Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

aupairiksi au pair worldin kautta?

Jii

onko kukaan laittanut ilmoitusta / vastannut ilmoitukseen au pair worldissa? (www.aupair-world.net) oletteko päässeet au pairiksi ja millaista on ollut? meinaan että onko ollut ihan luotettavaa touhua ja päässyt hyvään perheeseen eikä joutunut miksikään "orjaksi"?

6

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni

      aupair world on melko turvallinen ja luotettava. Riippuu kuitenkin siitä minne maahan on menossa!
      itse olin tukholmassa tämän ohjelman kautta ja sain oikein kivan perheen. Kannattaa verrata eri perheiden kertomuksia ja vaatimuksia. Mitä enemmän he ovat kirjoittaneetn itsestään, sitä parempi perhe! Englantiin suosittelen lähtemään vain scanaupairin tai esim. allianssin kautta.
      Tsemppiä perheen etsintään!

    • Taina

      au pairiksi, toinen päätyi irlantiin ja toinen saksaan. Hyvät perheet on molemmilla ollut.

    • iitu_

      Minä olin au pairina Englannissa, mielestäni aupairworld oli loistava tapa löytää perhe: Ei tarvinnut maksaa ja sai tehdä itse tuttavuutta perheeseen. Toki työssä oli huonotkin puolensa, oli se minulle aika shokki, odotin meneväni "lomalle"! Englannissa au paireja on kaikilla, joten heillä on totuttu teettämään kaikki siivous- ja kokkaushommat. Perhe oli hyvä, ymmärsi omatkin velvollisuutensa yhteisten matkojen maksun suhteen yms. Pelkäsin hieman sitä, ettei minulla ollut minkäänlaista järjestöä turvanani jos en olisi esim.saanut palkkaa. Mutta nyt kuitenkin suunnittelen pysyvää palaamista UK:hon, niin se elämä vaan kulkee odottamattomasti...Onnea yritykselle!

    • Mimmu

      Itse saavuin juuri Saksaan, tähän asti perhe on ollut todella hieno. Itse tein niin, että kävin tutustumassa perheeseen etukäteen. helpotti päätöstä kummasti. Muista, että sinulla on vapaus päättää itse.

    • ja vieläkin ollaan

      Menin aupairworldin kautta Englantiin ja oli niin "kamalaa" että olin koko vuoden ja jäin maahan lopulta asumaan.

      Suomi ei iske enään, jotenkin liian syrjässä. Sain myös tänän vuonna opiskelupaikan yliopistosta papereillani suoraan joten en kertakaikkiaan valita!

    • eikiitosenää

      Minä myös lähdin tuota kautta Ruotsiin. Perhe oli aivan ihana, ei mitään valittamista, mutta oli äärimmäisen vaikea löytää kavereita. Meidän asuinalueella oli vain lapsiperheitä, eikä aikaa riittänyt lähteä etsimään tuttavuuksia kauempaa. Nyt hyvä ystävä lähti juuri usaan jonkun virallisen järjestön kautta, ja huomasin ite kuinka erilaista se oli. Jo suomessa sai monien perheen lähialueella asustavien aupairien yhteystiedot, ja löysi uusia tuttavuuksia. Myös vapaa-ajan ohjelmaa tuo järjestö järjesti todella paljon, ja aina ongelmien kohdatessa voi kääntyä sen puolen. Eli jos lähtisin uudestaan, niin menisin jonkun järjestön kautta. Mutta huomasin sen että tuo aupair homma ei ollut minua varten, jollain tapaa sitä koko ajan tunsi olevansa vain vieras ja piti olla huomaavainen ja kohtelias. Ja kotitöiden määrä oli melko suuri, ja sitä vapaa-aikaa ei minulla suoranaisesti ollut juuri lainkaan. Eli ei kiitos enää uudestaan! Ennemmin lähden sitten vaikka tavallisiin töihin ulkomaille, mutta en kotihengettäreksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe