Käynnistysprobleema

GSX-R 750 -92

Edellisen kerran kun Suzuki lähti käyntiin se ajettiin lämpimäksi ilman mitään ongelmia ja seuraavana aamuna ei lupaakkaan.
Kaasarit putsattu tulpat vaihdettu ja kipinää saa, mutta ei ole auttanut.

Voiko olla mahdollista, että Suzuki ei käynnisty kylmänä jos venttiilien välykset on pahasti pielessä?

Meneekö venttiilien säätö näillä ohjeilla vaikka onkin 1100:een?
http://koti.mbnet.fi/gsx/suzukigsx1100f/venttiiliensaato.htm

4

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säätöohje

      Nelipyttyisen rivikoneeen, olipa kyseessä mopo, tai auto menee oikein tällain:

      Esimerkki vaikka 1. sylinteristä:

      Kun 4. sylinterissä vaihtaa, eli nelosen molemmat venttiilit on yhtäaikaa auki (pako sulkeutumassa ja imu avautumassa) niin 1. sylinterissä on myös mäntä ylhäällä (puristustahti lopuillaan) ja ykkösen molemmat venttiilit on kiinni. Silloin ykkösen molemmat venttiilit voi säätää ja säätö menee 100 % varmuudella oikein.

      Ja kaikki loput samaan tyyliin sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-4-2), siis:

      1. sylinterissä säätö, kun nelosessa vaihtaa
      3. sylinterissä säätö, kun kakkosessa vaihtaa
      4. sylinterissä säätö, kun ykkösessä vaihtaa
      2. sylinterissä säätö, kun kolmosessa vaihtaa



      Eikä tuosta sytytysjärjestyksestäkään tartte välittää, kunhan vaan muistaa:

      1.vaihto = 4.säätö
      2.vaihto = 3.säätö
      3.vaihto = 2.säätö
      4.vaihto = 1.säätö

      Kun näin tekee, niin aina menee oikein eikä tartte ihmetellä merkkien(kään) kanssa yhtään mitään.

      Vaan ei sun käynnistysongelmat venttiilien säädöistä voi olla kiini, paitsi jos olet ruuvannut ne ihan poskelleen..

    • Viimeksi kävi ilman ongelmia.
      Mitenkäs ne venttilien säädöt olis muuttuneen itekseen?
      Onko pitänyt mennä räpeltämään vaikka ei osaa.
      Säätöjen täytyy olla todella päin persettä jos kone ei niiden takia käy.
      Jos oot samalla periaatteella räpeltänyt kaasareitakin niin onko varma että kone saa bentsiiniä?
      Onko tulpanjohdot oikeissa tulpissa?

      • GSX-R 750 -92

        venttiileihin ei ole koskettu, mutta epäilykset niihin heräsivät kun kylmänäkäynnistys tuli kokoajan nihkeämmäksi(ei kestänyt kaasu yhtään ja pysy vain vaivoin käynnissä)

        Bensaa se saa kun sitä tipsuttaa pakoputken saumoista sahauksen jälkeen ja tulpatkin kastuu.

        Kipinää lyö ja tuskin ne johdotkaan itsekseen paikkaa vaihtaa, mutta voiko kipinän jännite olla liian matala? Oisko jotain kotikonstia jolla sen vois testata?


    • Mittaapa puristukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe