Mitä mieltä finnairin E170 koneesta? Kokemuksia jollain?
Embraer-170
13
2855
Vastaukset
- kotimaanlennolla
olin ja kone vaikutti ihan hienolta. Lentoaika oli sama kuin Airbussilla,eli huomattavasti nopeampi kuin ATR:lla. Siisti, valoisa ja äänetön pikkusuihkari.
- tykännyt
Pari kertaa lentänyt ja penkit oli kurjat.
Ahtaampaa kuin lomalento757:ssa koska jalkoja
ei saa edessäolevan penkin alle.
Muutenkin koneessa jotenkin ahdas tunnelma.
Ennemmin lennän vaikka hitaammalla
ATR72-potkurikoneella. - on ollut
tykännyt kirjoitti:
ATR72-potkurikoneella.No pari lento on tullut lennettyä ja mielestäni koneen matkustamo on ihan mukava. Itse ainakin pidin konetta riittävän väljänä ja jopa 3. viimeisella penkkirivillä jalkatilaa oli riittävästi. Ilmeisesti myös takariveillä on 32" penkinvälit, yleensähän penkkienväli pienenee koneen takaosaa kohti.
Aivan varmasti kone ei ole ahtaampi kuin Finnairin lomalennoilla käyttämä Boeing 757-kone, jossa penkinväli on 29.5".
Ainoa negattivinen tuntuma on, että ikkunat ovat normaalia harvemmassa, mutta toisaalta ne ovat normaalia suuremmat.
Sympaattinen pikkujetti mielestäni. - kulkine
tykännyt kirjoitti:
ATR72-potkurikoneella.No jos Embraerissa tuntuu ahtaalta, niin ei ATR:ssä ainakaan sen tilavammalta tunnu. Lisääksi ATR on hitauden lisäksi paljon meluisampi ja vanhan oloinen. Kun kone ottaa kierroksia, ATR ravistaa, rämisee, resonoi, nitisee ja natisee. Embraeri kulkee mukavasti, on ATR:n verrattuna kuin mersu ladan rinnalla. Ja ATR:llä matkan teko on kuin höyrykoneella ajettaisi, paljon melua mutta matka ei tunnu vaan edistyvän. Tuo jalkojen sopiminen edessä olevan penkin alle, pitääpä ensi keran ihan ajatella. Tähän asti olen potkaissut laukun sinne niin kuin yleensäkin, enkä ole huomannut, että jaloilla olisi sen ahtaampaa ollut kuin muillakaan koneilla, varsinkaan ATR:llä matkustaessa. Ja penkitkin on paljon paremmat kuin ATR:ssä, ainakin tällaisen suht rotevan kaverin alla... Jos itsellä on mahdollisuus aikataulun puitteissa valita, lennänkö Embraerilla vai ATR:llä, niin aivan varmasti ATR jää kakkoseksi.
- hieno kone
Tervehdys
1 x tuli lennettyä viime syksynä Hki-Vaasa reitillä E170:llä.
Konetyyppi on hiljainen ja siisti kaikin puolin.
Itse olen 185cm pitkä, joten istuminen oli ahtaan oloista. Onneksi tämänkertainen lento ei ollut pitkä.
Kone on hieno, valoisa ja avara. Olisko avaraoloisuudessa ainakin tingitty penkkien mataluudesta, joten pitkäkoipisilla istuma-asento ei ole mukava penkkien vielä ollessa kovat.
Polvet olivat kiinni edessä olevan istuimessa. Penkkien selkänojat ovat matalat ja kaarevat, joten pitkällä henkilöllä ei mitään mahdollisuutta lepuuttaa päätä selkänojassa.
Finnair on laittanut paljon penkkejä kyseeseen konetyyppiin 76 kpl, joten näin pitkällä henkilöllä en lähde kyseisellä E170:llä matkustamaan euroopan reiteille. Puolalainen LOT käyttää samaa konetyyppiä, jossa on vain 70 kpl penkkejä. Mielummin valitsen Airbus -lennon kotimaiselta yritykseltä tai käytän toisen kotimaisen yrityksen MD 90 tai Avro RJ 85 / RJ 99 matkustettaessa kotimaassa tai skandinavian/euroopan lennoilla.
Tsemppiä.- Passanger 57
Penkkien lukumäärän vertailu ei anna oikeata kuvaa. Finnairin koneissa ei ole edessä vessaa, LOTilla on. Tästä syntyy 6 istumapaikan ero. Jalkatila empussa vastaa bussia.
- jättivessat
Passanger 57 kirjoitti:
Penkkien lukumäärän vertailu ei anna oikeata kuvaa. Finnairin koneissa ei ole edessä vessaa, LOTilla on. Tästä syntyy 6 istumapaikan ero. Jalkatila empussa vastaa bussia.
Johan on isot vessat LOTILLA kun
olettuu läpi koko koneen ja muutaman penkkirivin
elvyinenkin. - ahtaita
Tuossa penkkien mataluudessa olet oikeassa ja se voi olla tietenkin hankala pidemille matkustajille.
Blue1:n MD-90 en ole lentänyt, mutta sen Avroilla on tullut lennettyä ja voisin sanoa, että huomattavan ahtaat ovat. Lensin silloin kun ne olivat ihan uudet, silloin oli mukavat jalkatilat, mutta nykyisin penkinvälit ovat ahtaat. Ovat lisänneet penkkien lukumäärää koneisiinsa. - penkit?
ahtaita kirjoitti:
Tuossa penkkien mataluudessa olet oikeassa ja se voi olla tietenkin hankala pidemille matkustajille.
Blue1:n MD-90 en ole lentänyt, mutta sen Avroilla on tullut lennettyä ja voisin sanoa, että huomattavan ahtaat ovat. Lensin silloin kun ne olivat ihan uudet, silloin oli mukavat jalkatilat, mutta nykyisin penkinvälit ovat ahtaat. Ovat lisänneet penkkien lukumäärää koneisiinsa.kai tiesit että samoja avroja ahdetaan 3 3 -periaatteella kun pululla on 3 2?
- vierekkäis...
penkit? kirjoitti:
kai tiesit että samoja avroja ahdetaan 3 3 -periaatteella kun pululla on 3 2?
määrä vaikuta jalkatilaan IDIOOTTI
- vaivautua..
vierekkäis... kirjoitti:
määrä vaikuta jalkatilaan IDIOOTTI
eipä tietenkään vaikuta, mutta tilanpuutteeseen ja ahtauteen kyllä. sitä paitsi pulu poisti RJ85 -koneistaan edessä olevan siivouskaapin jotta saadaan kahdeksastoista penkkirivi koneeseen.
RJ100 koneissa taas on pidempi putki ja 21 pnekkiriviä.
- Emppu82
Tuo antaa kyllä Empusta vähän isomman kuvan, kun mitä oikeasti on. ;)
Ahdas, mutta todella symppis kone..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161