Jumalasta

the truth is out there

Voiko tehdä loitsuja sun muita taikajuttuja hyvällä omalla tunnolla, vaikka on kristitty? voiko se olla vaikka tämä kristitty Jumala johon magian avulla yritän saada yhteyden?

4

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polyteisti

      Käsittääkseni Jahve ei pitänyt taikuuksista ja moisista noitakeinoista.
      Mutta eipä hätää, ei Jahve ole ainoa jumaluus maailmassa ja muut Jumaluudet eivät suhtaudu niin negatiivisesti ihan järkeviin ja toimiviin menetelmiin.
      Koitappa tutustua vaikka muinaissuomalaiseen Ukkoon, tai vaikkapa skandinaaviseen Freyjaan. Tai ehkäpä Artemis tai Apollon kuulee pyyntösi ja auttaa sinua.
      Kaikki Jumaluudet ovat olemassa, valitse itse mihin haluat uskoa.

    • Surreal

      Loitsulla ja rukouksella ei oikeasti ole muuta eroa kuin nimitykseen liittyvä arvotus akselilla positiivinen-negatiivinen. Kun halutaan nollata jonkun toisen uskonnnon merkitystä, puhutaan sen rukouksista loitsuina, koska niihin liittyy se yleismaailmallinen noita-akan tai velhoherran negatiivinen assosiaatio. Täten varhaiskristityt puhuivat halventavaan sävyyn mm. Dianan/Artemiin papittarista noitina ja temppelihuorina, jotka loitsusivat epäjumalilleen. Se, että moiset epäjumalat olivat kelvanneet uskonnollisen nälän tyydyttäjiksi yli tuhannen vuoden ajan ei näytä painavan keskustelussa paljon.

      Loitsimisen ajatellaan olevan myös joko merkki alkukantaisuudesta(=typeryys, pahuus) tai korkeasti koulutettujen korruptoituneisuudesta (=pahuus, yläluokkaisuus), riippuen siitä mitä tilanteessa pidetään hyvän perustyyppinä; kommunistit esimerkiksi pitivät saatananpalvontaa kapitalistisen järjestelmän mädännäisyyden merkkinä. Katolisilla mm. on vaikka kuinka paljon kirkollisiksi auktoriteeteiksi tunnustettujen henkilöiden kirjoittamia rukouskirjoja, joissa on "varmasti oikeaoppisia" rukouksia. Eli pitkiä litanioita, pyyntöjä ja lupauksia Jumalalle.

      Oletan, että "kristityllä" tarkoitat olevasi ev.lut.seurakunnan jäsen. Lutherhan korosti jokaisen ihmisen olevan kelvollinen rukoilemaan sellaisena kuin on, miksi siis sinun loitsuksi mieltämäsi kaava ei kävisi? Tosin, jos nimität siinä Jumalaasi Osirikseksi tai Apolloksi, voi olla että ei mene läpi...:D Jatkuvan seurakuntayhteyden ja oman minäkuvasi säilymisen takia kehottaisin kuitenkin pysymään omalle uskollesi tyypillisemmissä rukouskaavoissa, ettei sitten tule mitään ikävää kriisiä myöhemmin. Jos "loitsut" ovat ainoa asia, joka wiccassa kiinnostaa, anna olla.

    • arkkienkeli-mikael

      Ole aivan rauhassa.Olen itsekkin kristitty.
      Siis:
      Tutkis esimerkiksi juutalaisia,buddhalaisia,kristittyjä...ym.
      TULOS:
      Kaikki palvovat samaa Jumalaa,mutta jokaisella on eri reitit.Toisilla on useampi jumala,mutta heillä on niiden yläpuolella Suurin Jumala.
      Se on sama Jumala kuin kristityillä.

    • Kristallikuu

      ...nimelta Avalonin Usvat: "Kaikki jumalat ovat yksi ja sama Jumala, ja kaikki Jumalattaret ovat yksi ja sama Jumalatar.". Kaikissa uskonnoissa heitä kutsutaan vain eri nimillä (kristinuskossa Jumalattaren rooli on Neitsyt Marialla) ja saman uskonnon piirissä heillä voi olla eri nimityksiä. Rukoilitpa kirkossa, temppelissä tai lausut loitsuja metsän hiljaisuudessa athame kädessäsi, palvot aina samoja jumaluuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      98
      3037
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      79
      3011
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe