maksetaankohan elatusapu perjantaina jo,kun maksupäivä on maanantai 11.pvä?..
elatusmaksut
18
9024
Vastaukset
- SP.
11. päivä on tiistai..
- äippä
siis,maanantai on maksupvä,elikkäs 10pvä..
niin,että maksetaankohan jo perj.- Tota...
Miksiköhän ihmeessä se maksettaisiin jo perjantaina? Eikö maanantai oo ihan normi päivä?
- SP.
vissiin vähän tapauskohtasta, mutta jos maksupäivä on sunnuntai niin se yleensä tulee maanantaina. Mutta jos on maanantai maksupäivä niin uskosin että ihan normaalisti maaanantaina silloin maksu tulee. Ihan uteliaisuuttani, ryyppäämääkö pitäisi päästä kun perjantaina pitäis rahat jo saada?
- tarvittaisiin
Tota... kirjoitti:
Miksiköhän ihmeessä se maksettaisiin jo perjantaina? Eikö maanantai oo ihan normi päivä?
jo perjantaina. Tilanne on sellainen. Pitäisi olla liukuvat, eli takautuvat maksupäivät aina saajien tarpeen mukaan.
- krääh
tarvittaisiin kirjoitti:
jo perjantaina. Tilanne on sellainen. Pitäisi olla liukuvat, eli takautuvat maksupäivät aina saajien tarpeen mukaan.
Ihan totta, niin pitäisi olla liukuvat maksupäivät, ja summakin saisi liukua sen mukaan mitä on tarvis. Itselleni liu'uttaminen jonnekin 600e hujakoille per kuukausi olisi ihan kiva pikkuliukuma, sen verran kun tuntuu jatkuvasti uupuvan.
Oletko ajatellut tuota liu'uttamista, minne ilmoitettaisiin ja mihin ajankohtaan mennessä milloinka pitäisi liukua minkä ja kuinka paljon? Vai pitäisikö maksavan tahon vain tietää tarpeesi, ja liu'utella sen mukaan?
Liu'uttele, mikä nyt sattuu liukumaan, mutta jotkut asiat ei mene ihan sen mukaan mitä itse haluaa. Etköhän sinäkin ole jo saanut, haluamaasi. Koita kestää.
- asiaan vihkiytymätön
En tiedä avuista mitään, joten siksi voisin olla hiljaa,
mutta jos kerran maksupäivä on maanantai, niin miksi sitten maksettaisiin perjantaina? Eihän maanantai ole pyhäpäiväkään. Mutta jos maksupäivä ei ole niin päivän päälle, niin kait se voi tulla "etuajassakin", tiedä häntä...- nimimerkkiiii
Kysy siltä viranomaiselta, joka noita laittaa maksuun?
- varmaan
nimimerkkiiii kirjoitti:
Kysy siltä viranomaiselta, joka noita laittaa maksuun?
sekoitti kelan etuuksiin kun niitähän ei makseta maanantaina, mutta elatustuki maksetaan silloin kun sen maksupäivä on ja jos se sattuu viikonlopuksi on maksupäivä perjantai.
- ei pidä paikkaansa
varmaan kirjoitti:
sekoitti kelan etuuksiin kun niitähän ei makseta maanantaina, mutta elatustuki maksetaan silloin kun sen maksupäivä on ja jos se sattuu viikonlopuksi on maksupäivä perjantai.
Miten niin kelan etuuksia ei makseta maanantaina? Esim. asumistuethan maksetaan kuun ensimmäinen päivä. Ja jos maksupäivä on viikonloppuna (esim. heinakuun ensimmäinen on lauantai), niin silloin maksu siirtyy juuri maanantaiksi.
- hämmentäjä
ei pidä paikkaansa kirjoitti:
Miten niin kelan etuuksia ei makseta maanantaina? Esim. asumistuethan maksetaan kuun ensimmäinen päivä. Ja jos maksupäivä on viikonloppuna (esim. heinakuun ensimmäinen on lauantai), niin silloin maksu siirtyy juuri maanantaiksi.
No tuo edellinen varmaankin tarkoitti, että elatustuissa maksut maksetaan perjantaina (jos maksupäivä viikonloppuna), mutta kela maksaa vasta seuraavana arkipäivänä. Näin itse ainakin ymmärsin tuosta viestistä.
- mie vain
ei pidä paikkaansa kirjoitti:
jos esim lapsilisän maksupäivä eli 26 päivä on maanantai niin sillon tuki tulee jo perjantaina...mulle ainaki. elatustuki on yleensä tullu vasta sillon 10 päivä. pyhinä eri asia mut nythän ei oo....
- miesiemyötyö
mie vain kirjoitti:
jos esim lapsilisän maksupäivä eli 26 päivä on maanantai niin sillon tuki tulee jo perjantaina...mulle ainaki. elatustuki on yleensä tullu vasta sillon 10 päivä. pyhinä eri asia mut nythän ei oo....
no sitten kela maksaa eri etuudet eri käytännöillä. Asumistuki tulee aina seuraavana arkipäivänä, jos maksupäivä on pyhäpäivä. Eli jos maksupäivä esim. lauantai, niin ei koskaan tuu "etukäteen" perjantaina, vaan seuraavana arkipäivänä maanantaina.
- pidä paikkaansa
mie vain kirjoitti:
tuokaan. Lapsilisä tulee 26 päivä, jos se on merkattu maksupäiväksi. Kelan sivuilta voi käydä kattoo kaikkien kuukausien maksupäivät.
- ...
pidä paikkaansa kirjoitti:
tuokaan. Lapsilisä tulee 26 päivä, jos se on merkattu maksupäiväksi. Kelan sivuilta voi käydä kattoo kaikkien kuukausien maksupäivät.
mulle ainaki tuli kelalta kirje et niillä on lapsilisän maksaminen on muuttunu ja aina jos on maksupäivä ollu 26 ja se on ollu maanantai niin lapsilisä on tullu jo perjantaina. näin ainaki pohjosessa mut en muusta tiiä
- tulee
tilille kun se toinen elatusvelvollinen sen maksaa..niinhän se menee
- selvä asia vuosikausia.
Elatusapu tulee tilille maanantaina 10 heinäkuuta, vain siinä tapauksessa rahat tulee perjantaina jos 10 päivä sattuu lauantaille tai sunnuntaille.
- ryyppääminen
alkuviikoks:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091257
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!38995Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka41905- 102888
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa46717Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56708Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r78669Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s65641- 34606
- 57587