sossut yli-innokkaita

huolestunut ja rasittunut

sossut on uhonnut ottaa mun 15v. tytön huostaan ihan ilman syytä. en ymmärrä miks. mitä mun tyttökin joutuu kärsiin niitten takia....? olis vaan parempi että ne jättäis rauhaan sellaset jotka apua ei oikeesti tarvi... sitten ne ymmärtää kaiken ihan väärin ja vääristelee asioita.!

29

5129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyesti selitettynä

      Vanhemmat ovat väsyneitä, kun enää ei vanhemmilla ole mitään keinoja lastensa kasvattamiseen. Siitä seuraa että kasvatusta laiminlyödään ja sossut hyppii ilosta. En tarkoita että lapsia ihan urakalla tarvitsisi selkää antaa, mutta iät ja ajat on lapsia osattu kasvattaa. Sanoivatpa muuten amerikkalaispsykiatrit ja tutkijat telkkarissa että huostaanotot ja lasten sijoittamiset pois kotoa ovat haitallisia lapsille. Lisää itsemurha-alttiutta sekä altistaa myös hyväksikäytölle vanhemmallakin iällä. Mitä jos kyseinen seikka todetaan suomessakin, niin voiko lapsen terveyden vaarantamisesta vaatia valtiolta tai sosiaalitoimelta korvauksia?

      • ei paljon vaadita

        Siis siihen, minkä ameriikan psykiatrit ovat todenneet.Sanoohan sen jo ns maalaisjärkikin. Kaikkien, jotka katsovat laittomuuksia tapahtuneen, pitää viedä asia oikeuteen. Lasten edun takia.


      • huostaäiti

        Onko sinullä lähdettä tuohon amerikkalaispsykiatrien toteamaan, että huostat ovat haitallisia lapsille?


      • HOMMA MENEE NÄIN

        "ASIANTUNTIJOITA" EI OLE LAPSEN KASVATUKSESSA, AINOAT ASIANTUNTIJAT OVAT LÄHEISET ÄITI JA ISÄ


    • ettet tiedä..

      ...mitä kaikkea sinne sossun papereihin onkaan kirjattu, joten KIPINKAPIN sossuun ja pyytämään kaikki sinua ja lastasi koskevat asiakirjat (sossusta saa pyytämällä henkilötietojen tarkastuspyyntölomakkeen) - et edes arvaa, mitä kaikkea sinusta ja lapsestasi on kirjattu!!! Jottei pyyntösi hukkuisi (usein niin käy) muista pyytää täyttämääsi paperiin vastaanottajalta päivämäärä, leima ja nimikirjaimet ja itsellesi siitä kopio!!!...Ja jos ne sossut jo uhkailee, tee asialle HETI jotain - tässä vaiheessa vielä helpompaa kuin sitten huostaanotettuna! Pirjo.

      • morula

        Tiedän kyllä tapauksen läheltä seuranneena missä lapsi itse on sanonut n. kahden vuoden kasvattikotiaikaansa elämänsä pelastukseksi. Tässä lähinnä oman käytöksensä suunnan muuttamisessa. Vanhemmissa ei sinänsä ollut mitään syytä, parhaansa yrittivät.

        Kasvatuskoti tarvittiin vain pysäyttämään vaikean murrosiän aiheuttama tuhoisa käyttäytyminen. Lapsi aluksi itse vastusti mutta tajusi myöhemmin että siitä oli hänelle hyötyä.


      • profiloija
        morula kirjoitti:

        Tiedän kyllä tapauksen läheltä seuranneena missä lapsi itse on sanonut n. kahden vuoden kasvattikotiaikaansa elämänsä pelastukseksi. Tässä lähinnä oman käytöksensä suunnan muuttamisessa. Vanhemmissa ei sinänsä ollut mitään syytä, parhaansa yrittivät.

        Kasvatuskoti tarvittiin vain pysäyttämään vaikean murrosiän aiheuttama tuhoisa käyttäytyminen. Lapsi aluksi itse vastusti mutta tajusi myöhemmin että siitä oli hänelle hyötyä.

        Lapsen kiintymisessä sijaisvanhempiin on kyse tukholmasyndroomasta. Tukholmasyndroomaa esiintyy myös aikuisilla, mutta lapset ovat niin herkkiä että jokaisessa sijoituksessa esiintyy tukholmasyndrooma. Tukholmasyndrooma tarkoittaa kiintymistä vangitsijaansa. Mitään oikeaa tunnesidettä ei koskaan synny ja lapsen sielunelämään tulee särö joka ei koskaan parane.


      • siinä viisas profiloija...
        profiloija kirjoitti:

        Lapsen kiintymisessä sijaisvanhempiin on kyse tukholmasyndroomasta. Tukholmasyndroomaa esiintyy myös aikuisilla, mutta lapset ovat niin herkkiä että jokaisessa sijoituksessa esiintyy tukholmasyndrooma. Tukholmasyndrooma tarkoittaa kiintymistä vangitsijaansa. Mitään oikeaa tunnesidettä ei koskaan synny ja lapsen sielunelämään tulee särö joka ei koskaan parane.

        ..ja sulla lienee kokemusta tämmösen kommentin takana??


      • yksi alistetuista
        morula kirjoitti:

        Tiedän kyllä tapauksen läheltä seuranneena missä lapsi itse on sanonut n. kahden vuoden kasvattikotiaikaansa elämänsä pelastukseksi. Tässä lähinnä oman käytöksensä suunnan muuttamisessa. Vanhemmissa ei sinänsä ollut mitään syytä, parhaansa yrittivät.

        Kasvatuskoti tarvittiin vain pysäyttämään vaikean murrosiän aiheuttama tuhoisa käyttäytyminen. Lapsi aluksi itse vastusti mutta tajusi myöhemmin että siitä oli hänelle hyötyä.

        Lapsia pakkosijoitetaan murrosikäisenä kaltereiden taakse, on tapauksia, hyppäävät silti , tekevät itsemurhan


    • vilikili

      sekin voi vaikuttaa tai jos sinulla on siellä isäpuoli jonka kanssa lapsesi ei tule toimeen tai jos elämän tilanteesi on liian vaihteleva?miksi ajattelet että vääristelee asioita?kerro sossussa rehelisesti se tilanteesi se monesti auttaa älä valehtele he,eivät ole tyhmiä!

      • että jos 15-v ei tule

        vanhemman kanssa toimeen, hänet voidaan huostaanottaa? Eikös yli 90 % tuon ikäisistä pitäisi silloin sijoittaa pois kotoa?

        Sen kyllä jo tiesinkin, että myös huoltajuusriitojen takia tehdään huostaanottoja niin älyttömälle kuin sekin tuntuu.
        Mutta että välirikko vanhempaan riittäisi myös?


      • perusteeksi
        että jos 15-v ei tule kirjoitti:

        vanhemman kanssa toimeen, hänet voidaan huostaanottaa? Eikös yli 90 % tuon ikäisistä pitäisi silloin sijoittaa pois kotoa?

        Sen kyllä jo tiesinkin, että myös huoltajuusriitojen takia tehdään huostaanottoja niin älyttömälle kuin sekin tuntuu.
        Mutta että välirikko vanhempaan riittäisi myös?

        Minun tilanne se, että lapset kieltäytyivät menemästä viimein tapaamisiin isälleen, isä alkoholin suurkuluttaja ja väkivaltainen. Kaikki lomat ja vapaapäivät humalassa ja tappouhkauksia soitteli.
        Isä piti puhelintaan kiinni vapaa-ajat ja veteli viinaa ja könysi kännissä pitkin katuja, mutta virka-aikana oli sossulle ollut huolissaan kuinka lasten kanssa pärjään. Olin vienyt lapsia tapaamiseen, isä ei ollut paikalla ja puhelin pois päältä. Soitti perääni, että jos tulen ovensa taakse niin ampuu minut ja lapset oven läpi. Soitin poliisille, poliisi on kirjannut minun olevan "oven takana isä ei paikalla", eikä muuta, kopio on minulla.

        Tämä opettaja-isä pääsi sossun suosioon, lapset huostaan ja sossu laittoi minulle äidille yhteydenpidonrajoitukset lapsiin nähden ja isälle vapaat tapaamisoikeudet. Isä ja sossu yhdessä sijaisvanhempien kanssa pitivät lapsista tyttöä ilman tarvitsemaansa lääkettä kolmisen vuotta ja lapsi vammautui lopuksi elämäänsä hyvin pahasti.

        Yhteinen omaisuus siirrettiin isälle, siis sossu on kirjaustensakin mukaan puuttunut omaisuuden jakamiseen ja ottanut huostaan omaisuuden osituksen takia lapsia. Isä on sossun kirjausten mukaan ollut huolissaan omaisuuden osituksesta ja on toivonut sossulta sossun kirjauksen mukaan, että paras olisi jos minut äiti "saataisiin pyöreään koppiin ja ruokittaisiin luukusta". Poikani on ollut mukana tuossa likvidoimissuunnitelupalaverissa.
        Kunta lahjoi isää yli neljätuhatta euroa siitä, että tämä on suostunut sossun kanssa yhteistyöhön minua vastaan. Lasten vammauttaminen on myös heidän yksi päämääränsä, isälle on kaikki hyvää minkä hän tietää satuttavan minua ja ennenkaikkea kun sossu toimittaa asiamiehenään ja yhteiskunnan varoilla.
        Siksi sossulan kanssa yhteistyö minua vastaan, että en hyväksynyt sitä, että lastani kiusasi koulussa koulun johtokunnan puheenjohtajan poika ja minun lapseni siivottiin pois huostaan tilanteen rauhoittamista varten. Minusta on sossu kirjoittanut puuta heinää ja hallinto-oikeus on hyväksynyt.

        Sosiaalilautakunnassa nyt viime käsittelyssä eräs isäntä ensin haukotteli, sitten torkkui ja lopuksi otti sikeitä. Lautakunna pj keskeytti minun kuulemistani jatkuvsti, eikä mitään asiakirjoja lautakunta ottanut, jätin pöydälle ja sosiaalijohtaja palautti kirjeessä saatteella.
        Täältä sivuilta sain vinkin äänityksestä. Äänitin tuon kokouksen salaa ja ilmoitin kokouksen lopussa äänityksestä. Minulla on äänite lautakunnan kokouksen kulusta, myös isännän nukkuminen todentuu.
        Kysyin huostaanoton perusteita kokouksessa, yhtään perustetta ei kukaan sano vaan seuraa pitkä hiljaisuus ja kokous jatkuu siten, että "nämähän on jo käsitelty aikaisemmin". Ja kaikki on nauhalla nyt. Aikaisemmin olen ollut puoleton, kun sosiaalijohtaja tekee asikirjat ja lautakunta kumileimaa ne. Joroisten sosiaalilautakunnasta on kyse. Ilmeisesti sijaiskodin väki kyylää näitä sivuja ja pyrkivät poistamaan kirjoituksiani, lapseni on heidän leipänsä. Täällä kunnassa tapahtuu suuria ihmisoikeusloukkauksia ja mitä olen huomannut, niin pelkäävät julkisuutta. Ovathan ottaneet lastensuojeluntasausrahastosta valtoin kirstusta perusteetonta taloudellista hyötyä rasistisiin touhuihinsa.
        Kun ihmiset veronmaksajat tietäisivät, mihin sosiaalijärjestelmä rahoja laittaakaan.


      • siitä nauhasta.
        perusteeksi kirjoitti:

        Minun tilanne se, että lapset kieltäytyivät menemästä viimein tapaamisiin isälleen, isä alkoholin suurkuluttaja ja väkivaltainen. Kaikki lomat ja vapaapäivät humalassa ja tappouhkauksia soitteli.
        Isä piti puhelintaan kiinni vapaa-ajat ja veteli viinaa ja könysi kännissä pitkin katuja, mutta virka-aikana oli sossulle ollut huolissaan kuinka lasten kanssa pärjään. Olin vienyt lapsia tapaamiseen, isä ei ollut paikalla ja puhelin pois päältä. Soitti perääni, että jos tulen ovensa taakse niin ampuu minut ja lapset oven läpi. Soitin poliisille, poliisi on kirjannut minun olevan "oven takana isä ei paikalla", eikä muuta, kopio on minulla.

        Tämä opettaja-isä pääsi sossun suosioon, lapset huostaan ja sossu laittoi minulle äidille yhteydenpidonrajoitukset lapsiin nähden ja isälle vapaat tapaamisoikeudet. Isä ja sossu yhdessä sijaisvanhempien kanssa pitivät lapsista tyttöä ilman tarvitsemaansa lääkettä kolmisen vuotta ja lapsi vammautui lopuksi elämäänsä hyvin pahasti.

        Yhteinen omaisuus siirrettiin isälle, siis sossu on kirjaustensakin mukaan puuttunut omaisuuden jakamiseen ja ottanut huostaan omaisuuden osituksen takia lapsia. Isä on sossun kirjausten mukaan ollut huolissaan omaisuuden osituksesta ja on toivonut sossulta sossun kirjauksen mukaan, että paras olisi jos minut äiti "saataisiin pyöreään koppiin ja ruokittaisiin luukusta". Poikani on ollut mukana tuossa likvidoimissuunnitelupalaverissa.
        Kunta lahjoi isää yli neljätuhatta euroa siitä, että tämä on suostunut sossun kanssa yhteistyöhön minua vastaan. Lasten vammauttaminen on myös heidän yksi päämääränsä, isälle on kaikki hyvää minkä hän tietää satuttavan minua ja ennenkaikkea kun sossu toimittaa asiamiehenään ja yhteiskunnan varoilla.
        Siksi sossulan kanssa yhteistyö minua vastaan, että en hyväksynyt sitä, että lastani kiusasi koulussa koulun johtokunnan puheenjohtajan poika ja minun lapseni siivottiin pois huostaan tilanteen rauhoittamista varten. Minusta on sossu kirjoittanut puuta heinää ja hallinto-oikeus on hyväksynyt.

        Sosiaalilautakunnassa nyt viime käsittelyssä eräs isäntä ensin haukotteli, sitten torkkui ja lopuksi otti sikeitä. Lautakunna pj keskeytti minun kuulemistani jatkuvsti, eikä mitään asiakirjoja lautakunta ottanut, jätin pöydälle ja sosiaalijohtaja palautti kirjeessä saatteella.
        Täältä sivuilta sain vinkin äänityksestä. Äänitin tuon kokouksen salaa ja ilmoitin kokouksen lopussa äänityksestä. Minulla on äänite lautakunnan kokouksen kulusta, myös isännän nukkuminen todentuu.
        Kysyin huostaanoton perusteita kokouksessa, yhtään perustetta ei kukaan sano vaan seuraa pitkä hiljaisuus ja kokous jatkuu siten, että "nämähän on jo käsitelty aikaisemmin". Ja kaikki on nauhalla nyt. Aikaisemmin olen ollut puoleton, kun sosiaalijohtaja tekee asikirjat ja lautakunta kumileimaa ne. Joroisten sosiaalilautakunnasta on kyse. Ilmeisesti sijaiskodin väki kyylää näitä sivuja ja pyrkivät poistamaan kirjoituksiani, lapseni on heidän leipänsä. Täällä kunnassa tapahtuu suuria ihmisoikeusloukkauksia ja mitä olen huomannut, niin pelkäävät julkisuutta. Ovathan ottaneet lastensuojeluntasausrahastosta valtoin kirstusta perusteetonta taloudellista hyötyä rasistisiin touhuihinsa.
        Kun ihmiset veronmaksajat tietäisivät, mihin sosiaalijärjestelmä rahoja laittaakaan.

        laita kuule nauha sellaiseen paikkaan ettei sitä muut löydä. On meinaan kokemuksia , tantat laittaa poliisin penkomaan asuntosi, nauha häviää, eli sitä ei ole ollutkaan.
        Itse teetän nauhasta aina muutaman kopion, alkuperäiset ovat varmassa tallessa.
        Meillä vaan on Äiti tuollainen kun kirjoitat lasten isästä, on tehnyt lastensuojeluilmoituksia, taitaa nyt taas sellaisia suunnitella kun ei oo yhteyksiä ottanut,
        viinaa, pillereitä ja huumeita vetää ittensä täyteen, soittelee öisin ja lähettelee viestejä joiden mukaan huumeveikot hyppivät silmille ym ym
        sitten kun vähäksi aikaa selviää ja tarttee rahaa, menee itäkeskuksen sossuun, valittaa kun ei voi tavata lastaan ja nuoleskelee tanttoja,
        jotta saa taas muutaman pullon hinnan.
        Tuollaiset, tanttoja nuoleskelevat tapaukset, ovat juuri niitä, jotka saavat kaiken avun mitä tarvitsevat, ei lapsista huolta pitävän edes kannata mennä sosiaaliluukulle, ei sieltä mitään saa. En kyllä ottaiskaan .


      • äänitys tallessa
        siitä nauhasta. kirjoitti:

        laita kuule nauha sellaiseen paikkaan ettei sitä muut löydä. On meinaan kokemuksia , tantat laittaa poliisin penkomaan asuntosi, nauha häviää, eli sitä ei ole ollutkaan.
        Itse teetän nauhasta aina muutaman kopion, alkuperäiset ovat varmassa tallessa.
        Meillä vaan on Äiti tuollainen kun kirjoitat lasten isästä, on tehnyt lastensuojeluilmoituksia, taitaa nyt taas sellaisia suunnitella kun ei oo yhteyksiä ottanut,
        viinaa, pillereitä ja huumeita vetää ittensä täyteen, soittelee öisin ja lähettelee viestejä joiden mukaan huumeveikot hyppivät silmille ym ym
        sitten kun vähäksi aikaa selviää ja tarttee rahaa, menee itäkeskuksen sossuun, valittaa kun ei voi tavata lastaan ja nuoleskelee tanttoja,
        jotta saa taas muutaman pullon hinnan.
        Tuollaiset, tanttoja nuoleskelevat tapaukset, ovat juuri niitä, jotka saavat kaiken avun mitä tarvitsevat, ei lapsista huolta pitävän edes kannata mennä sosiaaliluukulle, ei sieltä mitään saa. En kyllä ottaiskaan .

        Sossu on tosiaan ärsytettynä erittäin arvaamaton. Meillä on sossun kanssa yhteinen päämäärä ja se on lapsen etu. Näkemyserot toivottavasti lähentyvät asiallisemmissa merkeissä nyt.

        Jännä miten samanoloista on nuo huumeveikko ym. puheet ja asiat noilla, jotka pystyvät sossun kanssa hyvään yhteistyöhön ihan näppituntumalla. Minä yhteistyökyvyttömänä joudun asioimaan pidemmän kaavan kautta, jos onnistun silloinkaan.


      • kat kat kat
        äänitys tallessa kirjoitti:

        Sossu on tosiaan ärsytettynä erittäin arvaamaton. Meillä on sossun kanssa yhteinen päämäärä ja se on lapsen etu. Näkemyserot toivottavasti lähentyvät asiallisemmissa merkeissä nyt.

        Jännä miten samanoloista on nuo huumeveikko ym. puheet ja asiat noilla, jotka pystyvät sossun kanssa hyvään yhteistyöhön ihan näppituntumalla. Minä yhteistyökyvyttömänä joudun asioimaan pidemmän kaavan kautta, jos onnistun silloinkaan.

        Meillä ei ole tapana nuoleskella, sen saa kyllä huomata asioidessaan sossussa. Olen saanut sen käsityksen että kaikki nöyristelijät, kyykistelijät, lakki kourassa kulkijat ja tanttoja nuoleskelevat, ovat Hyviä asiakkaita ja yhteistyöhaluisia/ kykyisiä, heidän asiansa ajetaan ensimmäisenä, samaan sakkiin voi lukea vielä huumehörhöt, juopot ja linnasta tulevat, sitä porukkaa tuetaan mahdollisimman paljon.
        Jos on kysymys lapsesta, jonka etua vanhemmat ajavat, se on kuin punainen vaate ja saa tantat raivopäisiksi. Jotakin on pahasti pielessä.


      • nälkäänsä
        kat kat kat kirjoitti:

        Meillä ei ole tapana nuoleskella, sen saa kyllä huomata asioidessaan sossussa. Olen saanut sen käsityksen että kaikki nöyristelijät, kyykistelijät, lakki kourassa kulkijat ja tanttoja nuoleskelevat, ovat Hyviä asiakkaita ja yhteistyöhaluisia/ kykyisiä, heidän asiansa ajetaan ensimmäisenä, samaan sakkiin voi lukea vielä huumehörhöt, juopot ja linnasta tulevat, sitä porukkaa tuetaan mahdollisimman paljon.
        Jos on kysymys lapsesta, jonka etua vanhemmat ajavat, se on kuin punainen vaate ja saa tantat raivopäisiksi. Jotakin on pahasti pielessä.

        varastaneita ja siitä sakkoja saaneita ja rahattomana puolestaan niiden maksamatta jättäneitä sossusta tueskellaan.
        Ei siellä kaikki ole "Jammu-setiä" ja "Porvoon polttaja-äitiä" vaikka kuinka toivosit.

        Mene linnaan sossun turpaan vetämisestä niin ehkä sitten tukea saat säkin.


      • lapsen edusta
        kat kat kat kirjoitti:

        Meillä ei ole tapana nuoleskella, sen saa kyllä huomata asioidessaan sossussa. Olen saanut sen käsityksen että kaikki nöyristelijät, kyykistelijät, lakki kourassa kulkijat ja tanttoja nuoleskelevat, ovat Hyviä asiakkaita ja yhteistyöhaluisia/ kykyisiä, heidän asiansa ajetaan ensimmäisenä, samaan sakkiin voi lukea vielä huumehörhöt, juopot ja linnasta tulevat, sitä porukkaa tuetaan mahdollisimman paljon.
        Jos on kysymys lapsesta, jonka etua vanhemmat ajavat, se on kuin punainen vaate ja saa tantat raivopäisiksi. Jotakin on pahasti pielessä.

        mahtaa olla kyse, kun juopoillekin toiseksi jäätte?


      • niitä ilmoitusten
        lapsen edusta kirjoitti:

        mahtaa olla kyse, kun juopoillekin toiseksi jäätte?

        tekijöitä...

        Ei ne juopot siellä lastensuojelussa asioi.


      • tappele lastaan takaisin
        niitä ilmoitusten kirjoitti:

        tekijöitä...

        Ei ne juopot siellä lastensuojelussa asioi.

        Ei ne ehdi tapella kun ne juo vaan koko ajan.

        Me muut äidit ja isät olemme täällä asialla.

        Mistähän meitä muita vanhempia sitten löytyy oikein, jos kaikki juo?

        Me olemme se ryhmä, jotka tappelevat lapsiaan takaisin ja joita sijarit inhoavat kaikkein eniten, koska pelkäävät menettävänsä tulot meidän lapsista. Ja me aina saamme suurimmat haukut.

        Ai niin, kun me olemme huoria, alkoholisteja ja narkkareita sijareiden mielestä.

        Mut hei, taistellaan vaan niistä lapsista, varsinkin koska tiedämme, että ELATUSVASTUU on meillä, oli rahaa siihen tai ei. Mutta taistellaan sen puolesta, että saadaan rahaa siihen elatusvastuuseen. Halua kyllä elatusvastuuseen on, mutta rahaa ei. Mutta sijareillahan sitä on...


      • On väärin
        tappele lastaan takaisin kirjoitti:

        Ei ne ehdi tapella kun ne juo vaan koko ajan.

        Me muut äidit ja isät olemme täällä asialla.

        Mistähän meitä muita vanhempia sitten löytyy oikein, jos kaikki juo?

        Me olemme se ryhmä, jotka tappelevat lapsiaan takaisin ja joita sijarit inhoavat kaikkein eniten, koska pelkäävät menettävänsä tulot meidän lapsista. Ja me aina saamme suurimmat haukut.

        Ai niin, kun me olemme huoria, alkoholisteja ja narkkareita sijareiden mielestä.

        Mut hei, taistellaan vaan niistä lapsista, varsinkin koska tiedämme, että ELATUSVASTUU on meillä, oli rahaa siihen tai ei. Mutta taistellaan sen puolesta, että saadaan rahaa siihen elatusvastuuseen. Halua kyllä elatusvastuuseen on, mutta rahaa ei. Mutta sijareillahan sitä on...

        että lasten taloudelliseen tukemiseen aletaan vasta sitten kun lapsi on köyhäinhoitona kaapattu muualle.

        Kerron täälläkin faktan, voi olla että pyyhitään pois.
        Eräs henkilö keräili jopa bussilippuja, joita löysi. Pyysi näitä myös antamaan.
        Verottajalle taisi käteisellä ostetut liput päätyä laitoksen kuluihin tehtäviin vähennyksiin.

        Kukapa sitä uskoisi, että "rehellinen, kunniallinen" lastenkasvattaja vaivautuisi noin pienistä summista huijaamaan.

        Vai ei ole rahasta kiinni?
        Kyllä siinä senttikin huijataan jos vain voidaan.
        Matkakorvaukset omalla autolla köröttäessä ei riitä vaan pitää kiskoa kaikki mahdollinen ylimääräinen, mitä irti saa.

        Perheitä ei tueta koteihin millään lailla, mihin ihmeeseen ne avohuollon tukeen tarkoitetut rahat oikein menevät, kun ei niitä ainakaan täällä päin kukaan tunnu saavan.

        Siinä "lasten etua ajattelevia" perheitä ja laitoksia mielin määrin.


    • eräs nainen

      Tää on kaikille tällä palstalla olijoille! Kyllä se vaan on niin et kuka on sukkela suustaan ja suku jollain tapaa vaikuttava kunnassa,niin sitä ne sossutantat uskoo!! Musta on tehty PERÄTÖN ilmoitus et oon jättäny lapset ja lähteny juopottelemaan,vaikka mulla on tosistajia 3 kappaletta että olen ollut kotona( omat lapset tietää et olin kotona)Niin silti musta jäi leima et olen sen tehnyt....exän suku on olevinaan parasta "kermaa" täälläpäin niin näköjään vaikuttaa sossuakkojen mielipiteisiin!!Sossun akat työnnetään syvälle ahteriin!!!

      • vaarallinen yhdistelmä

        Kokemuksesta, että jos eksäsi on kylän kermaa ja sossun kanssa yhteistyössä ja haluaa sinulle kostaa jostakin, vaikka oman elämänsä puutteita niin olet vaaravyöhykkeessä.
        Paras olisi häipyä vähin äänin lasten kanssa satojen kilometrien päähän.
        Kaikista todisteluista huolimatta olet sossun ja eksän mielessä juoppo ja heidän niin halutessaan hallinto-oikeudenkin jos EKSÄSI haluaa huostaanottoa. Huostaanotto on hyvä keino eroriitojen selvittelyssä. Myös mikäli eksäsi haluaa kiillottaa omaa likaamaansa ulkokuortaan, vie lapset sinulta sossun avulla.
        Minua aikanaan joku varoitti ja kehotti muuttamaan paikkakuntaa, mutta minä hölmö luulin että kun käy työssä, hoitaa lapsensa ja elää tavallisesti ei siihen tantta pysty, vaan erehdyin.
        On myös ulkopuolisia ihmisiä vaikka naapureitasi, jotka eivät voi sietää tavallisesti käyttäytyvää yh-äitiä, vaan kaikki ovat noita mainitsemiasi juoppoja vaikkei alkoholia käytäkään. Mutta ne jotka käyttää, niitä hyysätään. Ne on kiitollista ja helppoa työsarkaa heitä paremmille sossuille, jotka on viallisia itse. Tavallinen ihminen ei pysy sossun aivoitusten perässä, niin tosi sairasta touhua se näyttää olevan rahan ja vallan kahvassa.


      • kohtalon toveri
        vaarallinen yhdistelmä kirjoitti:

        Kokemuksesta, että jos eksäsi on kylän kermaa ja sossun kanssa yhteistyössä ja haluaa sinulle kostaa jostakin, vaikka oman elämänsä puutteita niin olet vaaravyöhykkeessä.
        Paras olisi häipyä vähin äänin lasten kanssa satojen kilometrien päähän.
        Kaikista todisteluista huolimatta olet sossun ja eksän mielessä juoppo ja heidän niin halutessaan hallinto-oikeudenkin jos EKSÄSI haluaa huostaanottoa. Huostaanotto on hyvä keino eroriitojen selvittelyssä. Myös mikäli eksäsi haluaa kiillottaa omaa likaamaansa ulkokuortaan, vie lapset sinulta sossun avulla.
        Minua aikanaan joku varoitti ja kehotti muuttamaan paikkakuntaa, mutta minä hölmö luulin että kun käy työssä, hoitaa lapsensa ja elää tavallisesti ei siihen tantta pysty, vaan erehdyin.
        On myös ulkopuolisia ihmisiä vaikka naapureitasi, jotka eivät voi sietää tavallisesti käyttäytyvää yh-äitiä, vaan kaikki ovat noita mainitsemiasi juoppoja vaikkei alkoholia käytäkään. Mutta ne jotka käyttää, niitä hyysätään. Ne on kiitollista ja helppoa työsarkaa heitä paremmille sossuille, jotka on viallisia itse. Tavallinen ihminen ei pysy sossun aivoitusten perässä, niin tosi sairasta touhua se näyttää olevan rahan ja vallan kahvassa.

        Minulle kävi näin hassusti,kun kirjoitit.Poliisissa sanottiin et tällaseksi se on mennyt tämä ihmisen raadollisuus et miehetkin alkavat viemään lapset...HUOM!ei itselle mut HUOSTAAN!Tämmönen sairas mies käyttää kaiken mahdollisen keinon hyväksi.Yleensä nämä onkin niitä psykopaatti miehiä.Kaikki äidit tietää et maailman kaikista pahin on menettää lapsensa....kun oikeasti ei ole syyllinen.


    • 'bisnestä

      ja hyvä

      • no huhhuh mitä touhuu

        No pakko on sanoa että vihaan sosuje aivan älyttömästi, okei vaikka ne tekeekin työtänsä, mutta ei mitää mukavaa työnkuvaa. No Kokemusta on, 10 vutota perhekodissa.. tai oikeastaan kahdessa eri mtuta.. antaa sen asian olla, mtuta 1 asia on, missä en näe hivenenkään järkeä. Siis okei sossut oikee yrittää saada mun serkun kans huostaan, joka.. öö.. 3 kk päästä täyttää 18. Et siis mitä järkee? tuoha alkaa vaa naurattaa.. ei helvetti..

        Nini ja sitten kans itelläni.. joo olen jatko huostassa.. näin on, mutta täs pian palaveri okei ja siellä kerron kaiken päästä varpaisiin ja sitten sanon, että muutan lappiin. Saa nähdä sanovatko siihen mitään, vaikak heillä ei ole oikeuttaa estää. Mutta juu tälläistä ihme zembaloo koko sossujen touhu. Et se on varma, että joskus kun saan oman lapsen nii jumalauta pidän sossut erossa hänestä.


      • no huhhuh mitä touhuu kirjoitti:

        No pakko on sanoa että vihaan sosuje aivan älyttömästi, okei vaikka ne tekeekin työtänsä, mutta ei mitää mukavaa työnkuvaa. No Kokemusta on, 10 vutota perhekodissa.. tai oikeastaan kahdessa eri mtuta.. antaa sen asian olla, mtuta 1 asia on, missä en näe hivenenkään järkeä. Siis okei sossut oikee yrittää saada mun serkun kans huostaan, joka.. öö.. 3 kk päästä täyttää 18. Et siis mitä järkee? tuoha alkaa vaa naurattaa.. ei helvetti..

        Nini ja sitten kans itelläni.. joo olen jatko huostassa.. näin on, mutta täs pian palaveri okei ja siellä kerron kaiken päästä varpaisiin ja sitten sanon, että muutan lappiin. Saa nähdä sanovatko siihen mitään, vaikak heillä ei ole oikeuttaa estää. Mutta juu tälläistä ihme zembaloo koko sossujen touhu. Et se on varma, että joskus kun saan oman lapsen nii jumalauta pidän sossut erossa hänestä.

        En ymmärrä sossun ja lastensuojelun ylivaltaa. Ei siinä pieni ihminen voi juuri mitään. Olen itse ottanut nyt nauhurin aina mukaan asiakastapaamisiin. Minnua näet syytetty valehtelusta, ja mitäpä voin, jos kaksi muijaa kirjoittaa kynät sauhuten jotain legendaa. Sitten puhtaaksi kirjoitettu tuli minulle, niin eipä ollut samanlainen kuin minun nauhoittamani. Nauhan olen kopioinut ja lähettänyt asianajajalleni.


      • valehtelu on sossujen tyypillinen strategia
        helena1 kirjoitti:

        En ymmärrä sossun ja lastensuojelun ylivaltaa. Ei siinä pieni ihminen voi juuri mitään. Olen itse ottanut nyt nauhurin aina mukaan asiakastapaamisiin. Minnua näet syytetty valehtelusta, ja mitäpä voin, jos kaksi muijaa kirjoittaa kynät sauhuten jotain legendaa. Sitten puhtaaksi kirjoitettu tuli minulle, niin eipä ollut samanlainen kuin minun nauhoittamani. Nauhan olen kopioinut ja lähettänyt asianajajalleni.

        Muistiot ja pöytäkirjat eivät ole koskaan sellaisia, mitä asiakaspalavereissa puhuttiin. Oletko tietoinen, että voit ottaa mukaan tukihenkilön / asiamiehen tai avustajan - joka niin ikään voi kirjoittaa kynä sauhuten. Hienoa, kun olet pitänyt nauhuria!


    • Anonyymi

      No mulla teini,joka ujo,ei puhu oikeen vieraille ihmisille. Meille sossu tulee kotiin käymään. En tiedä mitä ajatella. Pärjää tyttö siis kouluaineissa,mutta kun on hiljainen! Siivoan kodin,päästän sen sossun tänne. En pelkää,mutta minkä voin,että tyttö ujo ja ei oikein kavereita ole. Viihtyy ilmankin,omien sanojensa mukaan. Lähellä ei ikäisiä asu,koulussa on välkkäkavereita. Joskus pettyi,kun olikin loppujen lopuksi ilkeitä ne ketä luuli kavereiksi. Jopa osa vanhemmista osaa olla piruja!

    • Anonyymi

      Minä olen raitis ihminen,mutta jos lapsi vietäisiin,alan juomaan. Olen niin päättänyt. Nyt huollan parhaani mukaan lapsen. En polta,en juo,mutta jos lapsen veisvät,sen jälkeen antaa mennä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe