Viisumi

kiire..kiire

Hei!
Kiinan suurlähetystön sivut takkuilee, en saa siis sieltä tietoa viisumin hakuun.

Pitääkö paikkansa, että paikka on auki 9-11.30? Olis tarkoitus mennä paikan päälle perjantaina, ettei vaan ole mitään muutoksia aukioloissa kesän takia?

Saako viisumin odottaessa? (tiedän kyllä että se maksaa enemmän, mutta en voi jättää passia, tarvitsen sitä työssäni)

Hakemuksen tulostin Aurinkomatkojen nettisivuilta, joten se on täytetty ja passikuvat on valmiina.

Kiitos infosta!

5

1972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri

      lähetystössä ja aukioloajat ovat 09.00-11.30.

      En usko että kukaan muu kuin lähetystö voi vastata kysymykseen kuinka kauan käsittely kestää.
      Hakemuksessa mainitaan yksi työpäivä, mutta mitä se tarkoittaa käytännössä riippuu varmaan monesta asiasta.

    • viisumi_viikossa

      Kuinka ihmeessä viisumin voisi saada työviikossa (ma-pe) papereiden lähettämisen jälkeen? Itse en pysty paikan päällä Hkissä käymään kahtena eri päivänä kaukaa pohjoisesta. Voiko siis postinkulkua ja viisumihakemuksen käsittelyä nopeuttaa rahalla tai millään muulla keinolla? Voiko laittaa kätyrin paikalle vai pitääkö olla henk.koht hakemassa dokumentteja? Voiko viisumin saada päivässä ettei tarvitsisi kahtena päivänä matkustaa paikan päälle?

      • Justin Case

        Suosittelen lähettämään kirjattuna kirjeenä passisi ja viisumihakemuksesi. Kannattaa myös varmistaa esim. soittamalla,tms, että hakemus on saapunut, ennen kuin matkustat lähetystöön.

        Pikakäsittely(1pvä) on myös mahdollinen, mutta huomattavasti kalliimpi.

        Meillä viisumi kesti neljä päivää valmistua, vein paperit itse.


      • pprrr

        Jos hakemuksen vie heti aamusta kun lähetystö aukeaa, sen saa jo samana päivänä. Itse vein hakemuksen perjantaina juuri ennen sulkemista, pyysin lähettämään sen kotiin ja viisumi oli haettavissa kotipostista seuraavana torstaina.


    • simppa56

      Hei.Kävin tänään 12.3.04.2011 Kiinan lähetystössä Helsingissä.Hyvää palvelua!Kerta viisumi maksaa 60e.Ensin täytetään siellä anomus jonka jälkeen se jätetään sinne ja haetaan 4 päivän päästä jolloin maksetaan pankkikortilla tai visalla.Liitteenä valokuva,kopio lentolipusta ja passi.Kaavakkeet ovat englantia.Kuuntelin jotakin ranskalaista joka asuu suomessa niin Hän tarvitsi terveystodistuksen ja poliisilta "rikosrekisterin".Jos samassa passissa joku toinen täytetään b lomake.Kannattaa heti kysyä lomakkeita kun menee sinne koska ne tuntui loppuvan äkkiä.Hyvää Kiinan matkaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe