Käynnistysprobleema

GSX-R 750 -92

Edellisen kerran kun Suzuki lähti käyntiin se ajettiin lämpimäksi ilman mitään ongelmia ja seuraavana aamuna ei lupaakkaan.
Kaasarit putsattu tulpat vaihdettu ja kipinää saa, mutta ei ole auttanut.

Voiko olla mahdollista, että Suzuki ei käynnisty kylmänä jos venttiilien välykset on pahasti pielessä?

Meneekö venttiilien säätö näillä ohjeilla vaikka onkin 1100:een?
http://koti.mbnet.fi/gsx/suzukigsx1100f/venttiiliensaato.htm

4

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säätöohje

      Nelipyttyisen rivikoneeen, olipa kyseessä mopo, tai auto menee oikein tällain:

      Esimerkki vaikka 1. sylinteristä:

      Kun 4. sylinterissä vaihtaa, eli nelosen molemmat venttiilit on yhtäaikaa auki (pako sulkeutumassa ja imu avautumassa) niin 1. sylinterissä on myös mäntä ylhäällä (puristustahti lopuillaan) ja ykkösen molemmat venttiilit on kiinni. Silloin ykkösen molemmat venttiilit voi säätää ja säätö menee 100 % varmuudella oikein.

      Ja kaikki loput samaan tyyliin sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-4-2), siis:

      1. sylinterissä säätö, kun nelosessa vaihtaa
      3. sylinterissä säätö, kun kakkosessa vaihtaa
      4. sylinterissä säätö, kun ykkösessä vaihtaa
      2. sylinterissä säätö, kun kolmosessa vaihtaa



      Eikä tuosta sytytysjärjestyksestäkään tartte välittää, kunhan vaan muistaa:

      1.vaihto = 4.säätö
      2.vaihto = 3.säätö
      3.vaihto = 2.säätö
      4.vaihto = 1.säätö

      Kun näin tekee, niin aina menee oikein eikä tartte ihmetellä merkkien(kään) kanssa yhtään mitään.

      Vaan ei sun käynnistysongelmat venttiilien säädöistä voi olla kiini, paitsi jos olet ruuvannut ne ihan poskelleen..

    • Viimeksi kävi ilman ongelmia.
      Mitenkäs ne venttilien säädöt olis muuttuneen itekseen?
      Onko pitänyt mennä räpeltämään vaikka ei osaa.
      Säätöjen täytyy olla todella päin persettä jos kone ei niiden takia käy.
      Jos oot samalla periaatteella räpeltänyt kaasareitakin niin onko varma että kone saa bentsiiniä?
      Onko tulpanjohdot oikeissa tulpissa?

      • GSX-R 750 -92

        venttiileihin ei ole koskettu, mutta epäilykset niihin heräsivät kun kylmänäkäynnistys tuli kokoajan nihkeämmäksi(ei kestänyt kaasu yhtään ja pysy vain vaivoin käynnissä)

        Bensaa se saa kun sitä tipsuttaa pakoputken saumoista sahauksen jälkeen ja tulpatkin kastuu.

        Kipinää lyö ja tuskin ne johdotkaan itsekseen paikkaa vaihtaa, mutta voiko kipinän jännite olla liian matala? Oisko jotain kotikonstia jolla sen vois testata?


    • Mittaapa puristukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe