Kumpaa suosittelisitte nuorelle 13-vuotiaale? Onko Gamo vielä vähän liian järeä ja jaksaisiko sitä ladata vai olisiko baikal parempi nuoremmalle? kertokaa muutenkin mielipiteitänne aseista.
Gamo Shadow 1000 vai Baikal IJ-61
9
6132
Vastaukset
- mie vanha
millaiseen käyttöön se tulee. jos pitää olla tehokas mutta ei tarkka niin gamo. jos haluat viellä huonomman niin baikal. teholla ei tee mitään jos mihinkään ei osu. katteleppa joku parempi gamo. mielellään semmoinen joka ei oo taittuvapiippuinen. rekyyli lehdessä oli testissä halvat ilmakiväärit. uusin numero lue se.
- ilmakivääri hankinnassa
Joo, täytyypa lukea. Mitä aseita itse suosittelisit?
- kokemuksen
ilmakivääri hankinnassa kirjoitti:
Joo, täytyypa lukea. Mitä aseita itse suosittelisit?
mulla on vähän kokemusta nuista. gamo chadow 1000 mulla oli ja siinä on raskas ja venyvä laukasu. ja tarkkuus ihan huono. gamo cf-20 oli parempi. se oli tarkempi ja laukasu vähän siedettävämpi mutta ei sitäkään kehua voi. venyvä on. muista mulla ei ole kokemusta mutta mitä oon baikaleita hypistelly niin ei hyvältä vaikuta. eikä sitä baikalia kehuttu tesissäkään. mutta voihan olla baikkalikin joka on hyvä ja varmaan joku onkin. mutta tuo lähtönopeus syö monesti tarkkuutta. jos minun pitäs ostaa ilmakivääri niin laittaisin 5,5mm.
mutta kuitenki ennenkuin ostat ilmakiväärin niin kokeile ampua sillä ja kato että liipaisin tuntuu hyvältä. jos se on raskas puristaa ja pitkän matkaa pitää painaa ennenku laukeaa niin ei semmoisella oo mukava ampua vaikka olis kuin tehokas.
- 61MM
13v ei vielä kerro oikein mitään minkä perusteella voisi kovin jyrkästi ottaa kantaa kummankaan aseen suhteen. Sen vuoksi kommentoin noita esittämiäsi vaihtoehtoja yleisellä tasolla.
Baikal on varmasti hintansa väärtti. Helppo ampua, hallita, operoida ja yllättävän kestävä.
Jos nälkä kasvaa syödessä ja kyllästyy ampumaan 10m etäisyydeltä niin Baikaliin menee vaihtoon.
Gamo 1000:sta ei voi yksiselitteisesti sanoa epätarkaksi, se on vaan vaativampi ammuttava ja edellyttää ampujalta kärsivällisyyttä, paneutumista asiaan ja tavoitteellisuutta. Jos pinna kestää niin siitä riittää tehoa ja tarkkuutta pidemmällekin matkalle
Että sillee.- toden keroja
älä usko tuomosia. ei se baikal oo niin hyvä. ja tuosta gamo shadowista niin ei se tarkka oo. 20m matkalta sai vaivalla 5cm kasaa ammuttua ja kuitenki olen isommalla kiväärillä ampunu 300m matkalta samaa kasaa. kannattaa ite testailla miltä eri ilmakiväärit tuntuu. ja kuin hyvä laukasu on. täällä suurinosa ilmakivääri kommenteista tulee nuorilta penikoilta jotka ei tiedä hyvistä ilmakivääreistä mitään. jos hyvän haluaa ne maksaa mutta niillä ampuuki 15m matkalta joka laukauksen samaan reikään. ja laukasu vastus saa säädettyä ihan 100g herkkyyteen.
- Ilmakivääri hankinnassa
toden keroja kirjoitti:
älä usko tuomosia. ei se baikal oo niin hyvä. ja tuosta gamo shadowista niin ei se tarkka oo. 20m matkalta sai vaivalla 5cm kasaa ammuttua ja kuitenki olen isommalla kiväärillä ampunu 300m matkalta samaa kasaa. kannattaa ite testailla miltä eri ilmakiväärit tuntuu. ja kuin hyvä laukasu on. täällä suurinosa ilmakivääri kommenteista tulee nuorilta penikoilta jotka ei tiedä hyvistä ilmakivääreistä mitään. jos hyvän haluaa ne maksaa mutta niillä ampuuki 15m matkalta joka laukauksen samaan reikään. ja laukasu vastus saa säädettyä ihan 100g herkkyyteen.
Entäs mitä mieltä olisitte Gamo 400 KIT:stä. Olisikohan se hyvä nuoremmalle, kun juniorimalli on?
- 61MM
toden keroja kirjoitti:
Luehan uudelleen mitä kirjoitan, koeta oikein hieroa sitä herneenjyvää, että ymmärrät mitä tarkoitan.
Normaali kakskakkosen jaksaa ladata kuka tahansa. Tarkkuus ja hinta on kohdallaan tsekkiläisissä(CZ) pienoiskivääreissä. Tuon ikäiselle ei enää kannata ilma-aseita ostella...
- ilmakivääri hankinnassa
Ota huomioon: En tullut kysymään mielipidettä siitä, pitäisikö minun ostaa ilmakivääri vai pienoiskivääri, vaan kumpi kyseisistä aseista olisi parempi. aion kyllä hankkia Baikal IJ-61:n aloitusaseekseni ja hankkia sitten vähän ajan päästä ehkä hieman järeämmän ja erilaisen ilma-aseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä931968Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2801790Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3091597Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1901481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931061- 511017
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941