Ilmavaivat

mjk

miten noiden ilmavaivojen kanssa kuuluu toimia esim. päivällisillä? Ymmärrän kyllä että pitäisi pidätellä ja käydä esim. vessassa päästämässä paineita, mutta jos on vatsa ihan sekaisin ja ilmattaa koko ajan niin eihän silloin voi missään vessassa kokoaikaa hypätätä? Eli jos ilmavaivat sattuvat olemaan vielä kovaäänisiä että kaikki varmasti huomaavat niin miten kuuluu toimia? Pitäisikö olla niinkuin ei mitään vai pyydellä anteeksi? Tuo anteeksipyytelykin on tietysti vähän hankalaa jos sitä pitää tehdä koko ajan, eli riittääkö että pyytää kerran anteeksi ja selittää että nyt on vähän tälläistä vaivaa ja sen jälkeen voisi ikäänkuin päästellä vapaammin ilman anteeksipyytelyitä? Luulisin että tuo viimeisin olisi paras vaihtoehto, eihän kukaan halua puhua joistain ilmavaivoista koko ajan esim. hienoilla juhlapäivällisillä? Halusin vain kysyä tätä asiaa kun minulla on usein tuollaista vaivaa ja nyt olisi juhliakin tiedossa.

39

35190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chi

      ...ja pysyisin siellä kunnes pahin olisi mennyt ohi. Jos on vatsa sekaisin, hiilitabletti naamaan niin helpottaa kummasti. Itse osana seuruettasi en arvostaisi "selittelyä", jos kokisit sen oikeutena alkaa päästelemään ilmaa; se "ilma" nimittäin haisee ja pilaa tehokkaasti myös ruokahalun. Itse olen meinannut oksentaa toisen pierun hajusta, joten pidäthän mielessä yliherkät..?

      • mjk

        vessassakaan voi olla koko iltaa. Jos on esim. syönyt jäätelöä voi ilmavaivoja olla kovinkin pitkän aikaa :(


      • Immu
        mjk kirjoitti:

        vessassakaan voi olla koko iltaa. Jos on esim. syönyt jäätelöä voi ilmavaivoja olla kovinkin pitkän aikaa :(

        Perusasioita: jos ollaan menossa päivällisille tai vierailulle niin tietenkin vältetään näitä ruoka-aineita, joista tulee vatsa- ja ilmavaivoja. Lisäksi otetaan tarvittaessa asiaankuuluvat lääkkeet tai laktaasientsyymipillerit tms. mukaan tai otetaan ne jo etukäteen. Samoin myös itse päivällisillä kannattaa välttää näitä ruoka-aineita, joista tietää tulevan ongelmia.

        JOs sitten jokin ruoka-aine aiheuttaa itse tilaisuudessa vatsavaivoja niin ei todellakaan aleta paukutella muiden läsnäollessa vaan mennään vessaan tai esim. ulos, jossa ei ole muita ja ilma vaihtuu hyvin ja päästellää ylimääräiset ilmat siellä.

        JOs tilanne on ihan mahdoton niin pyydetään kauniisti anteeksi ja kerrotaan, että on sairastunut ja lähdetään kotiin.


      • eräs vaan
        mjk kirjoitti:

        vessassakaan voi olla koko iltaa. Jos on esim. syönyt jäätelöä voi ilmavaivoja olla kovinkin pitkän aikaa :(

        Etketistä en tiedä, mutta minun mielestä fiksuinta on pidätellä niin paljon, kuin mahdollista. Käydä silloin tällöin vessassa haisemassa enimmät ja kun nämä keinot on käytetty niin saastuttaa mahdollisimman huomaamattomasti, enempiä anteeksi pyytämättä. Anteeksipyyntö, mahdollisen selityksen kera vain, jos joku katsoo kovin tuimasti tai muuten selvästi ilmaisee huomanneensa saastutuksen.

        Jos tilassa on mahdollista liikkua (siis ei päivälliset, vaan esim. coctail tilaisuus) pyri saastuttamaan ilmaa ikkunan läheisyydessä tai poikkea ulos "nauttimaan raikkaasta ilmasta" tai siirry ainakin vähän sivummalle.

        Fiksua on myös välttää ennen tälläistä tilaisuutta ruokia joiden tiedät aiheuttavan itsellesi ilmavaivoja.


      • mjk
        Immu kirjoitti:

        Perusasioita: jos ollaan menossa päivällisille tai vierailulle niin tietenkin vältetään näitä ruoka-aineita, joista tulee vatsa- ja ilmavaivoja. Lisäksi otetaan tarvittaessa asiaankuuluvat lääkkeet tai laktaasientsyymipillerit tms. mukaan tai otetaan ne jo etukäteen. Samoin myös itse päivällisillä kannattaa välttää näitä ruoka-aineita, joista tietää tulevan ongelmia.

        JOs sitten jokin ruoka-aine aiheuttaa itse tilaisuudessa vatsavaivoja niin ei todellakaan aleta paukutella muiden läsnäollessa vaan mennään vessaan tai esim. ulos, jossa ei ole muita ja ilma vaihtuu hyvin ja päästellää ylimääräiset ilmat siellä.

        JOs tilanne on ihan mahdoton niin pyydetään kauniisti anteeksi ja kerrotaan, että on sairastunut ja lähdetään kotiin.

        voi pois lähteä kesken kaiken kun on kutsuttu. Aika epäkohteliasta se olisi, huolestuvat vielä ja luulevat oikeasti sairaaksi.


      • Chi
        mjk kirjoitti:

        voi pois lähteä kesken kaiken kun on kutsuttu. Aika epäkohteliasta se olisi, huolestuvat vielä ja luulevat oikeasti sairaaksi.

        ...jos kerran ilmaa tulee niin paljon, ettei voi pidättää. Tarkoitan siis, että kelpaa aivan hyvin mielestäni syyksi lähteä kotiin! Juhlia tulee aina lisää, mutta seurassa piereskely tuhoaa herkästi ihmisten "hyvät" mielipiteet sinusta- ja tahdotko olla muistettuna "piereskelijänä"?

        Sitä en käsitä, että miksi jankkaat vastaan- kuten sanoin jo, hiilitabletti tai kaksi poistaa alle vartissa suurimman osan ilmasta ja toinenkin henkilö ehdotti laktaasipillerin tms. ottamista! Miksi söisit "pierettäviä" ruoka-aineita juhlissa? Voit aivan hyvin kieltäytyä esim. jäätelöstä, syitä seuraavat:

        "Sairastan laktoosi-intoleranssia/maitoallergiaa"
        "Olen yliherkkä/allerginen maitotuotteille"
        "En pidä makeasta/hampaani kärsivät kylmästä".

        Kaikki noista ovat varmasti aivan hyväksyttyjä syitä ja olen kuullut noita myös käytettävän. Miksi siis haraat vastaan, haluatko kenties väkisin löytää syyn piereskellä juhlaseurassa..?


      • öööööö
        eräs vaan kirjoitti:

        Etketistä en tiedä, mutta minun mielestä fiksuinta on pidätellä niin paljon, kuin mahdollista. Käydä silloin tällöin vessassa haisemassa enimmät ja kun nämä keinot on käytetty niin saastuttaa mahdollisimman huomaamattomasti, enempiä anteeksi pyytämättä. Anteeksipyyntö, mahdollisen selityksen kera vain, jos joku katsoo kovin tuimasti tai muuten selvästi ilmaisee huomanneensa saastutuksen.

        Jos tilassa on mahdollista liikkua (siis ei päivälliset, vaan esim. coctail tilaisuus) pyri saastuttamaan ilmaa ikkunan läheisyydessä tai poikkea ulos "nauttimaan raikkaasta ilmasta" tai siirry ainakin vähän sivummalle.

        Fiksua on myös välttää ennen tälläistä tilaisuutta ruokia joiden tiedät aiheuttavan itsellesi ilmavaivoja.

        että yleensä tollasissa jäykissä tilaisuuksissa alkaa hermostuttamaan ja se saa vatsan sekaisin. Seuraavana alkaakin pierettämään ihan tajuttomasti. Tämä on ainainen ongelma.


      • mjk
        Chi kirjoitti:

        ...jos kerran ilmaa tulee niin paljon, ettei voi pidättää. Tarkoitan siis, että kelpaa aivan hyvin mielestäni syyksi lähteä kotiin! Juhlia tulee aina lisää, mutta seurassa piereskely tuhoaa herkästi ihmisten "hyvät" mielipiteet sinusta- ja tahdotko olla muistettuna "piereskelijänä"?

        Sitä en käsitä, että miksi jankkaat vastaan- kuten sanoin jo, hiilitabletti tai kaksi poistaa alle vartissa suurimman osan ilmasta ja toinenkin henkilö ehdotti laktaasipillerin tms. ottamista! Miksi söisit "pierettäviä" ruoka-aineita juhlissa? Voit aivan hyvin kieltäytyä esim. jäätelöstä, syitä seuraavat:

        "Sairastan laktoosi-intoleranssia/maitoallergiaa"
        "Olen yliherkkä/allerginen maitotuotteille"
        "En pidä makeasta/hampaani kärsivät kylmästä".

        Kaikki noista ovat varmasti aivan hyväksyttyjä syitä ja olen kuullut noita myös käytettävän. Miksi siis haraat vastaan, haluatko kenties väkisin löytää syyn piereskellä juhlaseurassa..?

        jäädä kotiin joka juhlista :(


      • Chi
        mjk kirjoitti:

        jäädä kotiin joka juhlista :(

        Mene juhliin tai pysy kotona, aivan sama. Kun ei järki mene päähän, niin ei mene... Älä tule tänne sitten ulisemaan jälkeenpäin kuinka kaikki juorusivat haisemisestasi tai neuvoivat käyttämään lääkkeitä, jos esim. maitotuotteet aiheuttavat ongelmia...Oma on häpeäsi.


      • Apua saatavilla
        mjk kirjoitti:

        jäädä kotiin joka juhlista :(

        Jos sinulla on ihan oikeasti noin paljon ongelmia vatsan kanssa niin kannattaa mennä asiasta lääkäriin. Uskoisin, että apu löytyy sieltä.

        Itselläni esim. todettiin ärtynyt paksusuoli ja nyt syön lääkettä, joka on poistanut ilmavaivat lähes täysin.

        Piereskely ei ole kyllä koskaan hyvien tapojen mukaista ja pilaat sillä äkkiä maineesi!


      • olla
        mjk kirjoitti:

        vessassakaan voi olla koko iltaa. Jos on esim. syönyt jäätelöä voi ilmavaivoja olla kovinkin pitkän aikaa :(

        totisen ja vihaisen näköinen ja katso pitkään vierustoveriasi.Voit vielä ottaa toisella kädellä nenästäsi kiinni ja toisella löyhytellä.


      • zeppeliinitar
        Apua saatavilla kirjoitti:

        Jos sinulla on ihan oikeasti noin paljon ongelmia vatsan kanssa niin kannattaa mennä asiasta lääkäriin. Uskoisin, että apu löytyy sieltä.

        Itselläni esim. todettiin ärtynyt paksusuoli ja nyt syön lääkettä, joka on poistanut ilmavaivat lähes täysin.

        Piereskely ei ole kyllä koskaan hyvien tapojen mukaista ja pilaat sillä äkkiä maineesi!

        Olen kärsinyt ärtyvästä paksusuolesta jo 7 vuotta ja laukannt asian vuoksi useilla lääkäreillä. Kellään ei kuitenkaan ole ollut ehdotusta lääkkeeksi ilmavaivoihin. Kysynkin siis, mitä lääkettä käytät, jotta olet päässyt ilmavaivoista eroon? Olen kokeillut mm. Disflatylia ja erästä toista käsikauppavalmistetta, mutta ei ole auttanut.. :(


      • b3ll3
        mjk kirjoitti:

        vessassakaan voi olla koko iltaa. Jos on esim. syönyt jäätelöä voi ilmavaivoja olla kovinkin pitkän aikaa :(

        Helppoa, älä syö jäätelö tai muita ruokia jotka laittavat vatsaasi sekaisin. Jos päivällisillä tulisi pakko päästellä ilmaa niin mee vessaan ja paina vaikka kaikki ulos. Helpoiten on puhua lääkärille asiasta jos tavalliset lääkkeet apteekista ei auta.


    • ihmisiä,

      joitten on mahdotonta tietoisesti pidätellä, koska tuo osa suolistoa ei tottele. Eli ilmapoksahdukset tulevat ihmiselle itselleenkin yllätyksenä. Tämmöinen rajoittaa aika tavalla seuraelämää.

    • paukku-pate

      Itsellänikin on aika kovia ilmavaivoja joskus. Paras keino mielestäni on päästää vain reilusti pieru, ja sen jälkeen sanoa vierustoverille: "Älä välitä, on minullekkin joskus käynyt noin." Näin saa syyn vieritettyä kätevästi muiden niskoille.

      Toinen keino on, jos jäät kiinni pieremisestä, ja joku alkaa nipottaa hajusta, niin sanot vain, että "Miksi jonkun pitää vetää nenäänsä sellaista, mitä itse en viitsi pitää edes ahterissani?"

      • Sugarcube

        Piereskelyäkin törkeämpää on vierittää syyt viattoman ihmisen niskoille. Sehän vasta moukkamaista on!

        Paljon parempi, että pyydät anteeksi ja hajun kaikotessa kaikki unohtavat asian, kuin että saat vierustoveriltasi murhaavia katseita koko illan.


    • erkkki
    • törkeetä

      Pysy kotona, jos pierrettä!

      Välillä on varmasti myös kokkareita mukana!

    • Vieraat pois vessasta

      Minä en pidä siitä, että vieraat tunkee kotonani vessaan.

      Tietysti jos on todella hätä ja tarve, mutta eikö nyt aikuinen ihminen voi olla muutamaa tuntia rippaamatta vessassa?

      • paukku

        haaaahhaaaaahaaaa, sain makeat keskiyönaurut, kylläpä nauratti keskellä yötä.olette hauskoja, kiitos!


      • mjk

        tämänkin asian takia ei viitsisi hypätä siellä veskissä kun isäntäväki siitä kuitenkin vaivautuu.


    • antipaukku

      Tämä ainakin toiminut itselläni erittäin hyvin jo useamman vuoden. Jos mahassa on tuntu, että voisi tulla ilmaa, otan palan kuivahiivaa. Kuulin tämän työkaverilta joskus ja olen nyt pärjännyt loistavasti, eikä ole tarvinnut pelätä paukkuja juhlissa taikka muuallakaan. Miinuspuoli on kylläkin hiivan maku, mutta se menee vesilasillisella pois suusta. Vaimo on ollut tyytyväisempi kun en ole enää haissut ja itsellänikin on parempi olla.

    • joonaikoihineletty

      Pierutautinen pysyköön kotonaan ja haistelkoon hajujaan ihan itsensä kanssa ellei pysty omaa ryppynaruaan säätelemään.

      Pierua ei päästetä ihmisten ilmoille koskaan sisätiloissa wc:n eriötä lukuunottamatta.

    • tapa piereskelijä

      hyvä mies päästelemään äänettömiä, äläkä koskaan myönnä päästäneesi mitään. Tai jos et tosiaan osaa niin tee jokin kova ääni pierressäsi. esim. läväytä kädet yhteen samalla kun pieret ja väitä että se oli hyttynen. Tai jos kuitenkin pääsee ja ihmiset huomaa niin syytä illan emäntää huonoksi kokiksi ja sano ettei kotona koskaan ole tämmöistä vaivaa.

      Itse päästelen äänettömiä yleensä joka juhlissa. Välillä haisee, muttei kukaan voi tietää kuka se oli. Tärkeintä on pitää pokka, jos meinaa naurattaa ja se näkyy naamasta ei ole vaikeaa arvata kuka se oli.

    • rupsuasiaintuntija

      Voipi olla että laktoosivaiva on ongelmasi...
      Apteekista saapi siihen tarkoitettuja tabletteja.

      Myös ilmavaivoihin onpi olemassa lääkkeitä!! Aika harmittomia vieläpä.

      Tarkkaile syömisiäsi ja ota selvää mitkä ruoka-aineet pierettävät. Vältä niitä sitten ennen päivällisiä! Jos olet edellisenä iltana puntannut mielettömät määrät ruokaa niin se takuulla möyrii suolistossasi juuri ennen seuraavaa päivällistä.

      Liikuntakin on ihan oiva keino. Reipas juoksulenkki pistää pierut liikkeelle jo lenkkipolulla. Sitten sitä ei riitä päivällisajaksi asti.

      Olen itse pari kertaa elämässäni tehnyt jopa niin, että olen suihkuttanut varovasti suoleen vettä jolloin tavara tulee tehokkaasti ulos kaasuineen päivineen ja menee useita tunteja ettei tarvii pierrä... Mutta se ei ole suolen normaalin toiminnan kannalta terveellistä, vain tositilanteisiin hätäapua. Tokihan apteekissa on myös hellävaraisempia peräruiskeita saatavana esim. mikrolax...
      Kuitenkin tilannettasi helpottaisi se, että ennen päivällistä suolesi on tyhjä. Säännöllinen ateriarytmi auttaa asiassa, silloin suolikin toimii suht säännöllisesti.


      Juo rutkasti vettä päivittäin!! Se vilkastuttaa aineenvaihduntaa.


      Tai sitten... pyydä tuttavasi soittamaan kännykkääsi vartin välein jolloin sinun on pakko hypätä pois pöydästä ja pääset samalla pieremään :D

    • gayzari

      hohoo hajosin ku luin tuon ekan viestin " eli riittääkö että pyytää kerran anteeksi ja selittää että nyt on vähän tälläistä vaivaa ja sen jälkeen voisi ikäänkuin päästellä vapaammin ilman anteeksipyytelyitä?" hahaaaa luuletko et kaikkii kiinnostaa sun paskanhajuset ilmavaivat?

    • ...

      Minulla on ärtynyt suolisto ja ilmavaivat vaivaavat myös kovasti. Olen käyttänyt sellaista lääkettä kuin cuplaton, jota saa apteekista ilman reseptiä. Toiminut ihan ok, mutta ei muutamassa sekunnissa ainakaan omalla kohdallani, joten ensihätään cuplaton, ilman päästely mahdollisuuksien mukaan (ja niitä on aika harvoin seurassa) ja hiljainen rukous että homma lähtisi rauhoittumaan. Jos iskee ripuli, mikä aika usein iskee päälle, niin yleensä hoidan asian cuplattomalla ja ulostamiselle - vatsa kyllä rauhoittuu, kestääkö siinä sitten ilta vai kolme päivää, on eri asia. Olen harkinnut hiilitablettien tai Imodiumin ostamista varastoon kaiken varalle.

      • ....

        Niin, ja minullakin on liikunta auttanut. En suosittele selittämään yhtään mitään kenellekään; pidätä ilmaa, kestä suolistoäänet ja livahda tilaisuuksien tullen asioimaan välittömästi. Cuplatonta tai vastaavaa naamaan, jos suinkin toimii kohdallasi. Lääkkeitä ei vaivaan juurikaan ole. Itse käytän tuota tekniikkaa sekä hienojen tilaisuuksien välttelyä. Lyhyt aika juhlissa ei häiritse välttämättä yhtään, mutta jos kestää aamusta iltaan, on vatsa satavarmasti sekaisin illalla.


    • Pakoaukkopertti

      Ymmärrän täysin hämmennyksesi, sillä allekirjoittaneella on myöskin toistuvia ja erittäin pahanhajuisia ilmavaivoja. Olen todennut, että kiusallinen tilanne korjaantuu luontevimmin coctailkutsuilla tahi muissa sosiaalisissa tilaisuuksissa kommentoimalla itse tapahtunutta tyyliin "Oho, astuin sorsan päälle", "Miten se nyt rouvalla noin pärisee" tai "Suut makeaksi". Ajan oloon tuttavat tietävät sinut jo kovaksi piereskelijäksi ja sinua ei kutsuta mihinkään. Tilanne korjaantuu ajan myötä. Hyviä turinoita vain teillepäin!

    • Itku pitkästä ilosta

      Päästele vaan vapaasti

    • huono lääke

      Imodium aiheuttaa ummetusta.Eikä se kyllä ilmavaivoihin auta.

    • aktivia vaivaa!!!!

      activia vaivaa,ruuansulatus auttaa!!!!!!!!!!!!!

    • tapakouluttajaKaarin

      On täysin normaalia pieraista. Siksi se pitää ottaakin osaksi etitkettiä maukkaan päivällisen ohessa. Nostat hieman kankkua ja sanot että olipa maittavaa ruokaa rehevän pierun kera. Tämä vapauttaa mukavasti snobia tunnelmaa ja oli jo muinaisten kuninkaitten tapa joka kannattaa herättää henkiin.

      • hyvät tavat kaunista

        Ehkä niissä sun gro magnon piireissä on. Meillä kyllä poistutaan kohteliaasti joko toilettiin tai ulos . Vai väitätkö nauttivasi pöytäseuralaisen pierun hajusta kesken ruokailun.


    • sdöfakldsjf
    • oppeliini1

      Vessa tai kylpyhuone on paikka jossa hoidetaan alapäähän liittyvät asiat. Yksinkertaisesti pyydetävn viereisiltä istujilta anteeksi ( jos he ovat todellisia herrasmiehiä, he nousevat seisomaan ja auttavat tuolin kanssa) ja sinä kiität ja , tekemättä siitä mitään numeroa käyt vessassa hoitamassa tarpeesi.
      Poytään palatessasi, (viereiset herrasmiehet) nousevat taas ja auttavat tuolin kanssa. Sinä huomioit sen kauniilla kiitoksella.

      Tästä ei kukaan tee mitään numeroa. On täysin normaali toimenpide.

      Jos vatsa on epäkunnossa niin silloi ei ole älykästä hyväksyä päivälliskutsua.

      Eihän tämä pitäisi olla aivokirurgiaa!!!!!

      • löasdjf

        Jaa että jos on krooninen pierijä niin ei voi kuin jäädä aina pois kutsuilta, niinkö???? >:(


      • Näin se männöö
        löasdjf kirjoitti:

        Jaa että jos on krooninen pierijä niin ei voi kuin jäädä aina pois kutsuilta, niinkö???? >:(

        Kroonisen pierijän pitää tarkastaa ruokavalionsa ja jollei pysty tekemään siihen muutoksia, kieltäytyy kaikilta kutsuilta ja pysyy sitten vaan kotona. That´s it.


      • Anonyymi
        Näin se männöö kirjoitti:

        Kroonisen pierijän pitää tarkastaa ruokavalionsa ja jollei pysty tekemään siihen muutoksia, kieltäytyy kaikilta kutsuilta ja pysyy sitten vaan kotona. That´s it.

        Pieniruokasen pierut on niin pienejä, että hävettää ihan piertä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe