KUNTALISÄ Porvooseen?

Äippä

Keväälllähän kerättiin nimilistaa kuntalisää varten, joka olis muuten mahtava juttu jos sellanen tulis mut tietääkö kukaan onko siinä asiassa menty yhtään etiäpäin? Onko tullut vastausta ylemmältä taholta?

18

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuules

      huhupuheiden mukaan ne rahat jotka ois käytetty kuntalisän rahoittamiseen meni tämän Grönmanin wilhelm Å ravintolan katukivetyksien uusimiseen eli nyt meidät lapset voi sitten nauttia uudesta kivetyksestä ravintolan ympärillä et se siitä kuntalisästä....

      • pesästä

        Ja jos tuon jälkeen jotain olisi jäänyt niin nyt sekin menee uuden kaupunginjohtajan valintasekoiluihin. Siis ainoa kuntalisä Porvoossa on jatkossakin sisällytetty jo veroäyriin :-D


    • töihin

      älkääkä odotelko kaiken maailman lisiä!!!!

      • vain

        Nämä yhteiskunnasta vieraantuneet yh-äidit sun muut eivät tiedä mitä on työnteko, tuskin ovat päivääkään töissä olleet. Ovat aina eläneet kaikenmaailman tuilla, eivätkä edes tiedä mistä ne rahat niiden tukien maksuun tulevat. Asennekin on tyyliä "Miks mennä töihin kun saman verran fyrkkaa saa tekemättä mitään".

        Porvoolisän saa, kun menee duuniin ja päästää muutaman tunnin ylkkää joka päivä, siinä on hyvä porvoolisä. Muita lisiä ei tarvita, jos joku on eri mieltä, niin muuttakoot vaikka kuopioon kuopiolisän perässä...


      • sinä
        vain kirjoitti:

        Nämä yhteiskunnasta vieraantuneet yh-äidit sun muut eivät tiedä mitä on työnteko, tuskin ovat päivääkään töissä olleet. Ovat aina eläneet kaikenmaailman tuilla, eivätkä edes tiedä mistä ne rahat niiden tukien maksuun tulevat. Asennekin on tyyliä "Miks mennä töihin kun saman verran fyrkkaa saa tekemättä mitään".

        Porvoolisän saa, kun menee duuniin ja päästää muutaman tunnin ylkkää joka päivä, siinä on hyvä porvoolisä. Muita lisiä ei tarvita, jos joku on eri mieltä, niin muuttakoot vaikka kuopioon kuopiolisän perässä...

        olet ihme tyyppi.
        ei kaikki aattele samalla tavalla kun sinä. ja sitäpaitsi voisit kyllä ottaa noista rahaasioista selvää ennen kun rupeet siinä uhoomaan!!!! ensinnäkään ei paljoo rahaa hoitotuesta saa, ei ees vuokraa maksettuu. toiseksi on semmoisiakin vanhempia jotka haluavat hoitaa lapsiansa kotona niin pitkään kuin mahdollista, ei niitä lapsia synnytetä siksi että ne äkkiä kasvaisi isoiksi!!!


    • Äippä

      Kyllä tässä on töitä paiskittu ennenkuin saatiin oma pieni mussukka maailmaan ja töitä tullaan vielä paiskimaan MONTA vuotta mutta vuoden haluan vielä nautiskella lapseni kanssa kotona ja kotihoidontuki on aikast surkea vaikka kyllä silläkin elää, kun on pakko!
      Itse olen lastentarhanopettaja ja tiedän millaista on laittaa pienen pieni lapsukainen päivähoitoon, enkä halua vielä sitä omalle lapselleni jos ei ole ehdoton pakko, eikä onneksi ole :)

    • ihmeessä

      Mikä siinä oikein nykyään on että omien lapsien hoidosta pitää saada kunnalta kaikenmaailman lisiä ja tukea.Hoitopaikat on niin hyviä että menkää töihin älkääkä odottakao että yhteiskunta maksaa äitien kotonaolon.Kyllä meistä jokainen kait mieluummin kotona lepäilisi kunnan kustannuksella. Mutta kun se vaan on niin että jonkun on maksettava verojakin että laiskat saa kunnilta avustuksia.

      • Kokemusta on

        Kuntalaisten aloitteiden käsittely vie kauan.
        Virkamiehet valmistelee pitkään ja luottamushenkilöt saavat ottaa kantaa ties koska.


      • hyviä???

        Ei todellakaan. Sellasta juttua kuultu parista päiväkodista, että huh,huh... Tapahtui päiväkodissa mitä hyvänsä, niin edes kaupunki ei puutu siihen. Suojeluverkko toimii hyvin, ei muu!
        Parempi kasvattaa lapsi kouluikään kotona. Niin tehtiin ennen vanhaankin.


      • hyviä??? kirjoitti:

        Ei todellakaan. Sellasta juttua kuultu parista päiväkodista, että huh,huh... Tapahtui päiväkodissa mitä hyvänsä, niin edes kaupunki ei puutu siihen. Suojeluverkko toimii hyvin, ei muu!
        Parempi kasvattaa lapsi kouluikään kotona. Niin tehtiin ennen vanhaankin.

        ..lapsemme ilman kuntatukia ja vaimon hoidossa vauvasta omaan kotiin saakka= >20v


      • ppp
        hyviä??? kirjoitti:

        Ei todellakaan. Sellasta juttua kuultu parista päiväkodista, että huh,huh... Tapahtui päiväkodissa mitä hyvänsä, niin edes kaupunki ei puutu siihen. Suojeluverkko toimii hyvin, ei muu!
        Parempi kasvattaa lapsi kouluikään kotona. Niin tehtiin ennen vanhaankin.

        Mutta siinä vaiheessa kun lapsesi on esikoulussa, alkaa päiväkoti viisaat näkemään lapsesi kehityksessä kaiken näköisiä puutteita, kun päiväkoti temput eivät suju muiden tahdissa. Sinulla pitää olla tahtotila päällä että selviät tästä karusellista. Lapsen paraspaikka on kotona ja sen jälkeen tulevat laitoshoidot.


      • Josko..?
        enoc kirjoitti:

        ..lapsemme ilman kuntatukia ja vaimon hoidossa vauvasta omaan kotiin saakka= >20v

        Jos tyttäresi on kaunis, niin voisn ihan mieluusti järjestää teille lapsenlapsia, eikö olisikin mukavaa?


      • hmm*
        ppp kirjoitti:

        Mutta siinä vaiheessa kun lapsesi on esikoulussa, alkaa päiväkoti viisaat näkemään lapsesi kehityksessä kaiken näköisiä puutteita, kun päiväkoti temput eivät suju muiden tahdissa. Sinulla pitää olla tahtotila päällä että selviät tästä karusellista. Lapsen paraspaikka on kotona ja sen jälkeen tulevat laitoshoidot.

        Tuo pitää paikkansa, sillä minäkin hoidin lapseni kotona ja sen jälkeen tuli esikoulu nuoremmalle. Vanhempi osasi onneksi lukea ja kirjoittaa jo ennen kouluun alkua, sillä esikoulu ei sillon ollut mahdollista sinä vuonna.
        Voi niitä reppanoita jotka joutuu ennen kukonlaulua nousemaan lähteäkseen hoitoon. Mihin tää maailma on mennyt.:(


    • Hopo

      Porvoossa on jo kuntalisä... ainakin kaikissa vähittäiskaupan hinnoissa.
      t.helsingissä/vantaalla ostoksensa tekevä

    • helvetti

      Helvettiin koko kuntalisä. Minkä ihmeen syystä nykyäjän äidit eivä pärjää, kun aina pitää olla kaikenmaalliset tuet mukana.

      • se näin?

        Kun on paljon saatu niin osataan vaatia!


      • proto
        se näin? kirjoitti:

        Kun on paljon saatu niin osataan vaatia!

        Hoitopaikka maksaa kunnalle monta sataa euroa/kk, jos kunta myöntäisi kotiäideille kuntalisää esim 150€ niin nämä ehkä pysyvät kauempaa kotona hoitamassa lapsiaan ja kunta säästää silloin monta euroa/kk/lapsi..


      • jos vielä
        proto kirjoitti:

        Hoitopaikka maksaa kunnalle monta sataa euroa/kk, jos kunta myöntäisi kotiäideille kuntalisää esim 150€ niin nämä ehkä pysyvät kauempaa kotona hoitamassa lapsiaan ja kunta säästää silloin monta euroa/kk/lapsi..

        Ja jos vielä kaikille maksettaisiin kansalaispalkkaa kotona lorvimisesta, niin kenenkään ei tarvitsisi käydä töissä eikä luonnollisesti viedä muksujaan hoitoon, joten hoitopaikat voitaisiin lakkauttaa ja näinollen kunta säästäisi tuhansia euroja kuukaudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe