Tyhmiä taas kyselen:
Kun on yksi ikkuna jossa on kaksi ruutua, isompi ja pienempi, voiko iso olla kiinteä ikkuna ja pienenmpi avattava ikkuna?
Miten yleensä noita kiinteitä ikkunoita käytetää, osaan talon ikkunoista? Kun eihän kaikki ikkunat vaan voi olla kiinteitä esim pesuhuone ja makuuhuoneet?
Kiinteä ja avattava
10
1275
Vastaukset
- --------
Eihän noiden kiinteiden kanssa muuten mitään, mutta niiden peseminen saattaa olla hankalaa, jopa mahdotonta..
- yhdistelmä???
miten niin??? Jos kyse on 1kerr omakotitalosta, jossa kyllä yltää pestä ikkunat?!
- niin..
yhdistelmä??? kirjoitti:
miten niin??? Jos kyse on 1kerr omakotitalosta, jossa kyllä yltää pestä ikkunat?!
No siten niin, kun et kertonut kyseessä olevan 1. krs omakotitalon, jossa kyllä yltää pestä ikkunat.
- remppakalle
Mitähän tässä nyt tarkoitetaan?
Tietääkseni kaikissa ikkunoissa nykyään on saranat. Jos jonkun ikkunan haluaa tuuletusikkunaksi, on se mainittava tilausta tehtäessä, jotta esim aukipitolaite ja pitkäsuljin osataan asentaa valmiiksi. - olla
Olisimme halunneet tuollaisen yhdistelmän (kiinteä avattava tuuletusikkuna), kun olimme hankkimassa ikkunoita. Ikkunatoimittajallamme ei tuollaista kuitenkaan ollut tarjota. Jälkeenpäin olen tuollaisia yhdistelmiä nähnyt, mutta en sitten tiedä ovatko olleet samassa karmissa vai onko kiinteä ja avattava ikkuna vaan yksinkertaisesti asennettu toisiinsa kiinni. Mahdollista se kuitenkin siis tavalla tai toisessa on.
Meillä esimerkiksi on tuuletusikkunat (erillisiä ikkunoita, ei iso ikkuna tuuletusikkuna -yhdistelmiä) avattavia ja muut kiinteitä. Kiinteät ovat ehdottomasti paremman näköisiä ja helpommin pestäviä.- eesa
tiiviltä ainakin saa yhdistelmän jossa samassa kaarmissa on kiinteä ja avattava
- valita?
eesa kirjoitti:
tiiviltä ainakin saa yhdistelmän jossa samassa kaarmissa on kiinteä ja avattava
jos molemmat vaihtoehdot käyvät, eli ei siis tarvita avattavia koska talo on 1-kerroksinen
- kyselen...
valita? kirjoitti:
jos molemmat vaihtoehdot käyvät, eli ei siis tarvita avattavia koska talo on 1-kerroksinen
kiitos asiallisista kommenteista!!!
Käytiin tänään rautakaupassa ja eivät kyllä tajunneet mitä tarkoitin kiinteillä ikkunoilla, tyyppi tokaisi että kaikki ikkunat on nykyään avattavia ja katto mua tyhmänä!
Eli siis kannattaako kysellä itse suoraan sähköpostilla ikkunavalmistajilta, vai pitääkö ikkunat ottaa aina rautakaupan kautta! - suoraan
kyselen... kirjoitti:
Käytiin tänään rautakaupassa ja eivät kyllä tajunneet mitä tarkoitin kiinteillä ikkunoilla, tyyppi tokaisi että kaikki ikkunat on nykyään avattavia ja katto mua tyhmänä!
Eli siis kannattaako kysellä itse suoraan sähköpostilla ikkunavalmistajilta, vai pitääkö ikkunat ottaa aina rautakaupan kautta!tehtailta ..rautakaupat vetää välistä ja niillä ei yleensä ole kuin 2-3 toimittajaa jolloin hinnastakaan ei saa täyttä varmuutta. itse kilpailutin n. 10 tehdasta (otin tarjoukset myös kahdesta rautakaupasta) nykyään netin kautta voi säästää puolen tunnin hommalla useita tuhansia kun voi kilpailuttaa ja vertailla eri tehtaat...
- säästät rahaa
kyselen... kirjoitti:
Eli siis kannattaako kysellä itse suoraan sähköpostilla ikkunavalmistajilta, vai pitääkö ikkunat ottaa aina rautakaupan kautta!Käytä esimerkiksi haarukka.fi -palvelua.
Valitset sitten saamistasi tarjouksista sen itseäsi miellyttävimmän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2775229- 594769
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii963744- 512760
- 222277
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461883- 1181800
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991536- 711115
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1531094