D-Link DWL-520G+ (W-Lan-kortti)

WiFi2Li

Moi! Onko kokemusta tuon yllämainitun W-Lan-kortin konffaamisesta toimimaan jossain Linux-versiossa? Miten onnistuu? Entä Belkinin 802.11b kortti F5D6001? Mitä piirisarjoja noissa käytetään, saako sen jotenkin selville itse kortista??? tnx jos kukaan viitsii vastata näin kesälomallaan... WiFi2Li

6

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärsereikä
    • Linuzzitutkija

Ellen pahasti väärin muista, RT2X00 ompi piirisarjana jolle löytyy Ubuntusta (6.06) nykyään kai vakiona jo tuki.

Itse tappelin oman buffaloni RT2X00 piirisarjalainen toimimaan ennen tuota julkaisua.

• Pärsereikä

Kun tuota mun listaa katsoo niin näyttäisi että Dlink-DWL-520G kortissa näyttäisi olevan TI:n piiri johon taas löytyy ACX100 open source- ajuri millä pystyy ajamaan korttia b-nopeudella (11Mt/s). Tämä ei haittaa jos sulla ei ole lähiverkkoa sillä laajakaistan todellinen siirtonopeus jää kuitenkin reilusti pienemmäksi. Lähiverkossakin kyse on vain lievästä hidasteesta ellei sitten siirtele elokuvia koneiden välillä.

En kuitenkaan uskalla antaa takeita että ostamassasi kortissa on ko. piiri sillä valmistajilla on ikävä taipumus vaihdella piirejä turhan usein. Toisekseen saako sitä toimimaan kunnolla on mulle ihan henkimaailman juttu, joku voi saada ja joku ei. Lisäksi korteista ei useinkaan löydä mitään merkintää mikä piiri on kyseessä, tosin linux voi tunnistaa piirin (lspci)jos käy tuuri jolloin jotakin on ehkä tehtävissä.

Itse päätät haluatko tutkia saako kortin toimimaan vai haetko kaupasta varman tapauksen. Kuten sanottu RT2500-kortit menevät Ubuntuun heittämällä.

• Pärsereikä

Kuten huomaat listalta, Belkiniä F5D6001 valmistetaan kolmella eri piirillä riippuen versiosta.. jos löydät versionumeron kortista niin.. Prism-korttien pitäisi toimia suoraan. Noista muista en tiedä/muista mitä sanottiin, tutki itse mun listoista..

Tässä ohjeet suomenkielellä;

http://linux.fi/index.php/WLAN

• WiFi2Li
        Pärsereikä kirjoitti:

Kuten huomaat listalta, Belkiniä F5D6001 valmistetaan kolmella eri piirillä riippuen versiosta.. jos löydät versionumeron kortista niin.. Prism-korttien pitäisi toimia suoraan. Noista muista en tiedä/muista mitä sanottiin, tutki itse mun listoista..

Tässä ohjeet suomenkielellä;

http://linux.fi/index.php/WLAN

"Pärsereikä", upeista vinkeistä ja linkeistä!
        Noilla pääsen hyvään alkuun!

Mistä muuten moinen nimimerkki, :O "Hajurako" haiskahtaisi vähemmän ;)

Hauskaa kesää!

WiFi2Li

• Pärsereikä
        WiFi2Li kirjoitti:

"Pärsereikä", upeista vinkeistä ja linkeistä!
        Noilla pääsen hyvään alkuun!

Mistä muuten moinen nimimerkki, :O "Hajurako" haiskahtaisi vähemmän ;)

Hauskaa kesää!

WiFi2Li

Mjoo, linuxissa wlanin voi saada toimimaan todella helposti tai sitten todella vaikeasti, toivottavasti sulla menee ensimmäisen väittämän mukaan. Itse selvittelin asiaa jonkin verran kun mulla on 2 eri valmistajan usb-wlan-tikkua sekä 3 eri valmistajan pci-wlan-korttia (4 konetta) ja tutkin mitkä niistä saisi toimiaan linuxissa. Siltä en enää muista kun totesin että RT2500 on helpoin tie mulle ja mun kortti on pelittänyt linukassa jo pitkän aikaa.

Nimimerkkini kuvastaa asennetta elämään ja kanssaihmisiin ja henkistä tilaani.. tai kuvasti joskus.. tämä nikki oli aluksi "roskanikki", tavallaan roskapostilaatikko jolla oli lupa käydä provosoivia, ärsyttäviä, asiattomia ja radikaaleja keskusteluja. Mulla on rekisteröity nikki asiallisia keskusteluja varten. Sittemin pehmensin linjaa mutta nikki jäi. En siis ole fyysisesti vaan henkisesti "rööri" joka suoltaa kaikenlaista sontaa silmille heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe