Mistä sielut tulevat?

ei löydä vastausta

Siis sielut tulevat ja menevät(eli syntyvät ja kuolevat täällä) mutta mistä se sielu alunperin on tullut? Tai kuka sen on luonut? Ei kai se ensimmäisellä kertaa syntyessään tyhjästä tule?
Olisi kiva jos joku osaisi tähän löytää vastauksen kun en itse ole löytänyt mistään tätä sivuavaa tietoa.

18

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cyberanimal

      että kullakin planeetalla on oma määrä sieluja, jotka kiertävät reinankaatiossa sitä planeettaa. Kun planeetta tuhoutuu, suurin osa palaa kosmokseen/yms. yleispaikkaan, jota jotkut kutsuu nirvanaksi tai taivaaksikin. Joskus kuitenkin eri planeettojen välillä tapahtuu liikehdintää ja joskus sielut siirtyvät planeetalta toisella. kai se menee niin, että alku ja loppu sielulla on samassa paikassa mutta sen "elämä" konkreettisessa maailmassa vaihtelee monimuotoisesti ja ajallisesti.

      • Roponen

        Bg-Gitassa sielua kuvaillaan seuraavasti,koska sielu ei synny,hänellä ei ole menneisyyttä,nykyisyyttä eikä tulevaisuutta.Hän on ikuinen,aina olemassaoleva ja alkuperäinen.

        -Se merkitsee,että ei ole mahdollista määritellä sitä hetkeä historiassa,jolloin hän alkoi olla.

        Hyväksytkö tämän.


      • ei löydä vastausta

        ymmärrän mutta sitä mietin että mistä ne sielut alunperin ovat tulleet "olemassaoloon" ennen tänne syntymistään. Sillä kai niilläkin täytyy olla "syntyminen/luominen/ilmaantuminen"? Vai ovatko ne aluttomia ja loputtomia mutta sitä määrettähän käytetään Alkusyystä.


      • ei löydä vastausta
        Roponen kirjoitti:

        Bg-Gitassa sielua kuvaillaan seuraavasti,koska sielu ei synny,hänellä ei ole menneisyyttä,nykyisyyttä eikä tulevaisuutta.Hän on ikuinen,aina olemassaoleva ja alkuperäinen.

        -Se merkitsee,että ei ole mahdollista määritellä sitä hetkeä historiassa,jolloin hän alkoi olla.

        Hyväksytkö tämän.

        mites sitten puhutaan joissakin yhteyksissä vanhoista ja nuorista sieluista?
        Muuten tuo vastaus olisi ok.


      • Jake.
        ei löydä vastausta kirjoitti:

        ymmärrän mutta sitä mietin että mistä ne sielut alunperin ovat tulleet "olemassaoloon" ennen tänne syntymistään. Sillä kai niilläkin täytyy olla "syntyminen/luominen/ilmaantuminen"? Vai ovatko ne aluttomia ja loputtomia mutta sitä määrettähän käytetään Alkusyystä.

        Keksin juuri itse tällaisen taikina teorian. Kuvitelkaamme että isosta taikinasta leivotaan pullia ja että tämä taikina on se yleinen tajunnan virta, universaali tajunta, josta sielut "pullina" tulevat ja johon ne kuolemassa jälleen liittyvät.

        Kuten Stephen Hawking on maailmankaikkeuden teorioissaa (vrt. kirja "ajan lyhyt historia") päätellyt niin maailmankaikkeus on ikuisesti syklinen eli alkuräjähdyksestä alkanut materiaalinen maailma joskus lysähtää jälleen kasaan ja alkaa uudestaan. Eli mitään ei ole koskaan tarvinnutkaan luoda. Sielut ja universaali tajunta siis ovat vain olemassa ilman alkua ja loppua.


      • Enk-el
        ei löydä vastausta kirjoitti:

        mites sitten puhutaan joissakin yhteyksissä vanhoista ja nuorista sieluista?
        Muuten tuo vastaus olisi ok.

        Koska sielu on ajaton, ikuinen, sitä ei voida silloin sanoa vanhaksi eikä nuoreksi tarkoittaen ikää. Ns. vanha sielu eroaa ns. nuoresta sielusta vain sillä, että se on valinnut (Vapaan Tahdon Laki )kehitys/kokemuskierroksensa tapahtuvaksi nopeammin ehkä juuri tämän planeetan kokemuspiirissä ja sen myötä "ohjelmoinut" itselleen ehkäpä hyvin vaikeita, opettavia ja tiheään toistuvia elämiä. Joku sielu taas tekee matkaansa pitempiä ja mutkikkaimpia teitä pitkin tai se haluaa viipyä taivasmaailmoissa pitempään. (Nyt pitää huomauttaa, että aika on vain maallinen käsitys, joten mitään kiirettä ei oikeastaan ole kenelläkään!)
        Se vain on niin, että kun tänne tänne synnytään, pelin henkeen kuuluu, että unohdamme todellisen henki-sieluolemuksemme ja otamme riskiksemme Syyn ja Seurauksen (Karman) Lain, joka sitten pitää meitä tavallaan vankinaan, kunnes olemme valmiita MUISTAMAAN, keitä olemme todellisuudessa ja mikä oli kaiken tarkoitus. Nyt ihmiskunta on lähellä tätä vaihetta. Sitä sanotaan yleisesti Valaistumiseksi tai myös Ylösnousemiseksi eli ne ovat tätä prosessia kuvaavia sanoja.


      • Cyberanimal
        ei löydä vastausta kirjoitti:

        mites sitten puhutaan joissakin yhteyksissä vanhoista ja nuorista sieluista?
        Muuten tuo vastaus olisi ok.

        Taisin ilmaista itseäni huonosti, sillä totta kai sieluilla on erilaisia elämänkaaria ja siten myös ne syntyvät, elävät ja kuolevat eri "ikäisinä". Tosin kuolema ja syntymä ovat väärät termit, sillä "kuollessaan" sielu ei häviä, maadu tai tuhoudu, vaan luovuttaa omasta itsestään kiinni pitämisen ja liittyy suurempaan kokonaisuuteen. Samalla tavalla sieluja myös syntyy, ne "tiedostavat" itsensä ja eroontuvat suuremmasta kokonaisuudesta yksilöiksi elääkseen sitten miten elävät, joko fyysisissä maailmoissa tai muuten.

        Se, että puhutaan nuorista ja vanhoista sieluista, on hassu juttu, sillä yleensä vanha sielu tiedostaa entisiä elämiään fyysisessä maailmassa (miksei muissakin?) ja on muutenkin saanut tietojaan avattua siten, ettei ne pelkästään tämän elämänkokemuksen avulla selittäydy. Nuoret taas ovat kiinni tässä elämässä, heillä ei yleensä ole kokemuksia yliluonnollisista asioista ja jos onkin, he yleensä pelkäävät/eivät osaa hallita niitä.

        Se, mikä yleensä tuntuu ihmisiltä unohtuvan, on se, että vanhojakin sieluja on eri ikäisiä kuten nuoriakin. Jos ajattelisimme sielun elämänkaarta ihmisen elämänkaaren verrattuna, olisi joukossamme sieluina vauvoja, pikkulapsia, teinejä, aikuisia, keski-ikäisiä, vanhuksia ja ikäloppuja. Nämä sielut ovat sidottu kasvavaan kehoon ja yleensä sielun kehitys onkin hitaampaan kuin ihmisen. Harvoin esimerkiksi teini sielultaan oleva kasvaa sen aikuisemmaksi koko ihmiselämänsä aikana vaan on sellainen fyysisen kehonsa kehdosta hautaan.

        Joillakin sieluilla on lyhyempi tai pidempi elämänkaari, kuten jo aikaisemmin mainitsinkin. Yleensä suurin osa sieluista elävät yhden planeetan elämänkaaren ja palaavat sitten takaisin siihen suurempaan kokonaisuuteen. Jotkut taas vaeltavat useamman planeetan elämänkaaren, ennen kuin "kuolevat". Siksi jotkut eivät myöskään koskaan saavuta ikäloppuvaihetta, sillä heidän planeettansa elämänkaari voi olla liian lyhyt, tai he liian vähän aikaa sieluina.

        Se miksi ihmeessä sielut eroontuvat suuremmasta kokonaisuudesta, on minullekin arvoitus. Voiko orpo lapsi sanoa miksi hän on syntynyt, jos vanhemmat eivät sitä hänelle kertoneet? Tai miksi sielut sulautuvat takaisin tuohon kokonaisuuteen, tuleeko silloin myös sielujen tiedoista ja kokemuksista osa sitä, kyllä varmaan? Joskus sitä voisi sanoa jopa kadehtivansa niitä, jotka pääsee täältä aikaisemmin pois, sillä tietyllä tavalla ateistit ovat oikeassa ettei kuoleman jälkeen ole mitään, tosin sielun "kuoleman" jälkeen ei ole enää yksilöä vaan se suurenpi kokonaisuus.


    • pohdiskelija

      Ajattele aikaa ennen alkuräjähdystä. Mitä oli ennen big bangia? Tyhjyys, eli ei mitään. Tämä ei-mitään on kuitenkin olemassa. Kun itse mietin, mitä oli ennenkaiken alkua, niin huomasin että tämä ei-mitään on kuitenkin itse olemassaolo. Täältä olemassaolevasta ei-mistään tulemme.

      Jos haluaa saada selville mitä tarkoitan, niin sama ajatusketju kannattaa viedä itse loppuun. Itse ainakin vakuutuin, että kaiken taustalla on loputon olemassaolo, joka ei ole koskaan syntynyt ei koskaan kuole.

      Ajatuskin alkamisesta ja loppumisesta on tämän ei-minkään valossa täysin absurdi. On vain se mikä on, yksi ainut olemassaolo eikä mitään muuta loppujen lopuksi. Kaikki on yhtä.

      • pohdiskelija

        Kysymyksen muodossa sama asia:

        Poista maailma ja jopa henkimaailmat, niin mitä jää jäljelle?


      • Enk-el
        pohdiskelija kirjoitti:

        Kysymyksen muodossa sama asia:

        Poista maailma ja jopa henkimaailmat, niin mitä jää jäljelle?

        Kaiken alkulähde.
        Tietoisuus ja Energia.
        Kaikki Mitä On ja Ei Ole.
        Olematon ja Olevainen.
        Alfa ja Omega.
        Yksi.
        Jumala.

        Ei mitään muuta!
        Mekin olemme Sitä!
        Minä olen...!!!!


      • ei löydä vastausta

        Tuo selvensi asiaa.


      • Jumala on ilmaissut itsensä.

        Jumalan nimi raamatussa: MINÄ OLEN. Olemassa oleminen on todistus Jumalasta. Se näkyy kaikkialla. Jumala PUHUI ja Sanassa oli voima. Ja on edelleen. Jumala PUHUI näkymättömät näkyväisiksi. Jumalan sanassa on voima. Jumala on ilmaissut itsensä - Sanassa. Meidän ei tarvitse arvailla.

        Joh. 1:3
           
        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.


    • ole olemassa

      ajatukset syntyvät aivoissa kemiallisissa reaktioissa.

    • ...

      Me jokainen olemme pieni pala Jumalaa. Olemme lähtöisin Pyhästä Hengestä, jonka pieniä pisaroita me kaikki olemme. Olemme samaa substanssia kuin Taivaan Isä itse, mutta emme kuitenkaan Isä itse, vaan meillä on oma tahto ja tietoisuus. Jumala on Universaali Rakkaus

      Tulemme tänne materiaaliseen maailmaan oppimaan, kehittymään ja kokemaan, mitä on olla erossa tuosta universaalista rakkaudesta ja kaikkitietävyydestä, ja mitä on olla kärsivä, kuolevainen ja elää epätietoisuudessa. Mutta tehtävämme on täällä oppia rakkauden kaksoiskäsky ja kultainen sääntö ja soveltaa niitä käytäntöön.

      Jumala on Hän Joka On, universaali tietoisuus, universaali tajunta ja kaiken alkusyy ja luoja. Hän todellakin ilmoitti israelilaisille oman nimensä: Minä Olen. Subjekti ja predikaatti samanaikaisesti.

    • AVortac

      Itse katsoisin, että kyseessä on suurinpiirtein seuraavanlainen tapahtuma.

      On olemassa Kaikkiallinen, Ikuinen elämänenergia, Luova Voima, joka oli olemassa pitkän aikaa pelkkänä kirkkaana, pulsatoivana, välkehtivänä valona, joka muodosti itsestään koko maailmankaikkeuden.

      Sitten se päätti alkaa muuttamaan itseään ja ns. 'luomaan'.

      Näin syntyivät erilaiset luonnonlait, kundalini, galaksit, ja lopulta jopa fyysiset tasot.. Tapahtui ikäänkuin 'aineen laskeutuminen' fyysiselle tasolle korkeammista värähtelytasoista ennemminkin kuin mitään 'big bangia'.

      Siinä samassa rytäkässä tämä Luoja-Valo-Rakkaus-Voima alkoi 'erottamaan' itsestään pieniä osasia, jotka se lähetti kokemaan erilaisia kokemuksia eri tasoilla ikäänkuin 'erillisinä' (vaikka ne tietenkin ovatkin koko ajan kiinteä osa Ikuista Olentoa). Näin syntyi erillisiltä vaikuttavien sielujen virta, sekä 'irti' Luojasta (ja sen jälkeen läpi monenmoisten kokemusten, jotka epätäydellistyttävät ja taas täydellistyttävät sen osasen, tuoden lisää viisautta ja kokemuksia) että takaisin 'kiinni' Luojaan, aivan kuten pisara vettä muotoutuu kiinteäksi osaksi merta kun sen sinne pudottaa..

      Eli sielut minun tietojeni mukaan syntyvät siitä, kun Luoja 'irroittaa' osia itsestään ... mutta niitä myöskin 'kierron' loputtua palaa takaisin Luojaan... ja näinollen Sielu on ikuinen, ajaton, mutta ns. 'erillisenä' on kykenevä "elämään ajassa".

      Näin tämä Luoja-Isämme kerää kokemuksia ja viisautta, täydellistyen yhä enenevässä määrin jokaisen 'erillisen' sielun (osasensa) kokemuksien vuoksi.

      Mutta sitä en vielääkään tiedä, että miksi Luoja päätti aloittaa tämän Kosmisen 'Leikin' .. miksi ylipäänsä on olemassa Elämää.. Miksi kaiken pitää olla olemassa, sensijaan että vallitsisi vaikkapa täydellinen olemattomuus (jota on tietenkin vaikea ihmisjärjellä edes hahmottaa, samoin kuin Luojaamme on hyvin vaikea ihmismielellä tajuta) ..

      Toivottavasti tämä selvensi. En tiedä tarkasti, onko tämä totuus, mutta mielestäni se on looginen teoria joka sopii muuhun informaatiooni saumattomasti, ja itse näkisin, että tämä on ainakin lähimpänä totta kaikista niistä teorioista joita olen löytänyt tähän mennessä. Mutta kehitys toki jatkuu ja siten ymmärrys lisääntyy..

      Tärkeintä lieneekin kysyä tällaisia kuin saada kysymyksiin vastauksia..

      - Vortac

    • emma

      itse olen löytänyt paljon vastauksia sahaja yogasta, kannattaa kokeilla:)
      kun pääsee yhteytee sisimpänsä kanssa kaikki alkaa hiljalleen selvitä myötätunnolla ja rauhassa.

      • ÄKKIÄ POIS

        SIITÄ USKONLAHKOSTA.T:JEESUKSESTA TIETOINEN


    • tulevat

      Sielut erkanivat alkuperäisestä ykseydestä maailman luomisessa ja ruumiillistuivat ensimmäisten ruumiiden ruumiissa.

      On epäselvää, miksi alkuperäinen ykseys katosi.

      Takaisin pitäisi päästä, kuulemma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe