Edellisen kerran kun Suzuki lähti käyntiin se ajettiin lämpimäksi ilman mitään ongelmia ja seuraavana aamuna ei lupaakkaan.
Kaasarit putsattu tulpat vaihdettu ja kipinää saa, mutta ei ole auttanut.
Voiko olla mahdollista, että Suzuki ei käynnisty kylmänä jos venttiilien välykset on pahasti pielessä?
Meneekö venttiilien säätö näillä ohjeilla vaikka onkin 1100:een?
http://koti.mbnet.fi/gsx/suzukigsx1100f/venttiiliensaato.htm
Käynnistysprobleema
4
1743
Vastaukset
- säätöohje
Nelipyttyisen rivikoneeen, olipa kyseessä mopo, tai auto menee oikein tällain:
Esimerkki vaikka 1. sylinteristä:
Kun 4. sylinterissä vaihtaa, eli nelosen molemmat venttiilit on yhtäaikaa auki (pako sulkeutumassa ja imu avautumassa) niin 1. sylinterissä on myös mäntä ylhäällä (puristustahti lopuillaan) ja ykkösen molemmat venttiilit on kiinni. Silloin ykkösen molemmat venttiilit voi säätää ja säätö menee 100 % varmuudella oikein.
Ja kaikki loput samaan tyyliin sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-4-2), siis:
1. sylinterissä säätö, kun nelosessa vaihtaa
3. sylinterissä säätö, kun kakkosessa vaihtaa
4. sylinterissä säätö, kun ykkösessä vaihtaa
2. sylinterissä säätö, kun kolmosessa vaihtaa
Eikä tuosta sytytysjärjestyksestäkään tartte välittää, kunhan vaan muistaa:
1.vaihto = 4.säätö
2.vaihto = 3.säätö
3.vaihto = 2.säätö
4.vaihto = 1.säätö
Kun näin tekee, niin aina menee oikein eikä tartte ihmetellä merkkien(kään) kanssa yhtään mitään.
Vaan ei sun käynnistysongelmat venttiilien säädöistä voi olla kiini, paitsi jos olet ruuvannut ne ihan poskelleen.. Viimeksi kävi ilman ongelmia.
Mitenkäs ne venttilien säädöt olis muuttuneen itekseen?
Onko pitänyt mennä räpeltämään vaikka ei osaa.
Säätöjen täytyy olla todella päin persettä jos kone ei niiden takia käy.
Jos oot samalla periaatteella räpeltänyt kaasareitakin niin onko varma että kone saa bentsiiniä?
Onko tulpanjohdot oikeissa tulpissa?- GSX-R 750 -92
venttiileihin ei ole koskettu, mutta epäilykset niihin heräsivät kun kylmänäkäynnistys tuli kokoajan nihkeämmäksi(ei kestänyt kaasu yhtään ja pysy vain vaivoin käynnissä)
Bensaa se saa kun sitä tipsuttaa pakoputken saumoista sahauksen jälkeen ja tulpatkin kastuu.
Kipinää lyö ja tuskin ne johdotkaan itsekseen paikkaa vaihtaa, mutta voiko kipinän jännite olla liian matala? Oisko jotain kotikonstia jolla sen vois testata?
Mittaapa puristukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki712752Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from752318Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752168Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä22055Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen51454Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue101429- 781142
- 691057
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81050No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘117996