Kuinka äkkiä kaasujääkaappi yleensä kylmenee? Ostin kaapin ja se on nyt ollut 2 tuntia päällä. Pakastelokero on jäähtynyt kyllä, mutta jääkaappiosassa on 22 lämmintä ja jääkaappiosan jäähdytysrivoitus ei ole juurikaan viileän tuntuinen. Onko kunnossa vai ei? Kyseessä on Zero- merkkinen kaappi.
Kaasujääkaapista
11
14277
Vastaukset
- jäähtyy
Ainakin asuntovaunun jääkaappi on vasta seuraavana päivänä saavuttanut 6 asteen lämpötilan, jäähtymistehoon vaikuttaa tietenkin paljon kaapin ympärillä oleva lämpötila.
Jonkunverran on saatu nopeutettua jäähtymistä siten että on laitettu pari kylmäkallea pakastimesta kaappiin.
Jos kerran pakastelokero on jo vähän jäähtynyt, niin kyllä se kaappi on silloin kunnossa.- aloittaja
Nyt noin 4 h kuluttua pakastelokerossa - 10 ja kaapissa 14.
- vika
Meillä sama ongelma, tosin jääkaappi on todennäköisesti -90 -luvun alusta, joten ei ihan uusi.
Ongelma siis siinä että näillä helteillä, kun jääkaappia tosissaan tarvis, se lämpenee! Huurteinen takaosa sulaa eikä pakastelokerokaan pysy kovin kylmänä. Ollaan kokeiltu pitää jääkaapin sisälämpötilaa kylmänä vaihtamalla aina välillä kylmäkalle pakastelokerosta, mutta apu on vain hetkellinen.
Ollaan mietitty josko jääkaappia ympäröivä ilma on liian lämmintä -> joka kerta kun kaapin aukaisee, lämmin ilma imeytyy sisään, eikä jääkaappi helteellä kykene jäähtymään tarpeeksi nopeaan uudestaan. Tuuletusta ollaan parannettu laittamalla kaapiston sokkeliin ritilä, joten ilma kyllä kiertää, mutta miksi kaappi ei pysy kylmänä? Onko uusissa kaapeissa samaa ongelmaa? Vai onko ongelma jääkaapin sijainnilla kaapistossa tms? - kaasukaappi
Mä ostin uuden kaasujääkaapin (Dometic), eikä lähtenyt kylmeneen millään. Soitin huoltoon, jossa kertoivat, että systeemi on täysin eri kuin normaalissa jääkaapissa eli ammonniakit ei lähde liikkeelle, joten sanoivat vinkiksi, että ota kone pois paikaltaan ja käännä se nurinpäin hetkeksi, jotta aineet lähtee liikkeelle. Mä tein niin ja kuinkas ollakkaan kaappi alkoi kylmeneen ja oli noin 4 tunnin päästä täysin kylmä. Saman toimenpiteen voi suorittaa, jos kaappi on vaikka talven käyttämättä eikä lähde kylmeneen.
- toimitaan
kun on nestekaasu jääkaapista kysymys. Eli kaappi pari kertaa ympäri niin lähtee ammoniakit kiertämään
- Kaiken kokeillut
toimitaan kirjoitti:
kun on nestekaasu jääkaapista kysymys. Eli kaappi pari kertaa ympäri niin lähtee ammoniakit kiertämään
Minulla oli vanha kaasujääkaappi , jossa oven tiivisteet falskasi. Helteellä 12 kaapin sisällä. Laitoin pakastelokeron luukun raolleen ja kaappi oli kylmä taas. Ideaa voi vapaasti kokeilla.
- ruuat ulos pakkaseen
Meillä oli tuota samaa ongelmaa viime kesänä asuntoauton jääkääpin kanssa, mutta selvisi, että ensin jääkaappi on oltava aina verrkovirrassa 12 h, vasta sen jäkeen kääntää kaasulle tai akulle.
nyt kuitenkin olemme lapissa ja jääkaappi alkoi yllättäen lämpenemään. virrat päällä, vaan ei mitään tapahdu? - erkkitapio
Mistä sais hyllyritilöitä asuntoauton jääkaappiin ruostuneiden tilalle?
- Anonyymi
Kannattaa tehdä uudet ritilät itse hikkoripuusta se on erittäin kestävä puulajike ja juurikin sopiva tuohon hommaan.
- oooooo,,,
junk yardista eli vanhojen asuntoautjen romuttamosta
- Anonyymi
Ylläpidon yövuoron hikkorilla(?) tekemää palstan aktivointia ja oli aika nostaa tämäkin 2006 vuodelta ollut ketju
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275