allergiaa aiheuttamaton kissa?!/hypoallergeeninen kissa

Allerginen Kissanystävä

Hei, eilisessä Hesarissa (ti 5.7.06) oli tiede ja ympäristö sivulla juttu jostain uudesta tiedekirjasta joka on geeniteknologiasta. en nyt muista sivua, mutta se löytyy kyllä, koska jutun kuvituksena on mustan ja valkean kissan kuva. kuvatekstissä sanottiin, että geeniteknologian avulla on onnistuttu tekemään hypoallergeeninen kissa eli kissa joka ei aiheuta allergiaa. kissojen pitäisi tulla myyntiin ensi vuonna.

onko jollakin lisätietoa tai mistähän voisin etsiä lisää? olen kissoille tosi pahasti allerginen ja lapsena kissamme jouduttiin antamaan pois. mutta tämähän saattaa antaa uutta toivoa myös mulle, että meillä olisi vielä joskus kissa!

5

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamalalta

"kissojen pitäisi tulla myyntiin ensi vuonna"

Geeniteknologialla kaiki on mahdollista, kuulostaa kamalalta...

• Kissanystävä

• Kääkkelis
        Kissanystävä kirjoitti:

tässä linkki jonka löysin:

http://www.allerca.com/

Siis eläimestä on tehty lelu, jonka voi tilata postimyynnistä?
        Mukaan saa kissan kynsiin laitettavat suojukset, ettei kissa vahingossakaan pääse toteuttamaan luontaista toimintaansa, eli irroittamaan kynsien kuollutta kuorikerrosta raapimapuuhun tms.

Joopa joo, just näin.

Mitä seuraavaksi? "Tilaa oma kissanpentu valmiiksi sävytettynä päiväpeittoosi sopivaksi. Kissan turkki värjätään lisäämällä ravintoon täysin vaarattomia* väriaineita.
        * Rottakokeissa LD50 1 mg/vrk."

Ärh!

• biologi

on kyllä totta, että tällainen kissa on saatu kehitettyä. Teknologia perustuu siihen, että niiden geenien, jotka koodaavat ihmiselle allergiaa aiheuttavia proteiineja, toiminta estetään. Hintahan näillä kissoilla olisi 3000 eurosta ylöspäin. minulla ainakin kysymyksiä herätti se, että mitä näiden geenien poistaminen kissalle aiheuttaa. Ei se varmaan ihan huvikseen kyseisiä proteiineja tuota. vaikutukset varmaan nähdään tulevaisuudessa.

• Nimetön

siitä on lukenu vähän ennenki täällä..toi ois silleen hyvä juttu mut just se et mitä se sit kissoille aiheuttaa..?..Sit kun noi tulee suomeen niin maksavat varmaan pienen omaisuuden vaikka mikäs siinä jos rahaa on ja rakastaa kissoja mutta on allerginen..mutta varmaan aika harva..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1206
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1179
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe