sony dsc-f717 sökönä...? Kuvat valkoista vaakaraitaa täynnä..

*pentu

Minulla siis sony dsc-f717 ja ollut todella tyytyväinen kameraani.
Eilen alkoi kuitenkin tehdä sellaista, että kuvatessa kuva olikin vaakaraidallinen kauttaaltaan (valkoista raitaa) ja muutenkin kuvan yleisilme valkoinen, kuva erottuu taustalta tosi haaleana raitojen takaa.
Epätoivo iski, onko tämä nyt sen kameran loppu? En todellakaan haluaisi siitä luopua.
Onko kellään mitään ideaa mikä voisi olla kameralla hätänä, ennenkuin löydän jostakin kamerankorjan langannpäähän, kannattaakohan kameroita edes korjailla...?

Kiitos!

9

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhmmmm

      Näkyykö raidat myös katsottaessa otettua kuvaa kamerassa, vai vasta tietokoneella?
      Onko mahdollisuus kokeilla useampaa muistikorttia ja jos, niin onko lopputulos aivan sama?

      • *pentu

        Raidat näkyvät kun kamera on laukaistu ja otettu kuva ilmestyy hetkeksi kuvaruutuun näkyviin,(Eli kun tähtään kuva on puhdas). Tietokoneelle siirrettäessä kuva on tismalleen yhtä raidallinen.
        Kokeilin toisellakin muistikortilla, ja sama lopputulos.
        En käsitä, kamera on ollut todella hyvä käytössä ja ei ole temppuillut koskaan.
        Löysin Sonyn huollon, toivottavasti kamera on vielä korjattavissa kohtuuhinnalla.


      • hhmmmm
        *pentu kirjoitti:

        Raidat näkyvät kun kamera on laukaistu ja otettu kuva ilmestyy hetkeksi kuvaruutuun näkyviin,(Eli kun tähtään kuva on puhdas). Tietokoneelle siirrettäessä kuva on tismalleen yhtä raidallinen.
        Kokeilin toisellakin muistikortilla, ja sama lopputulos.
        En käsitä, kamera on ollut todella hyvä käytössä ja ei ole temppuillut koskaan.
        Löysin Sonyn huollon, toivottavasti kamera on vielä korjattavissa kohtuuhinnalla.

        Toivottavasti tosiaankin saat kamerasi kuntoon. Kerro täällä kuinka kävi.
        Nimimerkillä "tyytyväinen f717 omistaja myöskin".


      • *pentu
        hhmmmm kirjoitti:

        Toivottavasti tosiaankin saat kamerasi kuntoon. Kerro täällä kuinka kävi.
        Nimimerkillä "tyytyväinen f717 omistaja myöskin".

        Vein kameran sonyn huoltoon varistoon ja kysyivät ensimmäisenä, että onko muistikortit varmasti formatoitu aina -minulla on, koska kopsaan aina kuvauksen jälkeen kuvat heti päätteelle ja formatoin kortin. Eli siitä ei minulla ollut kyse.
        Korjaus kestää yleensä kuulema 1-2 vk (! -nopeaa jos näin on!). Ja ilmeisesti joutuvat lähettämään Ranskaan kameran katsottavaksi.
        Korjaushintaa tai sitä mikä vika siitä sitten loppujen lopulta löytyy ei tiedä vielä.
        Katsotaan ja toivotaan parasta..Kai se on samanlainen hankittava jos tämä osoittautuu nyt tulleensa tiensä päähän..


    • *pentu

      Tänään sain kameran huollosta pois ja se oli jouduttu lähettämään Ranskaan korjattavaksi...
      Joku ccd kenno (tai jotakin siihen suuntaan...:) oli mennyt sököksi ja se oli vaihdettu uuteen ja muutenkin kamera oli käyty siellä läpi.
      Yllätys oli suurenmoinen, kun hakiessani olin varautunut melkoiseen laskuun ja myyjä sanoikin että menee takuuseen (takuu siis ummessa aikaa sitten). Kuulemma tyyppi vika ja menee automaattisesti takuuseen.
      Hyvä näin ja kamera on taas timmissä kunnossa..:)

      • hhmmm...

        No jopas jotakin! Saa nähdä käykö omalleni joskus samoin, hyvä tietää tuosta kamerasi huoltomenettelystä.
        Oikein mukavia kuvaushetkiä sinulle jatkossakin.


      • K. Rääveli
        hhmmm... kirjoitti:

        No jopas jotakin! Saa nähdä käykö omalleni joskus samoin, hyvä tietää tuosta kamerasi huoltomenettelystä.
        Oikein mukavia kuvaushetkiä sinulle jatkossakin.

        http://www.css.ap.sony.com/consumer/template/ANDetails.aspx?Id=45536

        Mulla lopetti CCD toimimasta kokonaan. Olipa mukava kuulla että ne korjataan täälläkin valmistajan laskuun ilman että asiasta tarvii ees neuvotella.


      • evidyks
        hhmmm... kirjoitti:

        No jopas jotakin! Saa nähdä käykö omalleni joskus samoin, hyvä tietää tuosta kamerasi huoltomenettelystä.
        Oikein mukavia kuvaushetkiä sinulle jatkossakin.

        http://www.css.ap.sony.com/consumer/template/ANDetails.aspx?Id=45536

        Mulla lopetti CCD toimimasta kokonaan. Olipa mukava kuulla että ne korjataan täälläkin valmistajan laskuun ilman että asiasta tarvii ees neuvotella.


    • simo.t.

      Itse oon tuskaillu tuon kameran kanssa jo vaikka kuinka kauan. F717:sta meni kuvat raidallisiksi, sitten aivan vääristyneiksi ja lopulta ne pimenivät täysin. Näyttö ja muut osat kamerassa toimivat moitteettomasti. Soitin Sonyn asiakaspalveluun ja todella hyvin neuvoivat. Sanoivat, että todennäköisesti on juuri tuo valmistusvika, että kenno menee rikki. Mun kamera on ostettu vuonna 2003 ja se on nyt ollut varmaan puoltoista vuotta rikki. Takuuaika on mennyt umpeen ja kuitit kadonneet ajat sitten. Asiakaspalvelussa sanoivat, ettei sen pitäisi merkitä mitään.

      En oo viittiny kameraa viedä huoltoon, kun olen luullut, että se maksaisi ihan sikana. Ei opiskelijalla ole varaa huollattaa kalliilla kameraansa. Olipa onni, että törmäsin tähän keskusteluun.

      Tästä täydet kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Sonylle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe