kuinka isoja?

Adolf von Himmel

Mua kiinnostais minkä kokoisia toopeja muilla on?minkä kokoisia esim.kun saitte pennun? säkä ja paino.

21

4476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • np1

      Mulle narttu tuli 6,5 kk iässä joten oli jo "täydessä" mitassa.
      säkä 63-65 cm kotimittaus
      paino 28 kg

      nyt sitten pian 3 v iässä mitat

      säkä 63-65 cm ja massa pyörii 30-34 kg välillä

    • ,,,,,

      Minun dopperi narttu oli 67cm ja n.40kg-.Oli hieman tuhdissa kunnossa ja korkeuttakin hieman liikaa nartun ihannekorkeudesta.Pentu kokoa en tidä koska tuli 2.5v.Nyttemmin varmaan jo koirien taivaasa.

    • tästä viimeisestä. Vaan ei silti muista... Halusin ison nartun, ja pyytämäni sain! Kuten myös samalla rauhallisen ja hötkyilemättömän. Ja pyytämäni sain.

      Oli pentulaatikon jättisnarttu kooltaan ja kiltti on kuin äitikarhu. Iso on edelleenkin, sukupuolensa ylärajaa hipoo säkäkorkeus. Ja kiltti. Tai siis vähästä hermostumaton. Ei siis liian kiltti, vaan juuri kuin äitikarhu... Hyvä käyttökoira ja talonvahti siitä tulee! Ja leikki- ja pusuttelukaverihan se on jo nyt, sekä ihmisille että kaverikoirille.

      Kokohan sinänsä ei ole olennainen: vaan syntymäpainon varmaan tulee olla siina 370 - 600 gramman välillä, ja siitä sitten tasaisesti kasvaa...

      Mikä on tämän kokokysymyksen tausta, saako kysellä? Ihan vaan mielenkiintoko painoista? Vaiko olettamus painon ja jonkun muun asian korrelaatiosta??

      • Adolf von Himmel

        Mulla pentu oli tosi ruipelo ku tuli meille ja sen paino nousi 2kg ekalla viikolla.Pentue oli iso niit oli 12 ja kaikki oli vähän pien kokoisia.Eihän se koko oo pää asia mut kyl mun mielestä pitää olla kokoa ja luonnetta et olis myös hyvä vahti koira.Aatu on kyl erittäin itepäinen ja erittäin hyvä luonne ja on kyllä näyttänyt vahti koiran elkeitäkin.Aatun emo oli kyllä korkea ja eläinlääkäri sanoi että kasvaa normaali kokoiseksi.emo tais olla n.70cm.Pentu annettiin vähän liian nuorena mutta mä katsoin et joku muu olis vienyt sen kuitenkin enkä kadu yhtään on niin mahtava ja älykäs koira oppi heti istumaan antamaan tassua ja pysymään paikoillaan.Ymmärtää paljon mut ei aina halua totella.Erittäin ihmisrakas ja ei pelkää muita koiria ollenkaan vaikka on niin pieni vielä.Ikä on noin 9vko ja paino nytten 5.9kg säkä 31.5cm.


      • Adolf von Himmel

        Me mitattiin just ja säkä onkin 33.5cm


      • tiinamuori
        Adolf von Himmel kirjoitti:

        Me mitattiin just ja säkä onkin 33.5cm

        Ja mitata, kun alkoi itseäkin kiinnostamaan. No näyttäisi olevan 67 tällä hetkellä, joten toivottavasti ei enää kasva, eikä varmaan korkeutta kasvakaan, kun on kohta jo vuoden. Narttujen rotumääritelmän mukainen korkeushan on 63-68. Vaan kyllä isompi on aina tietysti näyttävämpi. Painoakin on varmasti tarpeeksi, hyvässä lihassa ja vahvan oloinen. Ei voi nyt punnita kun ei ole isäntä kotona: en jaksa ite sylissä kannatella henkilövaa'alla. (No okei, en viitsi!)

        Jos muistelen, niin yhdeksänviikkoisena se on meilläkin ollut sellainen 35 -senttinen, koska se oli vielä silloin näitä meidän basenjeita matalampi. Basenjit ovat 42-45 säkäkorkeudeltaan. Silloin kun se tuli meille seitsenviikkoisena, se oli selvästi basenjia pienempi. Näyttää kuvissakin mäyräkoiralta noiden korkeajalkaisten pikkukoirien vierellä...

        Tulet muuten hämmästymään miten valtavaa vauhtia se kasvaa! Muutama hassu kuukausi, ja se on "valmis".

        Vaan tosi paljon onnea ja menestystä Adolfin uudelle koiralle! Selvät säännöt joista ei tingitä, valtavasti rakkautta ja hellyyttä, kunnollista ja monipuolista ruokaa, paljon iloista liikuntaa, niin hyvä tulee. Ja taatusti riittävän iso!


    • on 12vko

      ja narttu...46cm korkeutta ja vajaa 11,5kg painoa! Kasvaa reippaanlaisesti...nyt kompuroi omiin jalkoihinsa ja on muutenkin hiukan kohelo!

      • toopero

        Oho ompa teillä sit isokokoinen tai sit meillä pienikokoinen.

        Nyt pojalla on ikää 11viikkoa säkä on 38cm ja painoa 8kg. Jääköhän tästä sitten pienikokoinen?
        Pystyykö sille itte oikein mitään tekeen tolle kasvulle.


      • ...
        toopero kirjoitti:

        Oho ompa teillä sit isokokoinen tai sit meillä pienikokoinen.

        Nyt pojalla on ikää 11viikkoa säkä on 38cm ja painoa 8kg. Jääköhän tästä sitten pienikokoinen?
        Pystyykö sille itte oikein mitään tekeen tolle kasvulle.

        Dobberin pennun "normaali" kasvuvauhti on noin kilo/viikko. Eli 7viikkoinen pentu painaisi 7 kiloa, 11 viikkoinen 11 kiloa. Ruualla on suurin vaikutus pentuvaiheessa, mitä kasvattaja on syöttänyt, ja mitä uudessa kodissa syödään, ja tietenkin miten paljon. Mutta jos silmämääräisesti pentu näyttää hyvälle, ei liian laihalle, niin tuskin mitään hätää. Ja vaikka pentuna koira olisikin normaalia pienempi, sillä tuskin on mitään vaikutusta minkä kokoinen koira on aikuisena.

        Omat dobberit ovat kasvaneet normaalia tahtia, painoa pentuaikana tullut tuo kilo viikossa.


    • KJO

      Meidän ruskealla uroksella on nyt ikää 5,5kk ja kokoa melko runsaasti.säkäkorkeus on nyt 63cm ja painoa 33kg.poika ei ole yhtään ylipainoinen,olen pitänyt siitä huolen.piti alkaa pikkasen pienentämään ruoka annoksia,kun painoa on parhaimmillaan tullut 5kg kahdessa viikossa.Mielestäni dobermannien kohdalla on niin,että mitä isompi sen parempi.

    • m.s

      Säkää en muista, mutta reilusti matalampi kuin 1,5 litran kokispullo, ja painoa 8,3kg oli meidän pojalla 7vk vanhana. Nyt joku 42kg /70cm ja ikää kohta 2v

      • royal rocky

        meidän poju 9kk, säkäkorkeus 70cm ja painoa 38kg. pojulle tuli pahimmilleen 2kg painoa viikossa n.4kuukautisena, onneksi painon nousu on nyt tasaantunut.


    • toope??

      Millon toopen korkeuden kasvu pysähtyy??? Oma toope jäämässä rääpäleeksi...

    • 1244

      Säkä varmaan jossain 70cm tuntumassa (koska hyvin korkea on!) ja paino n. 35kg. 1,5v uros.
      Lihaksia ootellaan :)

      • ..?

        suotta niitä odottelemaan, ei ne tekemättä tule.
        Et ei muuta ku treenaamaan.

        Meillä molemmat koirat ihanne korkeuksissa ja painoa toisella 30kg ja toisella 37kg kyseessä uros ja narttu.
        Ja koirat on läskittömiä, molemmilla näkyvät selkeät lihakset.


    • hei vaan

      Minulla uros säkä 74 paino 45 kg maksi korkeus mitä saa olla.

    • 7+12

      ..? , mä jo ihmettelinkin, et miten ne ei näy! Toihan makaa koko ajan sohvaperunana ja syö sipsiä ;)

    • 72 cm ja noin 45 kg, uros

    • teeeeeeeeeeeeee

      Koirani (narttu) on nyt säkältään 87cm ja 67 kg.

      Oih sori oon vika palstalla :D. Tää ei olutkaan Apolloille. Just huomasin. Meillä ei syödä sipsiä :). Syöttäisit sen Dobberis niinkuin venäläiset,niin olis aihetta kattoo noita mittoja tarkemmin :D.

    • Pontso-poika

      Minun toope on nyt 13 viikkoinen ja painaa 16 kg, säkää en ole mitannu :) Pentu ei ole yhtään liian lihava eikä liian laiha ja on ollu kokoajan sisaruksiaan huomattavasti isompi jo syntymisestä asti! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe