Nöffi pentu +vauva 11kk?

murujenmami

Miten on mennyt vauvan ja koiranpennun kanssa? Onko nöffi rotuna helppo vai vaativa?

5

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöffisti

      Meillä on nöffi ja neljä lasta. Pienin 10kk. Yksikään toinen rotu ei antaisi lapsen telmiä päällään tuolla tavalla kuin nöffi.
      Rakastan tuota koiraa. Jos joku lapsista lähtee kiipeämään yli niin koira makaa ihan paikallaan tai jos kerkee niin menee kyljelleen ja helpottaa näin madaltumalla lapsen pääsyä.
      Piiitkä hermoinen koira. Suosittelen!

    • minä*

      Sopii lapsiperheeseen! Minulla ihania muistoja meidän jo taivaaseen menneestä nöffiherrasta.
      Oli perheemme jäsenenä 12-vuotta.

      Minä olin 6,ja siskoni 3-vuotias kun koira meille tuli.Yhdessä tehtiin vaikka mitä! Telmittiin lumihangessa,veti meitä pulkassa,
      kesällä uitiin yhdessä...oi niitä aikoja :)

      Kun joskus omakotitaloon muutan,niin nöffin otan.

      • newfie

        mulla oli vielä pari vuotta sitten nöffi


    • sämpylä

      meillä oli lapsi tuon ikäinen kun koira otettiin ja täytyy sanoa, että pian todettiin ettei kasvattaja epäillyt suotta miten käy..

      Aiemmin ollut koiria useampikin joten ensikertalaisista ei ollut kyse ja isojakin. Koira ja lapsi vaan olivat pennun tullessa samaa kokoa ja hetken kuluttua toinen kasvoi tuplaski ja toinen ei..

      Kyllä se onnistuu, mutta kaikille on hauskempaa kun lapsi on hieman isompi ja pysyy pystyssä ja osaa väistää! Iso pentu kun innostuu niin siinä jää jälkikasvu jalkoihin aika helpolla ja iso tassu on aika vaarallinen jne. Toista kertaa en ottaisi noin pienen lapsen kanssa vaan odottaisin jonkun puoli vuotta ensin.

      Hyvin meillä meni, eikä sikäli ongelmia, mutta nautittavampaa ja helpompaa olisi ollut..

      • sämpylä

        tuo kohta unohtui..

        Narttu on selvästi helpompi tosin onhan ero koiralla ja koiralla kuin meillä muillakin..

        Urokselal alkaa tuo vallan otto jossain vaiheessa ja kun silloin kokoa on yleensä aika paljon niin se voi olla kiivastakin touhua. Vielä pentu joka painaa äkkiä 50-60kg ei ole helppo pidellä kun se alkaa isotella. Lasten suhteen tässä myös omat touhunsa.. Sukupuolta kannattaa siis miettiä tarkasti tästäkin näkökulmasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe