Kiinteä ja avattava

yhdistelmä???

Tyhmiä taas kyselen:
Kun on yksi ikkuna jossa on kaksi ruutua, isompi ja pienempi, voiko iso olla kiinteä ikkuna ja pienenmpi avattava ikkuna?
Miten yleensä noita kiinteitä ikkunoita käytetää, osaan talon ikkunoista? Kun eihän kaikki ikkunat vaan voi olla kiinteitä esim pesuhuone ja makuuhuoneet?

10

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

Eihän noiden kiinteiden kanssa muuten mitään, mutta niiden peseminen saattaa olla hankalaa, jopa mahdotonta..

• yhdistelmä???

miten niin??? Jos kyse on 1kerr omakotitalosta, jossa kyllä yltää pestä ikkunat?!

• niin..
        yhdistelmä??? kirjoitti:

miten niin??? Jos kyse on 1kerr omakotitalosta, jossa kyllä yltää pestä ikkunat?!

No siten niin, kun et kertonut kyseessä olevan 1. krs omakotitalon, jossa kyllä yltää pestä ikkunat.

• remppakalle

Mitähän tässä nyt tarkoitetaan?

Tietääkseni kaikissa ikkunoissa nykyään on saranat. Jos jonkun ikkunan haluaa tuuletusikkunaksi, on se mainittava tilausta tehtäessä, jotta esim aukipitolaite ja pitkäsuljin osataan asentaa valmiiksi.

• olla

Olisimme halunneet tuollaisen yhdistelmän (kiinteä avattava tuuletusikkuna), kun olimme hankkimassa ikkunoita. Ikkunatoimittajallamme ei tuollaista kuitenkaan ollut tarjota. Jälkeenpäin olen tuollaisia yhdistelmiä nähnyt, mutta en sitten tiedä ovatko olleet samassa karmissa vai onko kiinteä ja avattava ikkuna vaan yksinkertaisesti asennettu toisiinsa kiinni. Mahdollista se kuitenkin siis tavalla tai toisessa on.

Meillä esimerkiksi on tuuletusikkunat (erillisiä ikkunoita, ei iso ikkuna tuuletusikkuna -yhdistelmiä) avattavia ja muut kiinteitä. Kiinteät ovat ehdottomasti paremman näköisiä ja helpommin pestäviä.

• eesa

tiiviltä ainakin saa yhdistelmän jossa samassa kaarmissa on kiinteä ja avattava

• valita?
        eesa kirjoitti:

tiiviltä ainakin saa yhdistelmän jossa samassa kaarmissa on kiinteä ja avattava

jos molemmat vaihtoehdot käyvät, eli ei siis tarvita avattavia koska talo on 1-kerroksinen

• kyselen...
        valita? kirjoitti:

jos molemmat vaihtoehdot käyvät, eli ei siis tarvita avattavia koska talo on 1-kerroksinen

kiitos asiallisista kommenteista!!!
        Käytiin tänään rautakaupassa ja eivät kyllä tajunneet mitä tarkoitin kiinteillä ikkunoilla, tyyppi tokaisi että kaikki ikkunat on nykyään avattavia ja katto mua tyhmänä!
        Eli siis kannattaako kysellä itse suoraan sähköpostilla ikkunavalmistajilta, vai pitääkö ikkunat ottaa aina rautakaupan kautta!

• suoraan
        kyselen... kirjoitti:

Käytiin tänään rautakaupassa ja eivät kyllä tajunneet mitä tarkoitin kiinteillä ikkunoilla, tyyppi tokaisi että kaikki ikkunat on nykyään avattavia ja katto mua tyhmänä!
        Eli siis kannattaako kysellä itse suoraan sähköpostilla ikkunavalmistajilta, vai pitääkö ikkunat ottaa aina rautakaupan kautta!

tehtailta ..rautakaupat vetää välistä ja niillä ei yleensä ole kuin 2-3 toimittajaa jolloin hinnastakaan ei saa täyttä varmuutta. itse kilpailutin n. 10 tehdasta (otin tarjoukset myös kahdesta rautakaupasta) nykyään netin kautta voi säästää puolen tunnin hommalla useita tuhansia kun voi kilpailuttaa ja vertailla eri tehtaat...

• säästät rahaa
        kyselen... kirjoitti:

Käytä esimerkiksi haarukka.fi -palvelua.
        Valitset sitten saamistasi tarjouksista sen itseäsi miellyttävimmän!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      277
      5229
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      59
      4769
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      96
      3744
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      51
      2760
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      22
      2277
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1883
    7. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      118
      1800
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1536
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1115
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      153
      1094
    Aihe