Miksi ette ole ostaneet digiboksia

Gallup-ukko

Miksi, saisitte lisää kanavia, äänen ja kuvanlaatu paranisi, ei huolta huomisesta, 1.9.2007 television katselunne jatkuisi normaalista, syitä on monia, näin kerrotaan. Jos ja kun digiboksin ostatte niin minkälaisen ja paljonko siitä olette valmiita maksamaan?

Ne joilla on digiboksi voivat myös kertoa miksi aikoinaan ostivat, paljonko maksoivat, onko hyvä jne. Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista.

33

3117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bcvbcvbcvb

      "saisitte lisää kanavia"
      Joo mobiilipelejä
      "kuvanlaatu paranisi"
      Liikkuva kuva on usein huonompaa kuin vanhassa analogisessa.
      Kahden kaukosäätimen käyttö. Jumitukset, klik-äänet. päivitystarve yms yms.

      • bcvbcvbcvb

        Niin tosiaan, boksi on ostettu mutta analogiaTV:tä edelleen katsotaan siihen kunnes pakottavat boxin käyttöön lopettamalla analogialähetykset.


      • Justjoo

        Onko tullut mieleen, että niin kauan kuin myös analogiset lähetykset ovat olemassa, Maikkari ja Nelonen tuskin jaksavat liiemmin panostaa digikanavatarjontaan? Naurettavaa kuvitella, että niillä kanavilla tulee nyt ja ikuisesti vain mobiilipelejä. Epäilemättä 31.8.2007 jälkeen tilanne muuttuu piankin toiseksi, ellei jopa sitä ennen.

        Jaa, itselläni liikkuva on kyllä parempi digillä kuin analogisella puolella.

        No voi voi, yksi kaukosäädin lisää. Hyvin menee elämässä jos moisesta pitää nostaa meteli.

        Kun ostaa kerralla kunnon lootan niin kummasti on vähemmän jumituksia, klik-ääniä ja päivitystarpeita. Puolen vuoden aikana olen joutunut pari kertaa ottamaan töpselin seinästä, muuten laite on toiminut mainiosti. Ei päivitystarpeita saatikka ylimääräisiä ääniä. Enpä tosiaan pidä äärimmäisen suurena ongelmana jos kerran kolmeen kuukauteen joudun nostamaan hanurini sohvalta ja ottamaan töpselin hetkeksi pois.


      • 100Hz televisio

        Liikkuvan kuvan häiriöt viittaavat 100Hz telkkariin


      • Perse-Erkki

        --""saisitte lisää kanavia"
        --Joo mobiilipelejä"
        Itselleni digi-boxi mahdollisti kolmen kanavan lisäksi nelosen, sub-tv:n, yle teeman ym. katsomisen ja mielestäni noilta kanavilta näkyy ihan katsottavia ohjelmia.

        --""kuvanlaatu paranisi"
        --Liikkuva kuva on usein huonompaa kuin vanhassa analogisessa."
        Eipä ole liikkuva kuvakaan ainakaan huonompi kuin analogisessa lähetyksessä.
        Kuvan pikselöitymisestä saat syyttää omaa huonoa vastaanottotekniikkaasi, eli antennia.

        -"Kahden kaukosäätimen käyttö."
        Hanki "OneForAll" -kaukosäädin, jos television käynnistyksessä vaadittava toisen kaukosäätimen käyttö noin kovasti rassaa.
        Minä en ainakaan tarvitse tv:n kaukosäädintä muuhun.

        -"Jumitukset"
        Viime vuonna boksini jumittui kerran tai kahdesti.
        Tämäkö on elämäni suurin ongelma?

        -"klik-äänet"
        Mitä oikein tarkoitat?
        Enpä ole kuullut mitään klik ääniä.
        Taitaa päässäsi kilahdella.

        -"päivitystarve"
        Itse näkisin tämän ennemminkin mahdollisuutena.
        Pari todella mukavaa päivitystä, joita en osannut odottaakkaan on boksiini tullut antenniverkon kautta. mm. tallennusten ajastus suoraan EPG:stä


      • kun analogiset
        Justjoo kirjoitti:

        Onko tullut mieleen, että niin kauan kuin myös analogiset lähetykset ovat olemassa, Maikkari ja Nelonen tuskin jaksavat liiemmin panostaa digikanavatarjontaan? Naurettavaa kuvitella, että niillä kanavilla tulee nyt ja ikuisesti vain mobiilipelejä. Epäilemättä 31.8.2007 jälkeen tilanne muuttuu piankin toiseksi, ellei jopa sitä ennen.

        Jaa, itselläni liikkuva on kyllä parempi digillä kuin analogisella puolella.

        No voi voi, yksi kaukosäädin lisää. Hyvin menee elämässä jos moisesta pitää nostaa meteli.

        Kun ostaa kerralla kunnon lootan niin kummasti on vähemmän jumituksia, klik-ääniä ja päivitystarpeita. Puolen vuoden aikana olen joutunut pari kertaa ottamaan töpselin seinästä, muuten laite on toiminut mainiosti. Ei päivitystarpeita saatikka ylimääräisiä ääniä. Enpä tosiaan pidä äärimmäisen suurena ongelmana jos kerran kolmeen kuukauteen joudun nostamaan hanurini sohvalta ja ottamaan töpselin hetkeksi pois.

        lähetykset loppuvat? Onko varma tieto, laittavatko enemmän bittejä vai mitä ne on lähetykseen, saamme monikanavaäänen ja uskomattoman tarkan kuvan? Alkaako hdtv-lähetykset 2007 syksyllä, kai viimeistään 2008?


      • Oletko testannut, onko
        bcvbcvbcvb kirjoitti:

        Niin tosiaan, boksi on ostettu mutta analogiaTV:tä edelleen katsotaan siihen kunnes pakottavat boxin käyttöön lopettamalla analogialähetykset.

        Digikuva parempi kuin analoginen?


      • tuutin täydeltä

        Yle teema ja subtv erinomaisia, näin kylällä puhutaan, pitääkö paikkansa? Uutisnälkäiselle Yle24, entä mitä muita kanavia on? Pitääkö digiboksi kovaakin meteliä, entä tallentava, kuuluuko kovaa rutinaa ja hurinaa, ei kai yöunet häiriinny?


      • Entä lcd ja plasma
        100Hz televisio kirjoitti:

        Liikkuvan kuvan häiriöt viittaavat 100Hz telkkariin

        Kai niissä liikkuva kuva on moitteeton, ainakin kun digiboksista katsoo?


      • kaukosäädin..

        itse olen ratkaissut ongelman siten että käytän ohjelmoitavaa kaukosäädintä, jonka olen ohjelmoinut niin, että digiboksi ja televisio näkyy käytössä yhtenä loogisena laitteena.

        saa sitä mielikuvituksella soveltaa näissäkin asioissa.


      • kanavia
        tuutin täydeltä kirjoitti:

        Yle teema ja subtv erinomaisia, näin kylällä puhutaan, pitääkö paikkansa? Uutisnälkäiselle Yle24, entä mitä muita kanavia on? Pitääkö digiboksi kovaakin meteliä, entä tallentava, kuuluuko kovaa rutinaa ja hurinaa, ei kai yöunet häiriinny?

        *Yle teema ja subtv erinomaisia, näin kylällä puhutaan, pitääkö paikkansa? Uutisnälkäiselle Yle24, entä mitä muita kanavia on? Pitääkö digiboksi kovaakin meteliä, entä tallentava, kuuluuko kovaa rutinaa ja hurinaa, ei kai yöunet häiriinny?*

        Yle teema on aivan loistava kanava, subbariltakin joskus jotain elokuvia tulee. Tallentava (topfield) ei pidä mitään ääntä jos ei tallenna, siinä ei ole tuuletinta. Kovalevy on niin hiljainen, että sen juuri ja juuri kuulee kun se käynnistyy, jos aivan hiljaista. Tallennusääntä ei juurikaan kuulu, eli ei rutise. Ei haittaa yöunia, vaikka samassa huoneessa nukunkin ja tallennukset menee.


      • Lex fin
        kun analogiset kirjoitti:

        lähetykset loppuvat? Onko varma tieto, laittavatko enemmän bittejä vai mitä ne on lähetykseen, saamme monikanavaäänen ja uskomattoman tarkan kuvan? Alkaako hdtv-lähetykset 2007 syksyllä, kai viimeistään 2008?

        Ehkä 2008 hdtv-lähetykset saadaanhan ihmisille myytyä tuplamäärä boxeja!Miten se kauppa muuten kannattaisi.Tosin mikään ei ole varmaa TV lähetyksistä kun on kyse.
        Näinhän se rahastus toimi ajokortin kanssakin ensin tuli pikku e ja vuoden sisällä uusittu pienempi luottokortin kokoinen ajokortti.Jos aikaansa seuraa aina maksaa kahdesti.


      • Tahv0
        Lex fin kirjoitti:

        Ehkä 2008 hdtv-lähetykset saadaanhan ihmisille myytyä tuplamäärä boxeja!Miten se kauppa muuten kannattaisi.Tosin mikään ei ole varmaa TV lähetyksistä kun on kyse.
        Näinhän se rahastus toimi ajokortin kanssakin ensin tuli pikku e ja vuoden sisällä uusittu pienempi luottokortin kokoinen ajokortti.Jos aikaansa seuraa aina maksaa kahdesti.

        Haloo: valtiovalta on tämän uudistuksen takana eikä Suomen valtio saa penniäkään myydyistä digibokseista. Muutoksen syynä ei todellakaan ole mikään rahastus, niin luulevat vain ne, jotka eivät tajua mistään mitään.


      • valtiolle
        Tahv0 kirjoitti:

        Haloo: valtiovalta on tämän uudistuksen takana eikä Suomen valtio saa penniäkään myydyistä digibokseista. Muutoksen syynä ei todellakaan ole mikään rahastus, niin luulevat vain ne, jotka eivät tajua mistään mitään.

        No mikä sitten kun sitä ei voida toteuttaa kuin pienen hetken päästä? Kusetustako vain?


      • Esa H.
        Perse-Erkki kirjoitti:

        --""saisitte lisää kanavia"
        --Joo mobiilipelejä"
        Itselleni digi-boxi mahdollisti kolmen kanavan lisäksi nelosen, sub-tv:n, yle teeman ym. katsomisen ja mielestäni noilta kanavilta näkyy ihan katsottavia ohjelmia.

        --""kuvanlaatu paranisi"
        --Liikkuva kuva on usein huonompaa kuin vanhassa analogisessa."
        Eipä ole liikkuva kuvakaan ainakaan huonompi kuin analogisessa lähetyksessä.
        Kuvan pikselöitymisestä saat syyttää omaa huonoa vastaanottotekniikkaasi, eli antennia.

        -"Kahden kaukosäätimen käyttö."
        Hanki "OneForAll" -kaukosäädin, jos television käynnistyksessä vaadittava toisen kaukosäätimen käyttö noin kovasti rassaa.
        Minä en ainakaan tarvitse tv:n kaukosäädintä muuhun.

        -"Jumitukset"
        Viime vuonna boksini jumittui kerran tai kahdesti.
        Tämäkö on elämäni suurin ongelma?

        -"klik-äänet"
        Mitä oikein tarkoitat?
        Enpä ole kuullut mitään klik ääniä.
        Taitaa päässäsi kilahdella.

        -"päivitystarve"
        Itse näkisin tämän ennemminkin mahdollisuutena.
        Pari todella mukavaa päivitystä, joita en osannut odottaakkaan on boksiini tullut antenniverkon kautta. mm. tallennusten ajastus suoraan EPG:stä

        ---kuvanlaatu paranisi
        --Liikkuva kuva on usein huonompaa kuin vanhassa analogisessa.
        -Eipä ole liikkuva kuvakaan ainakaan huonompi kuin analogisessa lähetyksessä.
        -Kuvan pikselöitymisestä saat syyttää omaa huonoa vastaanottotekniikkaasi, eli antennia.

        Pikselöitymisestä pitää ensin syyttää kaistan pihtailua kanavanipuissa. Samaan nippuun tungetaan liikaa kanavia. Korjausta ole tiedossa - päinvastoin.
        Urheilutapahtumien aikana palikat on saatu kuvaan jo hyvissä ajoin, koska näkyvät analogisellakin puolella.


    • Joopajoo..

      Jep, boksi on ollut muutaman vuoden, nyt toinen menossa.
      Hankintapäätös syntyi kun ei kämpillä saanut analogisia näkymään kunnolla. Yle kyllä näkyi mutta kolmonen rakeisena, nelonen ei ollenkaan.
      Eka boksi oli panasonic, muuten mainio peruslaite mutta ylen tekstitysten kanssa oli probleemaa. Se ei kuitenkaan hirveämmin haitannut, olihan kuva loistava.
      Panalla pärjäilin kunnes se alkoi sekoilla, kadotti kanavat ym. Tilalle tuli sitten verkkokaupan kansalaisboksi johon olen kyllä tyytyväinen. Tekstityskin toimii eikä ole tarvinnut päivittää. Päivitys hoituisi lataamalla uusi ohjelmisto verkkokaupan sivuilta ja kytkemällä boksi sarjaporttiin, ei liene mahdoton homma.
      Summa summarum, perusboksi ilman hienouksia, hinta 49€, hyvin toimii ja olen tyytyväinen vaikka hiukan pakkohankintahan tuo oli kun eivät ne analogiset näkyneet.
      Niin ja asustan kyllä ihan keskellä uuttamaata, alue vain on sellainen että kaikilla siinä on ongelmia analogisten kanssa.

    • Pääpelto

      Ostin keväällä Topfieldin kaapeliverkkoon, hyvin pelaa, analogista ei ole tullut sen jälkeen vilkaistua. Hieman hirvittää kyllä jos joudun muuttamaan taloon jossa antenni. Minulla on kokemusta antenniverkon boxista ja ne pätkivät lähes aina. Taloyhtiöllä saa olla kyllä helvetin hyvä antenni ja korkealla, että kuva pysyisi hyvänä. Tässä on digitalla parantamisen varaa.
      Mutta kaapelivärkki pelaa ja lisää kanaviakin on tullut hankittua (TTV-XL ja Hustler). Kuva on hyvä ja laajakuva-tv pääsee oikeuksiinsa. Tallenukset toimii ym...

      • Muuan2

        Minulla on omakotitalon katolla vanha UHF-antenni. Etäisyyttäkin linkkiin on melkoisesti.
        Aiemmin minulla oli Finlux-digiboksi, ja sen kanssa oli ulkoisten häiriöiden lisäksi toisinaan pieniä käynnistysvaikeuksia kuvan pikselöitymisen muodossa.

        Ostin Philips-digi-tv:n, ja sen jälkeen ei ole ollut mitään häiriöitä tai ongelmia.

        Finlux-boksista tulee mökkipeli.


      • Muuan2
        Muuan2 kirjoitti:

        Minulla on omakotitalon katolla vanha UHF-antenni. Etäisyyttäkin linkkiin on melkoisesti.
        Aiemmin minulla oli Finlux-digiboksi, ja sen kanssa oli ulkoisten häiriöiden lisäksi toisinaan pieniä käynnistysvaikeuksia kuvan pikselöitymisen muodossa.

        Ostin Philips-digi-tv:n, ja sen jälkeen ei ole ollut mitään häiriöitä tai ongelmia.

        Finlux-boksista tulee mökkipeli.

        Vuodesta -84 se on katolla ollut, ja osin nippusiteillä uudelleen koottu. Varisten takia se harava on koetuksella.
        Hyvä? antennivahvistin on apuna.


    • Dr. Doctor

      Osti jo digiradion.
      Uskon että digiboksi on yhtä hyvä hankinta...

      MM kisoja katsellessa huomasin että analogisen katsojat tietävät tuloksen 3 sekunttia aikaisemmin kuin digikatsojat.

      • Muuan2

        Boksin häiriönpoistoon kannattaa kiinnittää huomiota. Finluxissani naksahti lähes jokainen valon tms. kytkeminen. Tein alumiinikalvosta "Faradein-häkin" toosan ympärille, ja se auttoi aika lailla.

        Nykyisissä bokseissa on tosin jo häiriönpoistopiirit vakiona.


      • HumaxilainenCableGuy
        Muuan2 kirjoitti:

        Boksin häiriönpoistoon kannattaa kiinnittää huomiota. Finluxissani naksahti lähes jokainen valon tms. kytkeminen. Tein alumiinikalvosta "Faradein-häkin" toosan ympärille, ja se auttoi aika lailla.

        Nykyisissä bokseissa on tosin jo häiriönpoistopiirit vakiona.

        Omalta osalta voi sanoa, että kun hankin tuommoisen Humaxin kaapelidigiboxin, niin eipä ole enää tullut pahemmin analogisella puolella vierailtua. Kaapeliverkossahan tuo kanavatarjonta ei nyt lisäänny mitenkään radikaalisti muuten kuin YLE Teeman, YLE 24 ja The Voicen osalta.

        Ei minulla ole ainakaan ollut mitään erityisiä ongelmia esim. tekstityksen osalta. Voi olla, että ne joilla ei ole kuvan laatu parantunut omistavat jonkin wanha "perintötelkkarin", josta ei välttämättä löydä tarvittavia ominaisuuksia. Oma telkkarini on tuommoinen alle 5 vuotta vanha laajakulma-tv, josta löytyy mm. kolmen Scartin paikat ja se on kyllä pelittänyt ihan ongelmitta.


      • Muuan2
        HumaxilainenCableGuy kirjoitti:

        Omalta osalta voi sanoa, että kun hankin tuommoisen Humaxin kaapelidigiboxin, niin eipä ole enää tullut pahemmin analogisella puolella vierailtua. Kaapeliverkossahan tuo kanavatarjonta ei nyt lisäänny mitenkään radikaalisti muuten kuin YLE Teeman, YLE 24 ja The Voicen osalta.

        Ei minulla ole ainakaan ollut mitään erityisiä ongelmia esim. tekstityksen osalta. Voi olla, että ne joilla ei ole kuvan laatu parantunut omistavat jonkin wanha "perintötelkkarin", josta ei välttämättä löydä tarvittavia ominaisuuksia. Oma telkkarini on tuommoinen alle 5 vuotta vanha laajakulma-tv, josta löytyy mm. kolmen Scartin paikat ja se on kyllä pelittänyt ihan ongelmitta.

        Minulla oli aiemmin Pansonic mallia -95, ja kyllä sen kuvanlaatu parani radikaalisti digiboksilla.

        Ylen tekstitys oli ongelma Finluxin boksilla ohjelmapäivityksen jälkeenkin, mutta Philipsin digi-tv:llä näyttää kaikki toimivan moitteetta.

        Tähän Philpsiin en ole edes analogiapuolta virittänyt.


    • ostanut

      Minulla näkyy jo Astran kautta noin 250 vapaasti
      vastaanotettavaa TV-kanavaa sekä noin 300 radioasemaa.Kotimaan kanavista minulle riittää nämä neljä analogisesti vastaanotettavaa aivan mainiosti,
      No,onhan minullakin tavallaan se digiboksi (DVB-S-vastaanotin):

    • siinä yksi syy.....

      Yli puolet digi-tv:n käyttäjistä kärsii teknisistä ongelmista.

      • Muuan2

        Jo boksin kytkentä on monelle ylivoimaisen vaikeaa.
        Aika hyvin pitää olla noihin laitteisiin perehtynyt, jotta kaikista vastoinkäymisistä selviytyy omatoimisesti.


      • päättelyllä..
        Muuan2 kirjoitti:

        Jo boksin kytkentä on monelle ylivoimaisen vaikeaa.
        Aika hyvin pitää olla noihin laitteisiin perehtynyt, jotta kaikista vastoinkäymisistä selviytyy omatoimisesti.

        loogisella päättelyllä poissulkemalla ongelmia pääsee kyllä aika pitkälle.

        otetaan nyt yleinen ongelma, eli toisen kanavan tekstien haamukuva digikuvassa.
        kun boksissa on vain yksi viritin, voimme päätyä siihen, että boksi ei tuota haamua tuota.
        missä on analoginen viritin? videoissa ja telkassa. otetaan video irti, ongelma jatkuu.
        ongelman siis aiheuttaa tv:n analoginen viritin.
        kun televisio on av-kanavalla, analoginen signaali ohjautuu kyllä scartiin, muttei suoraan ruudulle.
        ongelman täytyy olla siis scartissa tapahtuva vuoto.

        mitä asialle voidaan tehdä?
        -katkaistaan scartista väärään suuntaan menevä nasta 19.
        -hommataan parempilaatuinen johto.
        -viritetään tv kanavalle, jossa näkyy lumisadetta

        kuten tässäkin esimerkissä, yleensä ongelmaan löytää useitakin toimivia ratkaisuja ihan helpolla loogisella päättelyllä.


    • ..analoki näyttää hyvältä

      Minulla oli viikon verran digiboxi lainassa ja tuolla digiboxin käytöllä oli se vaikutus, että nyt olen entistä tyytyväisempi analogiseen kaapelitelevisioon.

      Kuvanlaadussa en juurikaan huomannut eroa digiboxin ja tv:n analogikuvan välillä, paitsi että digikuvassa oli tekstitys hieman isommalla ja ilmeisesti heikkolaatuisesta scart-johdosta aiheutuvia häiriöitä näkyi kuvassa. Digiboxin kuva näytti myös jotenkin pehmeämmältä kuin analoginen mitä en välttämättä kokenut minään parannuksena. Kuvanlaatu sinällään oli 21" telkusta katsottuna ihan jees, mutta ei mitenkään häikäisevä. En tosin mitään suurempia vikojakaan kuvassa huomannut.

      Tekstityksistä jäi osa pois ja kuvasuhde muuttui välillä kesken ohjelmaa niin että kuva venähti väärän muotoiseksi, en tiedä johtuiko lähetyksestä vai boxista, mutta ei ainakaan houkutellut digimaailmaan siirtymiseen.

      Lähetys pätki välillä sisäantennilla, joten joutuisin ilmeisesti ostamaan kaapeliboxin, että saisin täysin häiriöttömän vastaanoton. Kaapelilaitetta en ole vielä päässyt testaamaan, mutta tietääkseni ilmaiseksi näkyvien kanavien määrä tulisi vähenemään digiin siirtymisen yhteydessä, nyt kaapelista tulee 10 kanavaa enkä niitäkään kaikkia ehdi/jaksa katsoa. Ei siis minusta mitään parannusta tule kanavienkaan suhteen.

      YLE teema on ainoa parannus, mutta en taida viitsiä tuon takia vielä boxia hankkia. YLE24 oli pettymys, pelkkää samaa euronewssiä näytetään vaan koko ajan. FST:n ohjelmat oli samoja mitä tuli samaan aikaan ykköseltä ja kakkoselta. Kolmosen ja nelosen plussakanavia en ole kokeillut, mutta ohjelmatietojen perusteella niiltä ei tule mitään katsottavaa. Subtv ja urheilukanava näkyy analogisenakin ja sen lisäksi muutama satelliittikanava.

      Joutuisin maksamaan kaapeliboxista yli sata euroa (alle satasen laitteet eivät ilmeisesti toimi kunnolla, tai se kuva on tullut näitä keskusteluja lukiessa). Tuntuu siltä että tuon satasen saa maksaa ihan tyhjästä, koska mitään merkittävää parannusta kaapelitv:n katsojalle ei tule, ellei sitten tilaa jotain maksullisia kanavia, mutta niitähän oli tarjolla ennenvanhaan analogisenakin, samoin satelliittipaketteja, eli ei siis mitään uutta siinäkään.

      Boksin pitäisi tarjota jotain merkittävää uudistusta tai parannusta, että kiinnostuisin ostamaan sen. Sadan euron perusboxi ei minulle näyttänyt tarjoavan mitään etua, lähinnä koen moisen vehkeen ostamisen vain pakkona.

      Tallentava digiboxi ja HDTV-boxi sen sijaan vaikuttavat kiinnostavammilta vaihtoehdoilta, mutta HDTV-lähetyksiä ei taida ihan huomenna tulla, ainakaan maksuttomia sellaisia. Ja tallentavat boxit ovat vielä liian kalliita ja halvimmat mallit bugisia.

      Olen harkinnut vakavasti myös tv-maksun lopettamista kun analoginen pimenee. Voisi hyvin pitää muutaman vuoden taukoa tv:n katelusta ja ostaa sitten suoraan HDTV-laitteet kun niitä joskus saa kohtuuhintaan.

    • digitön

      Meillä on taloyhtiö liitetty kaapeliverkkoon. En ole ostanut digiboksia vielä monestakaan syystä.

      1. Nykyinen tilanne kelpaa ihan hyvin. Kaapeliteeveessä on riittävästi kanavia ja hyvä kuvanlaatu. Itse asiassa kuvanlaatu on mielestäni selvästi parempi kuin mitä muutamilla tutuilla digivastaanotossa. Mutta varmaan monille haja-asutusalueille kuvanlaadun paraneminen on ihan käypä syy vaihtaa digiin.

      2. Laitteet on vielä raakileita, en halua ryhtyä keskeneräisten laitteiden testaajaksi.

      3. Nykyistä tv video yhdistelmää korvaavaa systeemiä ei ole olemassa digimaailmassa. Ensimmäiset tallettavat digiboksit, joissa on dvd-tallennin, on juuri tulleet markkinoille. Näillä pääsee samaan kahden laitteen systeemiin. Toistaiseksi tarvitaan vielä kolme laitetta (tv, digiboksi ja dvd). Mielestäni tämä on selvä huononnus olemassa olevaan tekniikaan. Ylipäätänsäkään digihuuman alkuaikoina kukaan ei tainnut tulla ajatelleeksi ohjelmien tallennusta...

      4. Eri laitteet antenni ja kaapeliverkossa. Nyt olemme kaapelin piirissä, mutta muutto ja siirtyminen antennivastaanottoon on mahdollinen tulevaisuudessa. Olisi ikävää jos 1500€ telkku ja 500€ boksi menisivät muuton yhteydessä käyttökelvottomiksi.

      Mutta varmaankin joulun jälkeen ryhdyn hankkimaan digiboksia, toivottavasti siihen mennessä dvd-tallentimella varustetuista on jo markkinoilla kehittyneempiä versioita, mielellään kaapeli- ja antennivirittimellä varustettuna.

    • urgheilija

      Eurosportti näkyy analogisessa kaapeliverkossa, mutta EI digitaalisessa.
      Siispä pysyn vielä analogisessa. Nähtäväksi jää hävittääkö tämä digisöhellys kyseisen kanavan kokonaan alueemme verkosta kun analogiset lähetykset loppuvat.

    • Vikitaalinen

      Kuka nyt noita onnettomia ja ylihintaisia laitteita vielä ostaa?
      Olihan se hyvä diili taas jollekin herrasportaalle saada raha virtaamaan digilaitteisiin kun tuota suunniteltiin..
      kenellähän mahtaa olla osuuksia , tai osakkeita noissa jälleenmyyntifirmoissa?

      Kyllä Yle huutaa ensivuonna lisäaikaa kun todellisia, toimivia! laitteita on kuitenkin vain murto-osalla kansasta.
      Älkää laskeko niitä matolaatikoita puhelinliittymän avuslahjana saatuna digiboxeiksi tuohon jo ''myytyihin''..verkonpainoiksi ne kelpaavat.

    • Esa H.

      - ei ehdi kuitenkaan katsomaan yhtä kanavaa enempää,
      - nykyisessäkään äänessä ei ole moittimista,
      - en usko kuvan paranemiseen vakuutteluista huolimatta,
      - huolena on, että boksi mykistyy ennen 1.9.2007.

      Hyvä vertailukohta tallentavalle boksille on VHS-nauhuri. Koska perusboksissa ei ole liikkuvia osia, pitää hinnan olla jo selvästi edullisempi.

    • Anonyymi

      mistä voi ostaa tallentavan digiboksin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe