. Jo silloin siitä oli hyötyä mm. koulussa, sisälukutaidon erinomaisuutena sekä yleissivistyksen laajuutena. En keksimälläkään keksi mitään haittapuolta lukemisesta, kunhan muistaa välillä tehdä muutakin. :-)
- Heli
Päästävedettävä kivinavetta kirjoitti:
kokemukseni ja näkemykseni mukaan, mikään muu ajanviete ei kehitä mielikuvitusta niin paljon, kuin lukeminen. Itse olen lapsesta asti lukenut paljon. Jo silloin siitä oli hyötyä mm. koulussa, sisälukutaidon erinomaisuutena sekä yleissivistyksen laajuutena. En keksimälläkään keksi mitään haittapuolta lukemisesta, kunhan muistaa välillä tehdä muutakin. :-)
mitään lisättävää. Kokemukseni ovat saman suuntaiset.
- Ei perintönä
Päästävedettävä kivinavetta kirjoitti:
En lapsena, nuorena, aikuisena tietänyt parempaa kuin mieluinen kirja ja lukurauha.
Vaan ei ainakaan nuorempi poika vapaaehtoisesti ota kirjaa käteen..
- hyi-sua
Mun iskä ja äiskä lukee minulle aina iltasadun, mutta oletko sinä se pedofiili ukko, josta mua on varoitettu?
- Monenasianedellytys
Miten aloittajan(kin) ymmärrys kasvaa ja kehittyy, jos hän ei osaisi lukea? Lukeminen vaikuttaa myös suoraan kirjoitustaitoon. Puhumattakaan mielikuvituksesta.
Meillä lapsille luettiin aikoinaan paljon, ekana tulleelle vielä enemmän kuin toiselle. Kolmevuotissynttärilahjaksi ensimmäinen sai runokirjan, silloin oli kevät, kesällä hän osasi kirjan ulkoa, aukaisi sivun aina oikeasta kohdasta ennen kuin kävi 'lukemaan' ja vaikka kirja saattoi olla ylösalaisinkin niin runo tuli kuin tuutista. Tällä lapsella ei ollut ikinä mitään ongelmia koulussa minkään aiheen kanssa ja hän oli 10:n ainekirjoittaja.
Viisas ja valveutunut vanhempi ohjaa lapsen lukemisen maailmaan jo pienestä pitäen koska siitä on enemmän hyötyä eikä mitään haittaa. Itse lukisin mielelläni enemmän, nykyisin vain ns. rauhallisina aikoina, esim. lomilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428