Hamsteri hakusessa

tietoja kaivataan

Hei. Mikä hamsteri (syyrialainen/kääpiö tai kääpiöiden eri rodut) kävisi lähinnä alle 10-vuotisen lapsen lemmikiksi..? Toki vanhemmillahan se vastuu olisi, mutta lapselle sitä pääasiassa ollaan katsomassa... Ja paremmintietävät kertokaa eri hamstereiden eroja...

Kiitos etukäteen vastanneille.

8

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaniFan

      Olisiko hamsteri sellainen, jota pidetään sylissä silloin tällöin? Lapselle parempi vaihtoehto on mielestäni syyrialainen, sillä kääpiö on "liukasliikkeisempi" eikä ole niin seurallinen. Poikkeuksiakin löytyy.

      • Nimetön

        Meillä oli naarastalvikko, joka oli erittäin seurallinen ja tuli aina häkin oviaukolle "mankumaan" syliin kun joku meni lähelle. Nyt on urossyyrialainen, joka ei oikein halua kontaktia. Liittyisikö sukupuoleen? Tai sitten ovat vaan yksilöitä!
        Kääpiöhamsteri on kyllä todellakin vikkeläliikkeinen!


    • gerbiil

      tuota on suositeltu hamsteri infossa(www.hamsteri.info)
      www.hamsteriyhdistys.fi lue hamsujen hoito-ohjeet ja roduista

    • Ehdottomasti oikea...

      Musta syyris naaras on paras. Mulla oli kerran uros ja naaras ja naaras halus paljon enemmän syliin. Ja urokset haiseeki enemmän. Ja nyt mul on kääppäri roborovski. Sitä ei saa käteen millään. Se on sellanen rotuki kyl et sitä vaan katellaan. Kääppärit ei oo hyviä lemmikeitä noin nuorille. Syyris on paras.

    • Harriet Hamster

      Mielestäni hamsteri (oli sitten mitä lajia tahansa) ei sovellu alle 10-vuotiaan lemmikiksi. Alle 10-vuotias (kuinka paljon alle? 6-v, 9-v?) voi toki pitää aikuisen valvoessa hamsteria sylissä, ehkä auttaa aikuista häkin siivoamisessa ja veden vaihdossa, mutta ei muuta. Hamsteri ei ole varsinaisesti sylieläin, ja sen vuorokausirytmikin on pienille lapsille vaikea (miten hyvin lapsi suhtautuu siihen, että hamsteri herää juuri silloin kun itse pitää mennä nukkumaan eli esim. klo 21-24?, eikä sitä saa herättää kesken unien), joten ehkäpä vaikka kaksi marsua olisi parempi vaihtoehto? Ne ovat toki vielä vaativampia eläimiä, mutta parempia pienten lasten käsitellä (vuorokausirytmi "parempi", samoin käsiteltävyys).

    • Syyrian hamsu myytävänä

      Vähän siitä, se on:

      -syntynyt 12.6.06
      -söpö;)
      -pieni
      -naaras
      -mustavalkoinen
      -vielä yhtä pieni kuin talvikko;)(eli tosi pieni)
      - asustaa Naantalissa;)



      En haluaisi myydä sitä, koska se on ihana ja söpö,mutta minulla on kissa joka sai juuri pentuja(tai siis siitä tuli isä) ja pidän yhden pennuista. Talossamme ei saa asustaa kuin kaksi lemmikkiä:(
      Se vasta tuli meille;(,en ole itse vielä pitänyt sitä paljon kädessä, mutta minulle sanottiin että kasvattajat olisivat pitäneet:)

      Tässä on uusi sähköposti osoitteeni: [email protected]

      • Jos hamsterisi on syntynyt 12.6.2006, se on vasta 3vk 5pv. Hamsteri on luovutusikäinen vasta aikaisintaan 5-viikkoisena. Kolmeviikkoista vasta saa alkaa totuttaa ihmiseen, mutta sen pitää asua vielä emonsa luona. Se vasta opettelee hamsterina olemista ja hamsterimaisia tapoja.

        Kuka sinulle myi noin nuoren poikasen? Jos hän oli "kasvattaja", niin eipä ollut kovin vastuuntuntoinen.


      • "myyjä"
        Tii.nu kirjoitti:

        Jos hamsterisi on syntynyt 12.6.2006, se on vasta 3vk 5pv. Hamsteri on luovutusikäinen vasta aikaisintaan 5-viikkoisena. Kolmeviikkoista vasta saa alkaa totuttaa ihmiseen, mutta sen pitää asua vielä emonsa luona. Se vasta opettelee hamsterina olemista ja hamsterimaisia tapoja.

        Kuka sinulle myi noin nuoren poikasen? Jos hän oli "kasvattaja", niin eipä ollut kovin vastuuntuntoinen.

        Ei ollut kasvattaja.
        Se tuli kokemäeltä, muut pennut olivat kuulemma jo menneet...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe