Design Talo

Stade

Moro! Olisiko kenelläkään kokemuksia kyseisestä talotoimittajasta. Heiltä löytyy suht edullinen muuttovalmismallisto. Itselle ei jäis paljon muuta tehtävää, kun hankkia liittymät, vastaava, pohjarakentaminen, maa ja pihatyöt ja loppusiivous. Paljonko näihin hommiin saa rahaa menemään? Tontti on Vantaalla ja kalliota. Talo tehdään pre cut menetelmällä ja esim 102 neliöinen maksaa avaimet käteen n. 111.600 erkkiä. Heittäkää kommenttia jos on kokemuksia!!

31

14192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuultua

      rakennuttivat ja muuten kaikki ok mutta lisäykset ja muutokset (pienetkin) alkuperäisiin suunnitelmiin tuli hintoihin.

    • Stade

      Huomasin tollasen otsikon kun hieman selailin sivuja taaksepäin. Jos Jari ja Risaintalo surfaatte vielä täälläpäin, voisitteko jakaa kokemuksianne myös minulle?

    • eltero

      eli jos haluat halvinta mahdollista ja kompromisseilla höystettynä, eli sopii joillekin ja joihinkin tonteille.

      • kari

        Mihinkäs perustat väitteen halvimmista materiaaleista, on parkettilattiat,petra-keittiöt, pihla-ikkunat, uuniseppien kaakeliuunit jne.. jo valmiina. Valvojamme kehui myös rakenteita. Muutoksia sisustukseen pystyi tehdä eikä ne nyt niin tavattoman kalliiksi tulleet.


      • Stade
        kari kirjoitti:

        Mihinkäs perustat väitteen halvimmista materiaaleista, on parkettilattiat,petra-keittiöt, pihla-ikkunat, uuniseppien kaakeliuunit jne.. jo valmiina. Valvojamme kehui myös rakenteita. Muutoksia sisustukseen pystyi tehdä eikä ne nyt niin tavattoman kalliiksi tulleet.

        Moro Kari!
        Minnepäin olet rakentamassa, minkä mallista ja minkälaisia muutoksia olet tehnyt. Voisitko kenties kertoa kustannuksista, paljonko muutokset maksaa? Onko sinulla kenties ollut ongelmia, jos on niin minkälaisia? Itse olen vakavasti miettinyt Design Taloa, mutta vielä ei toimittajasta ole 100%:sta varmuutta.


      • eltero
        kari kirjoitti:

        Mihinkäs perustat väitteen halvimmista materiaaleista, on parkettilattiat,petra-keittiöt, pihla-ikkunat, uuniseppien kaakeliuunit jne.. jo valmiina. Valvojamme kehui myös rakenteita. Muutoksia sisustukseen pystyi tehdä eikä ne nyt niin tavattoman kalliiksi tulleet.

        että perustoimitus on halvinta mahdollista, ja jos vastaavasi hilluu huippurakenteista - vaihda vastaavaa.


    • Kimmo

      Moikka,
      itse olen ollut Design- taloon tosi tyytyväinen
      ja uskonkin, että monet epäilijät yhdistävät sen
      laatikkomaisiin tehdastaloihin (vrt Älvsby- talot)
      mutta kyseessähän on hyvin yksilölliseksi muodostuva ja paikanpäälle rakennettu pre-cut- talo.
      Meillä on D-talon suosituin malli eli Riitan talo
      jossa 5h k kph s khh.
      Muutokset olivat mielestäni kohtuuhintaisia;
      peiliväliovet, tiiliverhous, käyttöullakko,
      muotolauteet, suurempi kaakelitakka, keskuspölynimuri, lisäsuihku, jne jne yht
      40tmk.
      Itse talopaketin hinta piti tonnilleen ja
      aikataulu alittui viikolla (yht 4kk )
      Totta on, että pihaan ja tonttiin, sekä noihin moniin vaihtoehtoihin menee rahaa perushinnan lisäksi, itsellä meni kaikkiaan n 100tmk perushinnan päälle kun pihakin laitettiin.

      Jos olet kiinostunut näkemään tuollaisen kohteen rakenteilla tai valmiina, ota yhteyttä lähimpään myyntiveikkoon, niin hän varmasti järjestää sellaisen nähtäväksi - ei jää pelkkien kertomusten ja mielipiteiden varaan.

      • Stade

        Kiiti kimmo asiallisista tiedoiusta!
        Olisin sen verran vielä kyselly, että ooteko ollu tyytyväisiä sähköseen lattialämmitykseen? Toisissa keskusteluissa sitä on paljon kritisoitu. On kuulemma aamulla kuuma ja ilalla kylmä? Entä sähkön kulutus. Millasia laskuja on tipahdellu? Ens viikonloppuna menen muuten tutustumaan melkein valmiiseen raunin taloon. Saa nähdä mitä mieltä siellä ollaan!!


      • Kimmo
        Stade kirjoitti:

        Kiiti kimmo asiallisista tiedoiusta!
        Olisin sen verran vielä kyselly, että ooteko ollu tyytyväisiä sähköseen lattialämmitykseen? Toisissa keskusteluissa sitä on paljon kritisoitu. On kuulemma aamulla kuuma ja ilalla kylmä? Entä sähkön kulutus. Millasia laskuja on tipahdellu? Ens viikonloppuna menen muuten tutustumaan melkein valmiiseen raunin taloon. Saa nähdä mitä mieltä siellä ollaan!!

        Moikka Stade,

        Meillä on 80mm pintalaatta( siis lattiavalu ), jonka sisällä on sähkölämmityskaapelit.
        Lattiamateriaalina pääsääntöisesti pyökkiparketti,
        kun taas kosteissa tiloissa, WC:ssä ja tuulikaapissa on kaakeloinnit.
        Jokaiselle huoneelle on omat termostaattinsa
        ja niitä ohjaa päätermari.Olemme kytkeneet
        koko systeemin varaavaksi eli kolahtaa päälle
        yösähköllä, joskin voi valita myös jatkuvan lämmityksen huonekohtaisesti säädettynä -
        tämä on Designilla vakiona.
        Minusta parketti on tasaisen lämpöinen, tai
        sanoisinko "kolea". Ihan eri juttu on kosteat
        tilat, joissa kaakelit ovat miellyttävän lämpöisiä
        mutta yleisten tilojen parketti ei meillä ainakaan
        lämpeä koskaan niin kuumaksi, että se tuntuisi
        kuumalta jalkapohjissa - toisaalta tuskinpa puuparketti sellaista hehkutusta kestäisikään.

        Eipä silti, ei meillä kylmä ole - tasainen 22
        astetta taitaa mittarit näyttää.

        Sähköä kuluu vuositasolla kaikkiaan n 1100 Euroa
        johon kuuluu siis niin lämmitys, kuin käyttösähköt
        (sauna x 3/vko,liesi,LVV,kahden auton lämmitys...)
        Uskon, että lämmityskuluja voi pienentää takkaa lämmittämällä ja meillä puita poltetaankin takassa näin talviaikaan lähes päivittäin.


      • Stade
        Kimmo kirjoitti:

        Moikka Stade,

        Meillä on 80mm pintalaatta( siis lattiavalu ), jonka sisällä on sähkölämmityskaapelit.
        Lattiamateriaalina pääsääntöisesti pyökkiparketti,
        kun taas kosteissa tiloissa, WC:ssä ja tuulikaapissa on kaakeloinnit.
        Jokaiselle huoneelle on omat termostaattinsa
        ja niitä ohjaa päätermari.Olemme kytkeneet
        koko systeemin varaavaksi eli kolahtaa päälle
        yösähköllä, joskin voi valita myös jatkuvan lämmityksen huonekohtaisesti säädettynä -
        tämä on Designilla vakiona.
        Minusta parketti on tasaisen lämpöinen, tai
        sanoisinko "kolea". Ihan eri juttu on kosteat
        tilat, joissa kaakelit ovat miellyttävän lämpöisiä
        mutta yleisten tilojen parketti ei meillä ainakaan
        lämpeä koskaan niin kuumaksi, että se tuntuisi
        kuumalta jalkapohjissa - toisaalta tuskinpa puuparketti sellaista hehkutusta kestäisikään.

        Eipä silti, ei meillä kylmä ole - tasainen 22
        astetta taitaa mittarit näyttää.

        Sähköä kuluu vuositasolla kaikkiaan n 1100 Euroa
        johon kuuluu siis niin lämmitys, kuin käyttösähköt
        (sauna x 3/vko,liesi,LVV,kahden auton lämmitys...)
        Uskon, että lämmityskuluja voi pienentää takkaa lämmittämällä ja meillä puita poltetaankin takassa näin talviaikaan lähes päivittäin.

        Oliko sulla mitään vastoinkäymisiä. Ainakin pääkaupunkiseudulla muutamat ihmiset on moittinu sähköurakoitsijaa. Minnepäin itse rakensit?


      • Kimmo
        Stade kirjoitti:

        Oliko sulla mitään vastoinkäymisiä. Ainakin pääkaupunkiseudulla muutamat ihmiset on moittinu sähköurakoitsijaa. Minnepäin itse rakensit?

        Moikka Stade,

        No loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, mutta
        täytyy myöntää, että sähköurakoitsijasta (Sähkötimppa)jäi vähän sellainen hätäinen kuva.

        Ensiksikin täytyy todeta, että muutokset sähkösuunnitelmaan olivat tosi kohtuuhintaisia,
        joten teimme niitä jonkin verran;
        ( TV- / puhelinpistorasioita & halogenivaloja )

        Työn jälki on ihan kohtuullista, mutta rakennusaikainen johdotustyö jätti jälkeensä
        mm muutaman neliön haljennutta tiiliseinää, jota
        kirvesmiehet sitten kiroten purkivat ja muurasivat uudelleen (onneksi oli tiiliä ylimäärä)

        Samoin olin paljon työmatkoilla talon valmistuessa joten en tarkkaan tiennyt missä vaiheessa he olivat käyneet ja siksi myös käyttöönopastus ( lattialämmitys ja sen ohjaus )
        jäi tekemättä ja olen opetellut ne itse myöhemmin.

        Laskutus oli tehokasta; ajallaan ja oikeat summat.


    • stade

      Ens viikonloppuna meen tutustumaan tuotteeseen. Saa nähdä miltä näyttää sisältä. Päältäpäin kävin jo vilasemassa ja ihan komeen näkönen mökki oli.

      Vaikee sitä on tosiaan mieltää minkä näkönen talo on, kun kattelee pelkkää pohjakuvaa. Kun käväsee sisällä voi tulla parempia muutoksia mieleen.

      Kyllä siinä moni stressi jäis pois kun ottas tälläsen avainvalmiin paketin. Vaikka kyllä sitä joutus monessa kohdassa tinkii vaatimuksistaan. Saa nyt nähdä, mihin tässä päätyy?

      Lisää kommenteja saa (ja toivottavasti niitä tulee) heitellä.

      • Saber

        Minä myös teen kaupat Designtalosta heti kun pyrokratian pyörät nytkähtävät askeleen. Olen kuukausien selvittelyjen jälkeen pakotettu toteamaan, että hinta-laatu suhde on erittäin todennäköisesti "risaintalossa" parasta mitä Suomesta saa (avaimet käteen). Aikomus on säännöllisillä tonttikäynneillä pitää huoli siitä, että nimimerkkien Jari ja Risaintalo mainitsemat riskit minimoituisivat.

        Kiitoksia minunkin puolestani kaikista kommenteista, sekä negatiivisista että positiivisista!


      • eltero
        Saber kirjoitti:

        Minä myös teen kaupat Designtalosta heti kun pyrokratian pyörät nytkähtävät askeleen. Olen kuukausien selvittelyjen jälkeen pakotettu toteamaan, että hinta-laatu suhde on erittäin todennäköisesti "risaintalossa" parasta mitä Suomesta saa (avaimet käteen). Aikomus on säännöllisillä tonttikäynneillä pitää huoli siitä, että nimimerkkien Jari ja Risaintalo mainitsemat riskit minimoituisivat.

        Kiitoksia minunkin puolestani kaikista kommenteista, sekä negatiivisista että positiivisista!

        voi luoja, eipä ole vaatimukset kovin kummoisetkaan. Mutta onnea vaan sitten siihen "laadukkaaseen" taloosi.


      • Stade
        eltero kirjoitti:

        voi luoja, eipä ole vaatimukset kovin kummoisetkaan. Mutta onnea vaan sitten siihen "laadukkaaseen" taloosi.

        Minkä talotoimittajan paketissa asuu herra eltero? Tai minkä valmistajan pakettia itse suosittelisit ja minkä takia. Mihin laatuseikkoihin kannattaa kiinnittää huomiota? Saako samaan rahaan joltakin toiselta toimittajalata laadukkaamman avaimet käteen toimituksen?


      • Kimmo
        eltero kirjoitti:

        voi luoja, eipä ole vaatimukset kovin kummoisetkaan. Mutta onnea vaan sitten siihen "laadukkaaseen" taloosi.

        Jätän, Eltero, komenttisi omaan arvoonsa.
        Minulle ja monelle muulle se on kelvannut.

        Jos sinä Design- taloa kelpuuta, se tuskin ketään kiusaa tai pätöstä muuttaa.

        Oletko käynyt tuollaisessa talossa katsomassa ? -
        kommenttisi kun eivät niin anna ymmärtää, että
        tietäisit mistä puhut...
        Ja jos tiedät, kerro sitten tarkemmin, mikä oli
        mielestäsi huonosti.
        Kritisoi taloa tai sitä rakentanutta firmaa, mutta jätä varusteet ja pintamateriaalit huomioitta, sillä ne voi jokainen asiakas itse
        päättää ja kuuluvat enemmän makuasioiden piikkiin


      • Saber
        eltero kirjoitti:

        voi luoja, eipä ole vaatimukset kovin kummoisetkaan. Mutta onnea vaan sitten siihen "laadukkaaseen" taloosi.

        Minulle riittää oikein hyvin Design talo sisältäen tiilikaton, parketin, kaakelit, lattialämmityksen, keittiöerkkerin, parvekkeen yläkerrassa, lasipariovet, peiliovet, kaakelitakan, seinät ja katon.
        Nykyisin asun omassa, jossa varustetaso on huomattavasti heikompi, neliöitä 70 vähemmän ja hinta 100 000 mk enemmän, joten minulla ei ole pienintäkään epäselvyyttä ratkaisun suhteen.

        Tällainen perustalo kelpaa kerrostalon kasvatille oikein mainiosti=)


      • eltero
        Saber kirjoitti:

        Minulle riittää oikein hyvin Design talo sisältäen tiilikaton, parketin, kaakelit, lattialämmityksen, keittiöerkkerin, parvekkeen yläkerrassa, lasipariovet, peiliovet, kaakelitakan, seinät ja katon.
        Nykyisin asun omassa, jossa varustetaso on huomattavasti heikompi, neliöitä 70 vähemmän ja hinta 100 000 mk enemmän, joten minulla ei ole pienintäkään epäselvyyttä ratkaisun suhteen.

        Tällainen perustalo kelpaa kerrostalon kasvatille oikein mainiosti=)

        vaan se että hurrataan hinta-laatusuhteesta edes ymmärtämättä mitä sillä sitten loppujen lopuksi halutaan sanoa. Niin tai näin, kuten kaikissa mahdollisimman edullisesti myytävissä taloissa ovat tarvikkeet yms. käytettävät materiaalit, työt oltava edullisempaa hankkia kuin myytäessä. Laskiessa taloon käytettäviä työtunteja, ja verrattaessa niitä myyntihintaan alkaa selvitä kuinka laadukkaita ne tarvikkeet ja rakennelmat sitten tosiasiassa ovat. Eiköhän ne sieltä sitten ala tulla ajan myötä esiin ne "säästöt". Kyllä talossa todellakin kelpaa asua, mutta siitä huolimatta ne ovat normaalihintaisia perustaloja vaikka niissä olisi muutama muotoiltu lauta ikkunoiden ympärillä. Tietoa myös löytyy enemmän kuin olisi väliksi.


      • Saber
        eltero kirjoitti:

        vaan se että hurrataan hinta-laatusuhteesta edes ymmärtämättä mitä sillä sitten loppujen lopuksi halutaan sanoa. Niin tai näin, kuten kaikissa mahdollisimman edullisesti myytävissä taloissa ovat tarvikkeet yms. käytettävät materiaalit, työt oltava edullisempaa hankkia kuin myytäessä. Laskiessa taloon käytettäviä työtunteja, ja verrattaessa niitä myyntihintaan alkaa selvitä kuinka laadukkaita ne tarvikkeet ja rakennelmat sitten tosiasiassa ovat. Eiköhän ne sieltä sitten ala tulla ajan myötä esiin ne "säästöt". Kyllä talossa todellakin kelpaa asua, mutta siitä huolimatta ne ovat normaalihintaisia perustaloja vaikka niissä olisi muutama muotoiltu lauta ikkunoiden ympärillä. Tietoa myös löytyy enemmän kuin olisi väliksi.

        No tulihan Elteroltakin asiaa kun oikein kovasti puristi=)

        Allekirjoitan Elteron viimeisen viestin täysin! Silti tai ehkä juuri siksi, kuitenkin, en löytänyt Suomesta mitään vastaavaa kuin Designtalo, valmiina, kaikilla herkuilla, 5200mk/neliö tontti pohjat liittymät. Odotan paljon ja tuolla hintaa olen erittäin yllättynyt jos kaikki menisi kerralla putkeen. Jos menee, pelkkää plussaa!

        Jukkatalo tai Omatalo avaimet käteen udeltuna myyjiltä: vähintään 8000mk/neliö. Eli 180neliön talossa ero Designtalon eduksi on, tuota, miten tämän nyt ilmaisisi, hienoinen summa rahaa. Mutta jos minulla olisi tilillä pari milliä enemmän, saattaisin harkita uudelleen

        =)


      • cxx
        Saber kirjoitti:

        No tulihan Elteroltakin asiaa kun oikein kovasti puristi=)

        Allekirjoitan Elteron viimeisen viestin täysin! Silti tai ehkä juuri siksi, kuitenkin, en löytänyt Suomesta mitään vastaavaa kuin Designtalo, valmiina, kaikilla herkuilla, 5200mk/neliö tontti pohjat liittymät. Odotan paljon ja tuolla hintaa olen erittäin yllättynyt jos kaikki menisi kerralla putkeen. Jos menee, pelkkää plussaa!

        Jukkatalo tai Omatalo avaimet käteen udeltuna myyjiltä: vähintään 8000mk/neliö. Eli 180neliön talossa ero Designtalon eduksi on, tuota, miten tämän nyt ilmaisisi, hienoinen summa rahaa. Mutta jos minulla olisi tilillä pari milliä enemmän, saattaisin harkita uudelleen

        =)

        talon saa valmiina tuohon hintaan. Olisi syytä tosiaan hälyytyskellojen syytä soida, sillä lasku tulee muodossa tai toisessa. Tuosta hinnasta kun ei kyllä pystytä lakisääteisiä maksuja ja rakentamisesta aiheutuvia laskuja maksamaan. Hinta on ehkäpä jotenkin perusteltavissa jos kyse on "yläkertavarauksella" olevasta talosta jossa tosiaan tehdään perusvarusteinen alakerta valmiiksi, ja kuitenkin hinta on jaettu kokonaisneliöillä.


      • Saber
        cxx kirjoitti:

        talon saa valmiina tuohon hintaan. Olisi syytä tosiaan hälyytyskellojen syytä soida, sillä lasku tulee muodossa tai toisessa. Tuosta hinnasta kun ei kyllä pystytä lakisääteisiä maksuja ja rakentamisesta aiheutuvia laskuja maksamaan. Hinta on ehkäpä jotenkin perusteltavissa jos kyse on "yläkertavarauksella" olevasta talosta jossa tosiaan tehdään perusvarusteinen alakerta valmiiksi, ja kuitenkin hinta on jaettu kokonaisneliöillä.

        Yläkerta tulee toivottavasti ihan valmiiksi. Hinnastoa saa talomyyjiltä. Hälytyskellot soivat koko ajan, mutta kun ei asia ihmettelemällä parane, vaan toivottavasti muiden kokemuksia keräämällä.

        Kerron toki tuloksista ja kokemuksista sitten kun projekti etenee, toivottavasti ei jouduta lakitupaan asti, kuten "risaintalo" nimimerkin kauhuskenaarioissa...

        Olen samaa mieltä siitä, että hinta on "liian" halpa. Mutta koska ostin edellisenkin talon liian halvalla ja myin voitolla, aloin uskoa ihmeisiin.


      • stade
        Saber kirjoitti:

        No tulihan Elteroltakin asiaa kun oikein kovasti puristi=)

        Allekirjoitan Elteron viimeisen viestin täysin! Silti tai ehkä juuri siksi, kuitenkin, en löytänyt Suomesta mitään vastaavaa kuin Designtalo, valmiina, kaikilla herkuilla, 5200mk/neliö tontti pohjat liittymät. Odotan paljon ja tuolla hintaa olen erittäin yllättynyt jos kaikki menisi kerralla putkeen. Jos menee, pelkkää plussaa!

        Jukkatalo tai Omatalo avaimet käteen udeltuna myyjiltä: vähintään 8000mk/neliö. Eli 180neliön talossa ero Designtalon eduksi on, tuota, miten tämän nyt ilmaisisi, hienoinen summa rahaa. Mutta jos minulla olisi tilillä pari milliä enemmän, saattaisin harkita uudelleen

        =)

        Tossa laskeskelin neliöhintaa 102 neliöiselle raunin talolle.
        -Talopaketti 111.890€
        -Pohjat per. jälk. maatyöt n.10000€
        -Varusteet n.1000€
        -Työmaan siivous suojaus n.200€
        -Rakennuttajakustannukset n.2500€
        -Luvat ja liittymät n.6000€
        -Työmaa sähkö ja vesi n.850€
        =132.440€ =787.452 mk. (ilman muutoksia)

        Eli neliölle tulisi hintaa kaikkiaan 1298€=7720mk.


      • Saber
        stade kirjoitti:

        Tossa laskeskelin neliöhintaa 102 neliöiselle raunin talolle.
        -Talopaketti 111.890€
        -Pohjat per. jälk. maatyöt n.10000€
        -Varusteet n.1000€
        -Työmaan siivous suojaus n.200€
        -Rakennuttajakustannukset n.2500€
        -Luvat ja liittymät n.6000€
        -Työmaa sähkö ja vesi n.850€
        =132.440€ =787.452 mk. (ilman muutoksia)

        Eli neliölle tulisi hintaa kaikkiaan 1298€=7720mk.

        Laskeskelin hintaa Jyrintalolle muutoksilla.
        - Talopaketti 159kE
        - pohjat 10kE
        - Varusteet 1kE
        - Työmaan suojaus siivous 0.2kE
        - Rakennuttajakustannukset 2.5kE
        - Luvat ja liittymät 6kE
        - Työmaa sähkö vesi 0.85kE
        = 180kE/180neliötä = 1KE/neliö = 5.94573kmk/neliö

        Osan luvuista lainasin edellisestä viestistä. Toki kulut ovat erilaisia 102 neliön kuin 180 neliön tapauksessa.
        Lisäksi joku rakennuttaa porakaivon, joku saa työmaaveden järvestä, jollain on kunnalliset letkut.

        Muutoksiin siis sisältyy parveke, keittiöerkkeri, tiilikatto, isompi takka, peiliovet, lasipariovetx2, kolmas ulko-ovi, 3kE:lla paranteluja keittiön kaapistoihin.


      • stade
        Saber kirjoitti:

        Laskeskelin hintaa Jyrintalolle muutoksilla.
        - Talopaketti 159kE
        - pohjat 10kE
        - Varusteet 1kE
        - Työmaan suojaus siivous 0.2kE
        - Rakennuttajakustannukset 2.5kE
        - Luvat ja liittymät 6kE
        - Työmaa sähkö vesi 0.85kE
        = 180kE/180neliötä = 1KE/neliö = 5.94573kmk/neliö

        Osan luvuista lainasin edellisestä viestistä. Toki kulut ovat erilaisia 102 neliön kuin 180 neliön tapauksessa.
        Lisäksi joku rakennuttaa porakaivon, joku saa työmaaveden järvestä, jollain on kunnalliset letkut.

        Muutoksiin siis sisältyy parveke, keittiöerkkeri, tiilikatto, isompi takka, peiliovet, lasipariovetx2, kolmas ulko-ovi, 3kE:lla paranteluja keittiön kaapistoihin.

        Samaa laskin itekkin. Isompi ois halvempi neliöhinnaltaan. Minunkin tekis mieli 122 neliöistä pirkon taloa, mutta hinnanerolla saa rakennettua vaikka autotallin muuta mukavaa.


    • stade

      Hyvin ristiriitaisia mielipiteitä tuntuu tämä Design-talo herättävän. Itse olen kanssa halpaa hintaa ihmetelly ja yleensä olen sitä mieltä, että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa".

      Mutta aiheesta hieman livetäkseni, myyhän esim. Keskisen veljesten kyläkauppa kanssa samaa tavaraa kun muut, mutta huomattavasti halvemmalla. Ja jos Herra keskiseltä asiaa tiedustellaan, niin hän sanoo, että "voitto tehdään tavaraa ostettaessa ei myytäessä".

      Ei kai tällanen firma sais hirveen kauan jatkaa toimintaansa, jos kaikki lakisääteiset maksut olisi maksamatta. Käsittääkseni on pyöriny samalla nimelläkin pitempään kuin ainakin Rosendahl.

      • stade

        Kävin tutustumassa melkeen valmiiseen taloon. Siellä timpurit manaili kun ruiskumiehet oli himppasen myöhässä. Omat hommat seisoo kun joutuu toisia ootteleen. Talo oli muuten kivan näkönen, ihan hyvin välttäs meidän perheelle. Pieniä vastoinkäymisiä on ollut tälläkin työmaalla, mutta ei mitään isompaa.

        Ainakin tähän taloon on tehty muutoksia ja hyvin nuo on onnistunu. Hinnat on kuulemma nousussa. Ens vuonna pitäs hinnan pompsahtaa n. 2500 erkkiä ylöspäin.


      • Saber
        stade kirjoitti:

        Kävin tutustumassa melkeen valmiiseen taloon. Siellä timpurit manaili kun ruiskumiehet oli himppasen myöhässä. Omat hommat seisoo kun joutuu toisia ootteleen. Talo oli muuten kivan näkönen, ihan hyvin välttäs meidän perheelle. Pieniä vastoinkäymisiä on ollut tälläkin työmaalla, mutta ei mitään isompaa.

        Ainakin tähän taloon on tehty muutoksia ja hyvin nuo on onnistunu. Hinnat on kuulemma nousussa. Ens vuonna pitäs hinnan pompsahtaa n. 2500 erkkiä ylöspäin.

        Totta tuo hintojen nousu vuoden alusta. Myyjä väitti, että uudella kalliimmalla hinnalla ei ole mitään tekemistä uusien lämmöneristysmääräysten kanssa, mutta enpä tiedä miksi muuten hinnat nousisivat.


      • stade
        Saber kirjoitti:

        Totta tuo hintojen nousu vuoden alusta. Myyjä väitti, että uudella kalliimmalla hinnalla ei ole mitään tekemistä uusien lämmöneristysmääräysten kanssa, mutta enpä tiedä miksi muuten hinnat nousisivat.

        Mulle myyjä väitti, että hinnan nousu johtuu timpureiden kovasti nousseista palkoista! Työmaalla kyllä timpuri oli vähän eri mieltä asiasta! Taitaa muutkin vuoden alussa tarkistella hintojaan. Kävin nimittäin jututtamassa plania talojen edustajaa, joka kertoi kanssa hintojen noususta.

        Eikös tämä design talo ole motivoittaja matalaenergia talo? Ainakin malli "viljamin talo" oli siinä kilpailussa mukana. Tuli vielä kahdeksan parhaan joukkoon. Eikös silloin pitäis olla energiaratkaisut kunnossa?


      • Saber
        stade kirjoitti:

        Mulle myyjä väitti, että hinnan nousu johtuu timpureiden kovasti nousseista palkoista! Työmaalla kyllä timpuri oli vähän eri mieltä asiasta! Taitaa muutkin vuoden alussa tarkistella hintojaan. Kävin nimittäin jututtamassa plania talojen edustajaa, joka kertoi kanssa hintojen noususta.

        Eikös tämä design talo ole motivoittaja matalaenergia talo? Ainakin malli "viljamin talo" oli siinä kilpailussa mukana. Tuli vielä kahdeksan parhaan joukkoon. Eikös silloin pitäis olla energiaratkaisut kunnossa?

        Myyjä tosiaan väitti, että talo olisi jo nykyisellään uusissa, ensi lokakuussa tulevissa lämmöneristysspekseissä. Ehkä on ihan järkevää nostaa katteita 2.5% niiden imussa, joilla materiaalikulut oikeasti nousevat.


      • stade

        Mitä mieltä ootte pitsikaiteista? Minä ainakin meinasin vaihtaa vähän perinteisempään malliin. On vähän yliromanttisen näköstä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe