Bisset ja Pride

mmä

Kuinka moni täällä palstalla käyvistä bisseistä osallistui Prideen, varsinkin kulkueeseen? Kun jotenkin mulle on tullut semmoinen kuva, että aika suuri osa täällä kirjoittelevista bisseistä on osittain tai kokonaan kaapissa. Itse siis olen bisse, ja olin Priden paraatissa ja piknikillä, oli hauskaa ja vapauttavaa! Silloinkin olen jo Prideihin osallistunut, kun en vielä kenenkään naisen kanssa ollut ollut enkä mieltymyksistäni muille kertonut.

Miten te muut? Muutenkin kiinnostaisi tietää, että kuinka pitkälti Pride ei vain kiinnosta monia homoja/lesboja/bissejä/transsukupuolisia, vai moniko ei syystä tai toisesta uskalla tulla. Mutta vastaus tähän ei varmaan tällä palstalla selviä...

10

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gila

... tarvitse olla, jos ei pridettelekään.

Itse en käynyt kuin Vinokinon leffoja katsomassa DTM:ssä. Polyamoristen tapaamiseen en suunnitelmieni mukaisesti päässyt työesteen vuoksi. Se harmittaa :(

Piknikille olisimme voineet lähteä mieheni kanssa - hänen mielestään me olemme sateenkaariperhe, kun yksi jäsen (ainakin) on biseksuaali. Mutta minua laiskotti ;( Lauantai meni ihan vetelänä.

Hmmm. kulkueet eivät oikein innosta...

• mmä

vastauksesta! En tarkoittanutkaan, että kaikki, jotka ei prideile olisivat kaapissa! Kysyin vain, moniko osallistui, ja tietty voi myös kertoa, että jos ei niin miksi ei. Tietenkään kaikkia ei Priden tapahtumat vaan pätkääkään kiinnosta ilman sen suurempia ideologisia syitä.

Jotenkin täällä palstalla on vaan mielestäni usein myös viestejä, joista saa kuvan, että kirjoittajat ovat kaapissa. Ehkä näin ei edes ole.

Lähinnä mua ehkä kiinnostaakin se, kokevatko muut bisset Priden omakseen, vai enemmän vain homojen ja lesbojen juhlaksi/tapahtumaksi? Itse pidän Pridemeiningistä, ja tunnen oloni kotoisaksi. Mutta olen kai muutenkin satunnainen kulkueiden ystävä, kun koen asian oikeaksi, ja leppoisat puistohappeningit ovat myös erikoisalaani isommassa tai pienemmässä porukassa. ;)

• gila
        mmä kirjoitti:

vastauksesta! En tarkoittanutkaan, että kaikki, jotka ei prideile olisivat kaapissa! Kysyin vain, moniko osallistui, ja tietty voi myös kertoa, että jos ei niin miksi ei. Tietenkään kaikkia ei Priden tapahtumat vaan pätkääkään kiinnosta ilman sen suurempia ideologisia syitä.

Jotenkin täällä palstalla on vaan mielestäni usein myös viestejä, joista saa kuvan, että kirjoittajat ovat kaapissa. Ehkä näin ei edes ole.

Lähinnä mua ehkä kiinnostaakin se, kokevatko muut bisset Priden omakseen, vai enemmän vain homojen ja lesbojen juhlaksi/tapahtumaksi? Itse pidän Pridemeiningistä, ja tunnen oloni kotoisaksi. Mutta olen kai muutenkin satunnainen kulkueiden ystävä, kun koen asian oikeaksi, ja leppoisat puistohappeningit ovat myös erikoisalaani isommassa tai pienemmässä porukassa. ;)

... että tänne kirjoittaa paljon kaapissa eläviä bissejä - sellaisiakin, jotka ovat vasta ihan hiljattain itse tajunneet biseksuaalisuutensa. Siinä vaiheessa voi ilmetä jonkunlainen identiteettikriisikin, jossa etsitään myös uutta paikkaa ympäristöön nähden.

Itselleni tuli itseni "löytämisen" jälkeen tarve liittyä toisiin samanlaisiin. Joku toinen voi haluta olla rauhassa yksikseen, sanotaan sitä vaikka kaapiksi tai yksityisyydeksi. Bissenhän voi olla melko helppo sulautua heteromaailmaan, varsinkin jos hän elää vastakkaista sukupuolta olevan kanssa parisuhteessa - tai jos on aikaisemmin elänyt. Vrt. "ei se lesbo ole, sehän on naimisissa ja sillä on lapsiakin" (biseksuaalisuutta ei edes ajatella).

Minä tunnen kyllä melko voimakastakin yhteenkuuluvuutta lesbojen kanssa. Mutta toisaalta joku pienimuotoisempi toiminta kuin esim. paraati sopii minulle muutenkin paremmin. Karnevaalihenki taitaa tässä gilassa olla aika vähäistä - toimii paremmin pienissä ryhmissä ;)

• aelita

porottaa ja leppoisat puistomeiningit on kyllä justiinsa mun juttu. olemma vaan lasten kanssa täällä savon sydänmailla mummolassa jo monetta viikkoa ja helsingin huminat on pikkuusen kaakana. :-)
      minäkään en ole oikein kulkueihmisiä, tiedä sitten miksi. kulkueita on yleensä hauskempi seurata.
      en ole tosin myöskään kaapissa. tosin joskus hämmennyn siitä, miten helposti musta huomaa, että tykkään myös tytöistä. :-D
      tuntuu etten ossaa ennää kirjoittaa. tiällä on vaan mehtää ja lehemiä.

ahhh - ja eukonkannon ämmämmit !

• En osallistunu,vaikka uhattiin sitoa nippusiteillä käsistä ja nilkoista kiinni ja kantaa paikalle.Sepä olis ollu nasta näky kulkueessa:)(kyseenalainen)
      Kyllä mun mielestä prideen passaa osallistua seksuaalivähemmistöt hyväksyvät heterotkin,ja taatusti olikin,jos ei kulkueessa mutta muuten.

Mua ei vaan jaksanu innostaa lähteä möksältä.Olin ankkuroinut kumipatjan järveen ja löhösin siinä ja kuuntelin laineen liplatusta,ja vesiskootterin meteliä.
      Pirskatti kun jätkät keksi härnätä kaartamalla just meijän rannan kohdalla.Meikä auvoisesti puolinukuksissa ja sitten ne skootterin aiheuttamat hyökyaallot keikuttaa patjaa niin että meikä loiskahtaa patjalta järveen,meikä siirty laiturille...kosto elää...

Helteisiä kesäpäivän toivotuksia!Pakko tulla välillä himaan tsekkaa posti ja kukkaset kastelee(ne jotka vielä hengissä,kaktus...)

• bisse

osallistui viikonlopun tapahtumiin ja lystiä oli.

• kerta kun

pridessa olin ja ehkäpä viimeinen kokemus oli huono. Paras tapahtumista oli kirjaston paneeli.

• millä

tavalla se oli huono kokemus?

• Lucius_C

Helsinki on liian kaukana kesäisenä viikonloppuna, kun laineet liplattelee ja pitää tehdä talveksi halkoja :-).
      Ja muutenkin, vältän kaikenlaisia massatapahtumia parhaani mukaan, pitää olla jotain tosi spesiaalia, että minut saa liikkeelle.

• Serenity68

mutta kovin on Helsinki kaukana kotikaupungistani, eikä budjetti riitä sitten millään matkusteluun:(. Mutta kyllä minäkin olisin ollut ihan kympillä mukana kulkueissa ja muissa yhteishappeningeissa. Minusta on mukavaa olla suuressa joukossa sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tunnen yhteenkuuluvaisuutta. Voipa ainakin olla peittelemättä ja ylpeästi sitä mitä on:).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7361
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3441
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      342
      1472
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      54
      1314
    Aihe