Audio pro sub focus vs Peerless XLS 12

Jossukossu

Elikkä kumpi kannattaisi valita??? Audio pro tulisi halvemmaksi paljon kun Peerlesille tarvii kotelon ja vahvarin, ja tm..
Ja jos joku jaksaa laittaa , ja - niin olisi mukava, tai mitä eroja niissä on esim mataluus ja äänenpaine ja ym.. Ja kannattaako investoida tuon verran tuohon peerlesiin onko se sitten niin paljon parempi?

4

1907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hifisti81

Kyllähän Audiopro on varsin oiva kapistus HINTAISEKSEEN, mutta jää aika kauas äänenpaineessa ja mataluudessa verrattuna refleksikoteloituun Peerlesin XLS12 subiin.

PS.
      Kummatkin omistanut

• asioita

Edellinen kertoikin jo ominaisuuksien erot, enkä ole eri mieltä. Peerlessin elementti on laatuvehje parhaasta päästä. (ainakin hintaansa nähden)

Kannattaa kuitenkin ottaa muutama muukin asia huomioon valitessa subbaria.

-Audio pro on valmis paketti, joka toimii ja ulkonäöllisestikin on ok. Itse tarvitsee käytännössä vain kytkeä johdot seinään.
      -Peerlessiin joutuu tekemään kaiken itse, tai teettämään. Jos ei osaa itse tehdä, tulee kalliiksi. Ja jos tekee itse, niin riittääkö taidot? (kytkennät, puutyöt, jne.)
      -Jos _Osaa_ tehdä itse ja välineet löytyy, niin sitten lopputulos on parempi kuin tehdaskoteloilla.
      -Peerless on ominaisuuksiltaan parempi elementti, mutta huonolla vahvistimella niistä ei ole iloa. Lopputulos voi olla jopa Audio prota huonompi. (vahvarin hinta??)
      -Minkä kokoinen kuuntelutila on? Pieneen tilaan Audio pro saattaisi olla jopa Peerlessiä parempi.
      -Muun laitteiston taso? Hyvästä subbarista ei ole paljoa iloa, jos se jyrää muun laitteiston alleen tai ei sulaudu äänellisesti kaiuttimiin.
      -Pätee myös toisinpäin, huono subbari ei tuo toivottua lisäystä tosi hyvien kaiuttimien kanssa. (Audio pro ei ole huono, mutta vertaa muuhun laitteistoosi)

Siinä nyt on muutama pointti mitä kannattaa miettiä, jos et vielä ole.

Kannattaa laskea paljonko tulisi maksamaan valmis subbari tehtynä tuosta Peerlessin elementistä ja verrata sitä Audio pro:n hintaan. Jos tulee paljon kalliimmaksi, niin kannattaisiko verrata mieluummin johonkin kalliimpaan subbariin, joka olisi äänellisiltä ominaisuuksiltaankin parempi?

Se on ihan omasta budjetista kiinni, jos hinta ratkaisee, niin osta Audio pro. Jos taas laatu merkkaa enemmän JA sinua oikeasti kiinnostaa tehdä itse, niin ota Peerless. Omien rakentelukokemuksieni perusteella voin sanoa, että siihen ei kannata ryhtyä jos rakentelu ei oikeasti kiinnosta. Hullun hommaa..:) Muuten sijoittaa mieluummin ylemmän hintaluokan vehkeeseen.

• Hifisti81

Voisin kertoa hieman lisää eli subbarin rakentelu ja varsinkin pintakäsittelyn saaminen tehdastekoisen tasolle vaatii mielestäni jo aika paljon kärsivällisyyttä ja maltillisuutta. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa/halua ruveta moiseen projektiin. Kaupasta kun saa jo esim. tuon varsin mainioksi todetun Audio Pron subbarin 300 eurolla. Peerless toki on oikein tehtynä parempi, mutta kannattaa itse miettiä kannattaako rakentamiseen ryhtyä.

Itselläni kustannukset kertyivät seuraavasti:

Elementti Peerless XLS12------165e
        Vahvistin NAD 214------------150e (käytetty)
        Jakosuodin biltema-------------30e
        Kotelon materiaalit-----------n.50e

Loppuhinnaksi tuli siis n.395e eli melko halvalla itse pääsin.

• spesiali subwoofer

hei ! itselläni kokemusta samaisesta peerless xls 12 elementistä. Paras kotelo kyseiselle elementeille ei ole mikään refleksi tai passiivilla toteutettu ratkaisu.

Ehdottomasti parasta ääntä musiikille sekä elokuville haluavalle on rakentaa dipolina tai pelkästään sellaisenaan asennettuna ilman koteloita. Itse olen päätynyt hyvään ja helppoon ratkaisuun rakentamalla subille lattialle neliön mallisen kehikon joka on väljempi kuin itse elementti, kehikon koolla ei ole merkitystä. Sen jälkeen kehikon voi joko pultata lattiaan kiinni tai laittaa 50 kg painoja kehikon päälle. Tämän jälkeen elementti tiputetaan kehikon sisälle vapaasti makaamaan kartio lattiaan päin, siis kartio lattiassa kiinni ja johdot tietysti liitettynä valmiiksi elementtiin. Nyt elementti makaa lattialla kehikon sisällä väljästi kolisten musiikin tahdissa tai elokuvien temmellyksessä kuitenkaan karkaamatta vaeltelemaan pitkin huonetta. Sen takia kehikko rakennetaan kyseiselle elementille hieman väljäksi, jotta elementillä on hieman tilaa vaellella kehikon sisällä ja myös tuuletus pelaa paremmin.

Tälläisellä asennuksella on myös muita etuja, joista tärkein on ettei elementtiä tarvitse ruuvata kiinni mitenkään ja toisekseen elementti pääsee jäähtymään isommassakin luukutuksessa avonaisen kotelorakenteensa ansiosta. Myös matalan kotelon toteutus on yksi etu koska kehikosta ei tarvitse tehdä kuin n. 250 mm korkea. Ratkaisuna myös tälläinen kotelorakenne on luova ja ei aivan jokaisella tule vastaan samanlaista koteloratkaisua. Myös elementillä on tilaa liikkua.

Joten ehdottomasti kannattaa harkita kyseisen kehikkorakenteella olevan subbarin käyttöa musiikille sekä elokuville. Sointia ei voi paremmin kuvailla kuin sanoilla ilmava ja eksoottinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4421
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2297
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2058
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1411
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1044
    Aihe