Hei, eilisessä Hesarissa (ti 5.7.06) oli tiede ja ympäristö sivulla juttu jostain uudesta tiedekirjasta joka on geeniteknologiasta. en nyt muista sivua, mutta se löytyy kyllä, koska jutun kuvituksena on mustan ja valkean kissan kuva. kuvatekstissä sanottiin, että geeniteknologian avulla on onnistuttu tekemään hypoallergeeninen kissa eli kissa joka ei aiheuta allergiaa. kissojen pitäisi tulla myyntiin ensi vuonna.
onko jollakin lisätietoa tai mistähän voisin etsiä lisää? olen kissoille tosi pahasti allerginen ja lapsena kissamme jouduttiin antamaan pois. mutta tämähän saattaa antaa uutta toivoa myös mulle, että meillä olisi vielä joskus kissa!
allergiaa aiheuttamaton kissa?!/hypoallergeeninen kissa
5
741
Vastaukset
- kamalalta
"kissojen pitäisi tulla myyntiin ensi vuonna"
Geeniteknologialla kaiki on mahdollista, kuulostaa kamalalta...- Kääkkelis
Kissanystävä kirjoitti:
tässä linkki jonka löysin:
http://www.allerca.com/Siis eläimestä on tehty lelu, jonka voi tilata postimyynnistä?
Mukaan saa kissan kynsiin laitettavat suojukset, ettei kissa vahingossakaan pääse toteuttamaan luontaista toimintaansa, eli irroittamaan kynsien kuollutta kuorikerrosta raapimapuuhun tms.
Joopa joo, just näin.
Mitä seuraavaksi? "Tilaa oma kissanpentu valmiiksi sävytettynä päiväpeittoosi sopivaksi. Kissan turkki värjätään lisäämällä ravintoon täysin vaarattomia* väriaineita.
* Rottakokeissa LD50 1 mg/vrk."
Ärh!
- biologi
on kyllä totta, että tällainen kissa on saatu kehitettyä. Teknologia perustuu siihen, että niiden geenien, jotka koodaavat ihmiselle allergiaa aiheuttavia proteiineja, toiminta estetään. Hintahan näillä kissoilla olisi 3000 eurosta ylöspäin. minulla ainakin kysymyksiä herätti se, että mitä näiden geenien poistaminen kissalle aiheuttaa. Ei se varmaan ihan huvikseen kyseisiä proteiineja tuota. vaikutukset varmaan nähdään tulevaisuudessa.
- Nimetön
siitä on lukenu vähän ennenki täällä..toi ois silleen hyvä juttu mut just se et mitä se sit kissoille aiheuttaa..?..Sit kun noi tulee suomeen niin maksavat varmaan pienen omaisuuden vaikka mikäs siinä jos rahaa on ja rakastaa kissoja mutta on allerginen..mutta varmaan aika harva..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551206
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911179Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112768Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12707
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72603