Jälleensyntymä, perustotuusko?
3
539
Vastaukset
- pohtija
Jos kuoleman jälkeen ei ole mitään niin mitä oli ennen syntämää? Jos silloin ei ollut mitään niin eikös se silloin oo niin että 'ei mistään' voi syntyä elämää eli kuoleman jälkeen alkaa uusi elämä?
- Wannabe-vuohi
Harvinaisen hyvä huomio. Pitänee itsekin pohtia asiaa.
Jos toisaalta ei koe minkäänlaista jatkumoa uudelleensyntymisissään, voiko silloin puhua itsensä uudelleen syntymisestä? Jos toisaalta emme ajattele egokeskeisesti, synnymme jatkuvasti uudelleen kaikissa syntyvissä olennoissa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän O_o
- Karl
Ihminen, joka pitää jälleensyntymän ja karman olemassaoloa mahdollisena ei varmaankaan tahdo tuoda ylleen lisää pahaa karmaa, vaan pyrkii pois jälleensyntymän kierteestä hyvien tekojen ja ajatusten, sekä itsensä henkisen kehittämisen kautta. Siitä jälleensyntymässä on todella kyse, sillä ihminen joka haluaa syntyä tänne uudelleen ei voi vielä olla valmis jättämään tätä maailmaa taakseen ja on yhä kiinni materiassa.
Oleellista on myös ymmärtää se, että jälleensyntyminen tai karma ei vaadi uskoa näihin asioihin, näin ollen ihminen voi kehittyä eteenpäin ilman tietoa näistä asioista, mutta se, että tiedostaa näiden asioiden olemassa olon, voi edesauttaa pääsyä pois jälleensyntymän syklistä.
Tieteellisesti näitä asioita ei ole voitu todistaa, mutta pääasiassa se johtuu siitä, että tiede vaatii tiettyjen asioiden toimimista kokeissaan, kuten se, että kokeen voi toistaa moneen kertaan ja muutkin voivat nähdä kokeen tuloksen konkreettisesti. Toisin sanoen tiede tutkii asioita objektiivisesti, mutta nämä asiat ovat kuitenkin subjektiivisia asioita, ja voidaan ymmärtää vain yksilön oman kokemuksen kautta. Siksi en voi sanoa kenellekään jälleensyntymän tai karman olevan absoluuttinen totuus, vaikka tietäisinkin sen olevan sitä, sillä en voi sitä näyttää toteen mitenkään. Ainoa tapa on vain kehottaa yksilöä löytämään itse oma totuutensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937588
- 403652
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241100
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32963Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27921Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53817Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31742Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26672