Vaikka lämmitystä ei nyt tarvitsekaan niin pitäishän sen pelata.
Siis kun laitan lämpövalitsimen kylmältä alueelta puoleenväliin,niin lämpötila ei muutu
miksikään.Tarttee laittaa lähes maximiin,ennenkuin lämpöä alkaa tulla!! Mimmoinen värkki se lämmönsäädin Ka:ssa oikein on?? vesiventtiili vai?
Sitten auto haisee hiema jäähdydysnesteeltä sisältä,vuotoja ei kuitenkaan näy.Onko kennovuodot yleisiäkin?
Lämmintä kesää t. pula-aho
Lämmityslaite,huh hellettä...
11
5684
Vastaukset
- Jos et itse saa tolkkua
Voi olla vuotoa jossain. Vuotava neste haisee ja vuotokohtaan kerääntyy valkoista töhkää.
Jos vesipumppu vuotaa, sitä voi olla vaikea havaita.
Käytä korjaamossa, missä osaavat tarkistaa asian.
Jäähdytinnestettä pitäisi muistaa myös joskus lisätä varsinkin, jos käyttää talvella ahkerasti lohkolämmitintä.- pula-aho
Sehän tässä kummallista on kun vettä ei tarvitse lisätä ja mitään paljastavia nestetöhkiä ei ole näkyvissä.
Onko porukoilla kokemuksia nesteen sekaan laitettavista "sementeistä".vai tukkivatko ne järjestelmän.... - niin aja
pula-aho kirjoitti:
Sehän tässä kummallista on kun vettä ei tarvitse lisätä ja mitään paljastavia nestetöhkiä ei ole näkyvissä.
Onko porukoilla kokemuksia nesteen sekaan laitettavista "sementeistä".vai tukkivatko ne järjestelmän....Jos/kun ei vettä tarvitse kerran lisätä, unohda koko juttu ja AJA!
Mitään vuotoa ei ole olemassakaan silloin. - sementitön
pula-aho kirjoitti:
Sehän tässä kummallista on kun vettä ei tarvitse lisätä ja mitään paljastavia nestetöhkiä ei ole näkyvissä.
Onko porukoilla kokemuksia nesteen sekaan laitettavista "sementeistä".vai tukkivatko ne järjestelmän....Älä mene laittamaan niitä paikkausaineita...se nimittäin kuitenkaan ole mikään pysyvä ratkaisu jos vuotoa todella jossain ilmenee...
- mmdm
Tuo lämmön jumittuminen on vakiojuttu Ka'ssa. Siinä on semmonen on/off venttiili (heater valve) joka liikkuu auki/kiinni sen mukaan mihin kohtaan laitat lämmön säädön. Se sitten jumittuu johonkin kohti joko auki tai kiinni, sinulla ilmeisesti auki. Löytyy siitä tuulilasin pyyhkijöiden alapuolella olevan muovin alta. Helppo vaihtaa itsekin eikä maksa paljon.
Tuolla on näköjään kuva siitä venttiilistä
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Fiesta-KA-Puma-Heater-Valve-Control-Kit_W0QQitemZ320004591415QQihZ011QQcategoryZ21654QQcmdZViewItem- mmdm
Luinpa tuon selostuksen uudestaan, voipa olla, ettei ole ainakaan pelkästään tuo säätöventtiili. Mutta todennäköisesti ainakin tuon lämmönsäädön osalta on.
- pula-aho
mmdm kirjoitti:
Luinpa tuon selostuksen uudestaan, voipa olla, ettei ole ainakaan pelkästään tuo säätöventtiili. Mutta todennäköisesti ainakin tuon lämmönsäädön osalta on.
Onpa mukava kun kaikki kirjoittajat eivät ohjaa heti Pärnäsen korjaamolle.
Millähän systeemillä tuo lämmönsäätö venttiilille tapahtuu;vaijeriviritelmä vai sähköohjaus? - mmdm
pula-aho kirjoitti:
Onpa mukava kun kaikki kirjoittajat eivät ohjaa heti Pärnäsen korjaamolle.
Millähän systeemillä tuo lämmönsäätö venttiilille tapahtuu;vaijeriviritelmä vai sähköohjaus?Ohjaus tapahtuu sähköllä (PWM-ohjaus jos sanoo mitään :-) eli. aukioloajan suhdetta kiinnioloaikaan säädetään sen mukaan paljonko haluat lämmintä
Pistä auto käyntiin ja sammuta radiot ja puhaltimet ym melun lähteet ja säädä lämpö puoleen väliin tuon venttiiliin liikkuminen kuuluu tosi heikosti auton sisälle. Semmonen pikkunen naksuminen jos ei kuulu niin sitten se on rikki.
Mutta vika voi olla myös semmonen, että se liikkuu vähän, mutta ei sulje lämpimän kiertoa kokonaan, eli naksuminen kuuluu silti. - pula-aho
mmdm kirjoitti:
Ohjaus tapahtuu sähköllä (PWM-ohjaus jos sanoo mitään :-) eli. aukioloajan suhdetta kiinnioloaikaan säädetään sen mukaan paljonko haluat lämmintä
Pistä auto käyntiin ja sammuta radiot ja puhaltimet ym melun lähteet ja säädä lämpö puoleen väliin tuon venttiiliin liikkuminen kuuluu tosi heikosti auton sisälle. Semmonen pikkunen naksuminen jos ei kuulu niin sitten se on rikki.
Mutta vika voi olla myös semmonen, että se liikkuu vähän, mutta ei sulje lämpimän kiertoa kokonaan, eli naksuminen kuuluu silti.Venttiili menee kiinni kokonaan mutta avautumispuoli ei ilmeisesti toimi kunnolla,koska lämpösäädin puolessavälissä ei tule ollenkaan lämmintä,vasta täys-asennossa lämpenee.
Venttiili siis jumittaa??
Kunhan inspiraatiota löytyy tarpeeksi täytyy katsella josko se venttiili sieltä löytyisi.
ps.Voiskohan vika olla PWM-ohjauspuolella? Lämpösäädin on ilmeisesti potikka jonka pystyy mittaamaan,kunhan johdot löytyy jostain? - mmdm
pula-aho kirjoitti:
Venttiili menee kiinni kokonaan mutta avautumispuoli ei ilmeisesti toimi kunnolla,koska lämpösäädin puolessavälissä ei tule ollenkaan lämmintä,vasta täys-asennossa lämpenee.
Venttiili siis jumittaa??
Kunhan inspiraatiota löytyy tarpeeksi täytyy katsella josko se venttiili sieltä löytyisi.
ps.Voiskohan vika olla PWM-ohjauspuolella? Lämpösäädin on ilmeisesti potikka jonka pystyy mittaamaan,kunhan johdot löytyy jostain?Mittausta ei kannata tehdä siitä potikasta, vaan siitä johdosta joka kytketään siihen venttiiliin.
Pistä auto käyntiin, ota johto irti ja kytke mittari siihen. Sitten vaan mittaat jännitteen kun säädät lämmön täysille ja minimille, toisessa päässä pitäis löytyä 12 v toisesta ei mitään. Jos laitat säätimen puoleen väliin niin jännite hyppii nollasta kahteentoista volttiin, sekin näkyy mittarissa ainakin nopeassa.
Olikohan siellä muuten sulake sille venttiilille... Kannattaa tarkistaa.
- asd4ftg5
Kyllä saa nauraa. Ei siis aloittajalle joka ilmeisesti ei tiedä niin kysyy, mutta mikä tässä huvittaa niin neuvojat joilla ei itselläkään ole mitään käryä ilmeisesti auto asioista pätkääkään niin neuvovat surutta puuta heinää :D:D:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483