LAPPI ??

Ansku ¤

Haluaisin rauhallisen paikan muutamaksi pv.si ehkä viikoksikin.Aika olisi elokuussa. Saariselän alue voisi kiinnostaa. Minkälaiset puitteet sillä alueella on, mökit muut mahd. Isoja kyllä varmaan löytyy mutta entäs pienempää mökkiä. Hinta tietty kiinnostaa ja varustetaso. Onko turvallista vaikka sattuu oleen yksin? Mistä saa bensaa? YM. Kuten huomaa olen TÄYSI ummikko lapin suhteen..:D Kaikki informaatio otan kiitollisuudella vastaan!! ps. entäs onko yksityisiä jotka majoittaa?Vaellus voisi olla kivaa.

19

1512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäniitä

Saariselällä on jopa kylpylä, mökkejä tuhanssia ja teltankin voi laittaa mihin haluaa. Ja löytyy ihan pieniäkin 2 hengen malleja.Turvallista on sillä viimeksi telttailija tapettu suomessa 1960 luvulla. 20-30 euroon ja varastetaso vaihtelee, pesujuttuja ei ole vaan pesulla käydään yhteisissä tiloissa.Bensaa saa huoltoasemilta.
      JOs menet niin ota ihan helvetisti itikkamyrkkyä, siellä niitä on. Minusta tuntuu että sinun kannattaa pysyä siellä kehä3:n sisäpuolella, voi olla parempi.Eksyt vielä...

• Inariin

Jos kaipaat täyttä turistirysää niin mene saariselälle ja jos kaipaat luontoa, rauhaa ja nähtävyyksiä niin mene Inariin.

• Ansku ¤

Onko sulla tarkempia tietoja antaa? Kyllä minä ihmisiä haluan nähdä lomallakin ei siinä mutta vain esim. että autolla ajaa johonkin kylään, tai kävelee asioille muuten haluaisin rauhallisen paikan, vois vähän miettiä tätä maailmanmenoa. Ja tuolle edelliselle jos luet tämän; viimeksi kävin kehäkolmosen tuolla puolen siksi haluaisin nyt jotain muuta! :))

• Esko

Oon vähän eri mieltä turistirysästä..eihän Saariselkä ole mikään paha! Tukikohtaa voi pitää Tunturikylässä tai sen läheisyydessä mökissä ja sieltä käsin voi tehdä päiväreissuja lähialueille. Ainakin mulle on riittävän eksoottista pyöriä Kaunispää-Kiilopääalueella. Näkee muita ihmisiä toki, mutta eipä nuo mua ole haitanneet. Laaninhovin monotanssit iltapäivisin on musta aika extremeä, mutta hauskaa. Iltaisin voi kehitellä sitten ohjelmaa jos haluaa. Jos tosiaan totaalista yksinäisyyttä kaipaat oikeata niin Saariselältä, siis kansallispuistosta, sitä löytyy. Tai sitten Haltin suunnalta.

Hyvä puoli kylän läheisyydessä on se että jos esim. vettä sataa viikon, ei vituta ihan samalla tavalla kuin teltassa kairassa.

• Ansku ¤
        Esko kirjoitti:

Oon vähän eri mieltä turistirysästä..eihän Saariselkä ole mikään paha! Tukikohtaa voi pitää Tunturikylässä tai sen läheisyydessä mökissä ja sieltä käsin voi tehdä päiväreissuja lähialueille. Ainakin mulle on riittävän eksoottista pyöriä Kaunispää-Kiilopääalueella. Näkee muita ihmisiä toki, mutta eipä nuo mua ole haitanneet. Laaninhovin monotanssit iltapäivisin on musta aika extremeä, mutta hauskaa. Iltaisin voi kehitellä sitten ohjelmaa jos haluaa. Jos tosiaan totaalista yksinäisyyttä kaipaat oikeata niin Saariselältä, siis kansallispuistosta, sitä löytyy. Tai sitten Haltin suunnalta.

Hyvä puoli kylän läheisyydessä on se että jos esim. vettä sataa viikon, ei vituta ihan samalla tavalla kuin teltassa kairassa.

Monotanssit kesällä!??? Ei kai siinä! Kiitos että kommentoit! Mieluusti otan kokemuksia vastaan jos jollakin ois halua valaista minua. Se kullanhuuhdanta on vielä hakusessa.. mimmonen juttu se olisi? YM. ihan mitä vain; vaellus..? :D

• Esko
        Ansku ¤ kirjoitti:

Monotanssit kesällä!??? Ei kai siinä! Kiitos että kommentoit! Mieluusti otan kokemuksia vastaan jos jollakin ois halua valaista minua. Se kullanhuuhdanta on vielä hakusessa.. mimmonen juttu se olisi? YM. ihan mitä vain; vaellus..? :D

Moro,

Joo hauskuus on siinä kun sama humppa soi aina vaan ja ainakin musta tuntuu että sama hiki haisee kun samat ihmiset humppaa vuoden ympäri :) En ole ollut siellä koskaan kesällä, vain syyskuussa monotansseissa ja keväällä monotansseissa joten en oikeasti tiedä onko siellä kesällä monotansseja.

Kultaa on huuhdottu pari kertaa mutta ne on olleet molemmat sellaisia järjestettyjä firmajuttuja siinä parin kilsan päässä kylästä. Onkohan Tankavaarassa "turisteille" järjestettynä samaa hommaa?

Kun et ilmeisesti hirveästi ole vaeltanut erämaassa, Saariselkä voisi tässäkin mielessä olla turvallinen paikka. Apu on muutaman kilometrin päässä aina eikä lähimmälle tielle ole 20 km niinkuin erämaassa. Luonto on kuitenkin kaunista tuollakin ja sen ehdoilla mennään jos menee vähänkin kauemmas tunturikylästä. Käy katsomassa saariselän nettisivulta karttoja niin pääset vähän jyvälle.

• Ansku ¤
        Esko kirjoitti:

Moro,

Joo hauskuus on siinä kun sama humppa soi aina vaan ja ainakin musta tuntuu että sama hiki haisee kun samat ihmiset humppaa vuoden ympäri :) En ole ollut siellä koskaan kesällä, vain syyskuussa monotansseissa ja keväällä monotansseissa joten en oikeasti tiedä onko siellä kesällä monotansseja.

Kultaa on huuhdottu pari kertaa mutta ne on olleet molemmat sellaisia järjestettyjä firmajuttuja siinä parin kilsan päässä kylästä. Onkohan Tankavaarassa "turisteille" järjestettynä samaa hommaa?

Kun et ilmeisesti hirveästi ole vaeltanut erämaassa, Saariselkä voisi tässäkin mielessä olla turvallinen paikka. Apu on muutaman kilometrin päässä aina eikä lähimmälle tielle ole 20 km niinkuin erämaassa. Luonto on kuitenkin kaunista tuollakin ja sen ehdoilla mennään jos menee vähänkin kauemmas tunturikylästä. Käy katsomassa saariselän nettisivulta karttoja niin pääset vähän jyvälle.

Kait ne pesulla käy välillä..?? :DDDD En todellakaan ole käynyt esim. vaeltamassa siellä, sillain tylsästi joskus käynyt eli..eli..muistas vaan...!:/ Tää on aikas jännä kun kyselen näitä juttuja, minua pidetään kuin mitäkin hölmöö ainakin. Sorry jos en ole ollut kiinnostunut aijemmin lapin matkailusta , mutta; jos ei tiedetä, kysytään! Minä ajattelen niin! Enkä tarkoita sinua nyt tällä vuodatuksella! Olen vain joutanut esim. poistamaan epäasiallisia viestejäkin tästä kyselystä. Mutta jos vielä sanosin että suuntavaistoa minulla ei liiemmin ole joten itse kokisin turvallisemmaksi alueen jossa olisi ihmisiä suhtkoht lähllä, ainakin näin ensalkuun. :)

• tottakai

Jos kiinnostaa niin Inarin Veskoniemessä
      Inari-järven rannalla on Erähotelli Lapinleuku
      Eksoottinen ja rauhallinen paikka,itse olen ollut siellä neljänä kesänä.Netistä löytyy yhteystiedot, hakusanaksi vaan Lapinleuku.

• Ansku ¤

Tiedosta

tiedosta! Minkälainen noin muuten, mitä siellä on? Mikä saa sinut sinne uudestaan, jos vois kysyy...?

• Lappiin
        Ansku ¤ kirjoitti:

Tiedosta

tiedosta! Minkälainen noin muuten, mitä siellä on? Mikä saa sinut sinne uudestaan, jos vois kysyy...?

En ehtinyt vastata edelliseen viestiin koska lähdin heti seuraavana aamuna Lappiin (tottakai). Lappiin minut saa aina uudestaan ns. Lapin hulluus joka iski minuun jo kolmekymmentä vuotta sitten,sitä on vaikea
        selittää se vain on.

• Ansku ¤
        Lappiin kirjoitti:

En ehtinyt vastata edelliseen viestiin koska lähdin heti seuraavana aamuna Lappiin (tottakai). Lappiin minut saa aina uudestaan ns. Lapin hulluus joka iski minuun jo kolmekymmentä vuotta sitten,sitä on vaikea
        selittää se vain on.

Kiva kun on saanut tietoa ja mielipiteitä! Kyllähän Lappi alkaa kuulostaan ,että nyt jo on pakko päästä!! :DDDDD Tiedän sitten itsekkin antaa mielipiteeni. Jos tulee jotain mieleen vielä, kuikin täällä silloin ja tällöin..kun on tuo loma lähenemässä...!

• inarista

valkeaporo, kultahovi, ukonjärven lomakylä...Ja tietysti kannattaa tutustua osoitteeseen www.scandinavia.fi

• Ansku ¤

Vielä kysyisin tuosta kullan huudonnasta, miten sinne pääsee huuhtoon? Voisi päivän sitäkin tehdä. :DD Olisiko ehdotuksia muita...Pyöräytän yleensä noin 50km ympyrän siitä missä pidän "majaa" ja teen päivän reissuja jos siltä tuntuu.

• Vko 32

Itse olen menossa viikoksi 32. Viime talvena löysin hyvän huoneiston ihan keskustasta, kaikkien palvelujen lähettyviltä. Ja kun ei mene sesonkina, niin on vähemmän sakkia ja asumuksen hintakin inhimillinen. Sama luukku tuli varattua myös syyskuuksi, joten tänä vuonna tulee oltua Saariselällä enemmän kuin kotopuolessa.

Ainiin, ja kullanhuuhdonnan MM-kisathan ovat Tankavaarassa. Sinne pitää ehdottomasti mennä.
      Päivät lenkkeillään ja illat ryypiskellään, niin se menee.

• Ansku ¤

Olisko sulla antaa suoraa numeroa?
        Viimeinen lause jotenkin kiehtoo...
        Onko se sitä lapinhulluutta :DDDD

• Vko 32
        Ansku ¤ kirjoitti:

Olisko sulla antaa suoraa numeroa?
        Viimeinen lause jotenkin kiehtoo...
        Onko se sitä lapinhulluutta :DDDD

Katsopas www.saariselka.fi/herranterttu

• Ansku ¤
        Vko 32 kirjoitti:

Katsopas www.saariselka.fi/herranterttu

Hyppään sinne katsomaan! :)

• inarilainen

Itse inarilaisena voin suositella Inarin Kirkonkylää matkailukohteeksi.

Ohessa linkki josta löytyy kaikenlaista tarpeellista:

http://www.inarilapland.org/

• Ansku ¤

Kiitos osoitteesta, käynkin heti katsomassa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe