Kenellä kokemusta lukea merkantista merkonomiksi,iltapuolella? Töissä päivisin. Eri ala kokonaan. Tahtoisin vaihtaa vuorotyön 8-16 työhön. Onko hommia tämän alan ihmisillä?
Merkantista merkonomiksi?
6
1608
Vastaukset
- iltalinjalla
Opiskelin vuosina 1990-1992 eli tästä on aikaa kohta 15 vuotta. En osaa sanoa nykyisestä merkonomikoulutuksesta mitään muuta, kuin suosittelen. Työtä opiskelu teettää, mutta kyllä kannattaa. Kielet olivat minulle kynnyskysymys, mutta sain ne läpi joten kuten. Ruotsia en opiskellut, siitä sain vapautuksen ja tilalla oli venäjä, jota olin aikaisemmin lukenut työväenopistossa. Toisesta kielestä saa kyllä vapautuksen jos on pätevä syy siihen. Esim. se, ettei ole aikaisemmin sitä lukenut.
Myöhemmin olen opiskellut AMK;ssa tradenomin tutkinnon, joka oli jollain tavalla helpompi kuin merkonomin tutkinto. Ehkä opiskelurutiinia oli jo enemmän.
Opiskelu kannattaa aina ja töitä varmasti riittää.
Onnea vain sinulle opiskeluun.- merkkiss
vuonna 1990-1992 merkonomin tutkinto oli vielä opistotasoinen.nykyään kun on tradenomi niin merkantti putos pois ja merkonomi putos keskiasteen tutkinnoksi.
- kot_
Se olisi sama asia kuin opiskelisit merkantista merkantiksi. Merkonomilla on nykyään sama taso kuin ennen merkantilla -tai jopa vieläkin huonompi. Et työllisty YHTÄÄN sen paremmin kuin nykyäänkään, jos käyt merkonomiksi..
Summa summarum: merkonomin tutkinto on alennettu merkantin tutkinnoksi vuosien varrella.
Käy vähintään tradenomiksi.- Suohirviö
Nykyään merkonomi tarkoittaa samaa asiaa kun merkantti. Itse lähden syksyllä opiskelemaan merkonomista tradenomiksi.
- Piipar
Suohirviö kirjoitti:
Nykyään merkonomi tarkoittaa samaa asiaa kun merkantti. Itse lähden syksyllä opiskelemaan merkonomista tradenomiksi.
Ja ent. merkonomi = nyk. tradenomi
- eivät ole sama asia
Piipar kirjoitti:
Ja ent. merkonomi = nyk. tradenomi
Tradenomi on korkeampi koulutus, eikä vanhalla merkonomitutkinnolla tee tänä päivänä mitään, uudella kylläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275