Moto Guzzi Norge

Guzzi-Ukko

Mielenkiintoista tämä Moto Guzzin politiikka, ensin hehkutellaan uudesta matkamallista Moto Guzzi 1200 Norge mutta sitten tuleekin pikku yllätyksiä. Tähän asti keppivetoisena pysytellyt Guzzi tuokin luxus tourerinsa ketjuvetoisena ja Aprilian (Rotaxin) 1100 kuutioisella poikittaisella V-kakkosella. Ilmeisesti Guzzilta loppuivat rahat kehitystyössä ja piti pikaisesti ottaa emoyhtiöltä lähinnä käypäisin ratkaisu.
No, se perinteistä eli pikittäisestä V-2 koneesta ja kepistä...

21

4567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      mitäs sieniä guzzi ukko on syönyt???

    • TimoStone

      Mitä ihmettä olet saanut päähäsi?

      lainaus Moto Guzzin sivuilta:
      The Norge 1200 is driven by Moto Guzzi’s legendary 90° V-Twin, an engine that has written a whole chapter in history of motorcycling. The unit installed in the Norge 1200, however, is renewed in nearly every component to deliver the most advanced power ever.

      With a displacement of 1151 cc, the V-Twin now delivers a maximum power of over 66 kW (95 HP) at 7,500 rpm, and a maximum torque of over 100 Nm at 5,800 rpm.

      The engine transmits its power to the rear wheel through Moto Guzzi’s patented CA.R.C. compact reactive shaft drive system. This advanced drive system is integrated in the aluminium alloy swingarm and delivers a consistently smooth, precise response, without the jerks typical of conventional drives.

      Jotta semmosta ketjua ja Rotaxia...

      • Guzzi-Ukko

        Eikös se Oulun Peka ostanut tällaisen uuden Norgen kun kyllästyi hajoaviin kytkimiin ja paukkuviin periin. Tai ainakin melkein.


      • schweinstein
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Eikös se Oulun Peka ostanut tällaisen uuden Norgen kun kyllästyi hajoaviin kytkimiin ja paukkuviin periin. Tai ainakin melkein.

        Mihis ne ketjut jäivät vai etkö osaa englantia???


      • Guzzi-Ukko
        schweinstein kirjoitti:

        Mihis ne ketjut jäivät vai etkö osaa englantia???

        Kyllä siinä Pekan pyörässä on poikittainen V-2 ja ketjuveto. Ja osaan ihan hyvin englantia. Guzzin tehdas vaan ei halua myöntää toimitusvaikeuksiaan. Eli keppivetoista Norgea et saa rahallakaan.


      • Turo--Inkeri
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Kyllä siinä Pekan pyörässä on poikittainen V-2 ja ketjuveto. Ja osaan ihan hyvin englantia. Guzzin tehdas vaan ei halua myöntää toimitusvaikeuksiaan. Eli keppivetoista Norgea et saa rahallakaan.

        maahantuojan sivuilla on hyvin selkeästi Norgen speksit, samoin tehtaan.

        Ja kävin kesäkuun alussa Italiassa, ja siellä näkyy jo liikenteessä samoja pyöriä. Ennemmin hirvillä on luistimet kuin niissä ketjuveto. Taitaa olla läppäsi pelkkää provoilua. Postaapas yksikin linkki, missä on kuva tällaisesta ihme-guzzista???


      • Pyykkilautaotsa.
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Kyllä siinä Pekan pyörässä on poikittainen V-2 ja ketjuveto. Ja osaan ihan hyvin englantia. Guzzin tehdas vaan ei halua myöntää toimitusvaikeuksiaan. Eli keppivetoista Norgea et saa rahallakaan.

        Ymmärtääkseni ko. pyörä on kyllä Aprilia eikä Guzzi.
        Jos olen oikeassa henkilössä. Ja malli oli Caponor...tai jotain sinne päin.


      • schweinstein
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Kyllä siinä Pekan pyörässä on poikittainen V-2 ja ketjuveto. Ja osaan ihan hyvin englantia. Guzzin tehdas vaan ei halua myöntää toimitusvaikeuksiaan. Eli keppivetoista Norgea et saa rahallakaan.

        lue ylläoleva englanninkielinen teksti ja kerro
        sitten mitä tarkoittavat termit

        shaft-drive=

        belt-drive=

        chain-drive=

        mikäli osaat edes hitusen englantia myönnät olevasi
        väärässä inttäessäsi, ettei Norgessa ole toisiove-
        dossa keppiä!!!


      • yksi vaikuttava seikka
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Eikös se Oulun Peka ostanut tällaisen uuden Norgen kun kyllästyi hajoaviin kytkimiin ja paukkuviin periin. Tai ainakin melkein.

        Kun Norge ei ole vielä tullut markkinoille, niin jos puhutaan paskaa sitten, kun ollaan pyörä nähty, tai vaikka jopa jo ajettukin:)


      • Mariner
        Pyykkilautaotsa. kirjoitti:

        Ymmärtääkseni ko. pyörä on kyllä Aprilia eikä Guzzi.
        Jos olen oikeassa henkilössä. Ja malli oli Caponor...tai jotain sinne päin.

        Niin on, ja samaan Apriliaan perustuva malli (katteet ja vanteet vaihdettu) tulee myyntiin Moto Guzzi Norge nimellä kun MG ei todellakaan pystynyt toimittamaan uutta luvattua matkamalliaan.


      • schweinsteini
        Mariner kirjoitti:

        Niin on, ja samaan Apriliaan perustuva malli (katteet ja vanteet vaihdettu) tulee myyntiin Moto Guzzi Norge nimellä kun MG ei todellakaan pystynyt toimittamaan uutta luvattua matkamalliaan.

        mene webbikeworld.comiin ja etsi sieltä moto-guzzi.
        Uutispalstan yhteydessä on paljon tekstiä ja kuvaia
        Norgesta. Jos et näe kardaania, on sinun syytä välit
        tömästi syytä palauttaa ajokorttisi mikäli sinulla
        sellaista edes on!!!


      • Oulun Pekka
        Pyykkilautaotsa. kirjoitti:

        Ymmärtääkseni ko. pyörä on kyllä Aprilia eikä Guzzi.
        Jos olen oikeassa henkilössä. Ja malli oli Caponor...tai jotain sinne päin.

        Minä tosiaan luulin ja uskoin huhua että Norge on sellainen muunneltu Aprilia, Guzzi rallissa sitten sen Norjan näin :(. No omistaa koko Norja on tietty toista kuin joku niemen nokka. Mutta voi pojat Aprilia/Rotax syksyllä saa esille V4;set ja parin vuoden päästä niistä kehitetään ilmajäähdytteiset ja työntötankovenaiset "perinnemoottori" niin alkaa MotoItalian ovissa saranat kulumaan.
        Pekka


    • schweinstein

      ..Moto-Italia.fi :n sivuja ja jatka sitten jauhamis-
      tasi. Miksi firma esittelisi sivuillaan pyörän jota
      ei edes ole olemassa???

      • Guzzi-Ukko

        Onhan se olemassa mutta yritä ostaa sellainen, ei onnistu. Vaan joudut ostamaan sen ketjuvetoisena Apriliana. Guzzin logoilla.


      • Turo--Inkeri
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Onhan se olemassa mutta yritä ostaa sellainen, ei onnistu. Vaan joudut ostamaan sen ketjuvetoisena Apriliana. Guzzin logoilla.

        Nyt muistankin, että sehän on tosiaan sama malli, jota myydään Elviksen prätkäliikkeessä kuun pimeällä puolella.

        Hulluilla on halvat huvit, guzziukoilla ne ei taida maksaa mitään.


      • schweinstein
        Guzzi-Ukko kirjoitti:

        Onhan se olemassa mutta yritä ostaa sellainen, ei onnistu. Vaan joudut ostamaan sen ketjuvetoisena Apriliana. Guzzin logoilla.

        On ne pojat siellä Raisiossa tekemässä pahaa mokaa!
        Ovat pistäneet kotisivuilleen tiedot, kuvat (kardaa-
        nilla) ja vielä hinnat pyörästä nimeltä Moto-Guzzi
        Norge. Guzzi-Ukko huomaa kuitenkin, että kyseessä
        onkin ketjuvetoinen Aprilia!!!

        Tervetuloa Raisioon! Saamme makeat naurut alkaessasi
        kysellä siitä Guzzin logoilla varustetusta Apri-
        liasta... No, onneksi Lataamo on lähellä.


      • Repala
        schweinstein kirjoitti:

        On ne pojat siellä Raisiossa tekemässä pahaa mokaa!
        Ovat pistäneet kotisivuilleen tiedot, kuvat (kardaa-
        nilla) ja vielä hinnat pyörästä nimeltä Moto-Guzzi
        Norge. Guzzi-Ukko huomaa kuitenkin, että kyseessä
        onkin ketjuvetoinen Aprilia!!!

        Tervetuloa Raisioon! Saamme makeat naurut alkaessasi
        kysellä siitä Guzzin logoilla varustetusta Apri-
        liasta... No, onneksi Lataamo on lähellä.

        Moto-Italia on ainakin aikaisemmin ollut Piikkiössä.

        Mutta siinä olet oikeassa että Norgeen ei ketjuvetoa tule. -Oikeassa moottoripyörässä on kardaani.


      • TimoStone
        Repala kirjoitti:

        Moto-Italia on ainakin aikaisemmin ollut Piikkiössä.

        Mutta siinä olet oikeassa että Norgeen ei ketjuvetoa tule. -Oikeassa moottoripyörässä on kardaani.

        Juu...Guiseppe Gamannossin kuuluisa lausunto... :D


      • yksi vaikuttava seikka
        Repala kirjoitti:

        Moto-Italia on ainakin aikaisemmin ollut Piikkiössä.

        Mutta siinä olet oikeassa että Norgeen ei ketjuvetoa tule. -Oikeassa moottoripyörässä on kardaani.

        Moto Italia Import on tosiaankin Piikkiössä, samassa paikassa, missä se on ollut yli 20v. Norge tuli nyt torstaina Suomeen. Eli sinne Piikkiöön heti maanantaina katsomaan, ettei tarvitse spekuloida asiasta, mistä ei tiedä...


    • yksi vaikuttava seikka

      Aprilia ei enää omista Guzzia... Ota selvää ennen kuin puhut paskaa...

    • Gusti

      Mistä hiivatista sä tollasta oot keksinyt?! Kuunnellu taas Esson-baarin poikien juttuja salaa viereisestä pöydästä vai? Ne on niin kaljoissaan aina ettei ne tiedä ees nimeään. Vaikkakin kaikki ammattimiehiä, kysyy mitä vaan. :)
      Jatkoja sulle rotaxin kanssa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      47
      5037
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      24
      3713
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3483
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2838
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      91
      2729
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2680
    7. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      1861
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

      Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1656
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

      Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      202
      1498
    10. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      153
      1351
    Aihe