Viskositeetti??

Kuitunen.

Osaatteko kertoa, mitä tarkoitaa sperma-analyysissä viskositeetti korkea??

4

4548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olga

korkea viskositeetti, lisälausunnolla klimppimäinen (ihana sana...)
      Kysyin sitä lääkäriltä raskautumisen näkökulmasta ja hän ei nähnyt sen olevan kovinkaan iso ongelma. Siemenneste on ikäänkuin "paksumpaa" tai sitkeämpää.
      Itse bongasin,olisikohan verkkoklinikan lapsettomuusspesialistin vatauksesta, että joillakin miehillä "limaa irrottava yskänlääke" (joo, luit aivan oikein...)voisi vähentää liian korkeaa viskositeettia...
      Kuitenkin meidän oma lääkäri ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.
      Jos saat lääkäriltäsi fiksumpaa infoa, niin kirjoittele palstalle!

- Olga -

• Poroliini

Tarkoittaa sperman sitkoa, eli sitä kuinka litkua tai klimpikästä on. Jos on liian korkea viskositeetti, ne ah, niin kaivatut simot, eli siittiöt eivät pääse uiskentelemaan munasolun luo ku sperma on liian sitkeetä.

• lapseton viskositeetin takia

Eli ajattelin tässä tuoda ilmi sellaisen seikan viskositeettiin liittyen, mitä useatkaan lääkärit eivät tunnu pitävän minään ongelmana. Meillä kärsitään siemennesteen korkeasta viskositeetista ja sen takia ollaan tehty jo neljä inseminaatio-hoitoa - kaikki tuloksetta. Kaksi vuotta erittäin aktiivista yritystä takana ja tuloksena 0, ainoa syy viskositeetti. Ja sitten vielä lääkärit väittää, että se ei meinaa mitään...nyt ollaan vaivan takia jonossa ivf-hoitoihin. Ja kyse muka pikkujutusta???

• Edelleen lapseton
        lapseton viskositeetin takia kirjoitti:

Eli ajattelin tässä tuoda ilmi sellaisen seikan viskositeettiin liittyen, mitä useatkaan lääkärit eivät tunnu pitävän minään ongelmana. Meillä kärsitään siemennesteen korkeasta viskositeetista ja sen takia ollaan tehty jo neljä inseminaatio-hoitoa - kaikki tuloksetta. Kaksi vuotta erittäin aktiivista yritystä takana ja tuloksena 0, ainoa syy viskositeetti. Ja sitten vielä lääkärit väittää, että se ei meinaa mitään...nyt ollaan vaivan takia jonossa ivf-hoitoihin. Ja kyse muka pikkujutusta???

Edelliseen viestiini lisäyksenä: ollaan yritetty limaa irrottavaa yskänlääkettä, antibiootteja, kalaöljykapseleita, kaikki yhtä laihoin tuloksin. Netistä olen yrittänyt selvittää lisää aiheesta, kun lääkärit eivät siitä mitään tunnu tietävän ja samoja ohjeita kaikkialla. Tosin itämaisessa lääketieteessä (Kiinassa) tunnetaan joitakin yrttejä, jotka ovat vaivan parantaneet, mutta me ei olla niitä vielä Suomesta löydetty. Mielelläni kuulisin edes jonkin menestystarinan, missä olisi vaiva onnistuttu parantamaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe